Gå til innhold

Rimelig 2TB SSD til USB3-lagring av musikk - lite skriving, hyppig lesing - hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, skal jeg ha en SSD som skal brukes til et musikkbibliotek (rippet fra en gigantisk CD-samling). Den skal i et USB3-kabinett, koblet til en Pi 4B med en audio hat, så den havner i et kabinett, som igjen må plasseres inni en liten tilnærmet lufttett boks sammen med Pi 4B-en.

m.2 tar jo mye mindre plass, problemet med dem er vel at de blir varmere enn en standard 2.5" SSD, så vidt jeg har forstått. Kan det stemme? Og hvilket merke bør jeg velge til dette bruket? Det blir jo ikke akkurat de største påkjenningene. Det er en rekke SSD-er rundt 2000 kroner, fra WD Green, Sandisk, Samsung, Patriot, Crucial, Transcend osv.:

https://classic.prisjakt.no/category.php?m=s361620387&o=produkt_pris_inkmoms

Jeg bruker nå en mekanisk harddisk (som jo er mye billigere), men den drar litt for mye strøm og blir ustabil, så den kobler seg fra kanskje et par ganger i uka (og da henger det igjen både strømvarsel og "disk frakoblet uten å være stoppet først"-advarsel når jeg sjekker med VNC). Og det går ikke, den må fungere 100 % fordi den er "headless".

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...