Gå til innhold

Far sendt i fengsel for å kalle datteren sin for jente etter kjønnsskifte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FrihetensRegn skrev (2 minutter siden):

Det kan like godt være like feil som resten av kommentarene i den dommen. Det er som å lese Kinas kommentarer om Uigurene.

Da kan jo like greit at han ble dømt for å kalle barnet ved feil kjønn også være feil.
Kanskje det egentlig er en overgrepssak det handler om og at dermed fengsel er helt riktig..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (2 minutter siden):

Nei, det er nok bare nok et angrep på ytringsfriheten. Dette hysteriet kommer forhåpentligvis aldri til Norge.

Hvorfor ikke? Hvordan vet du hvilke deler som stemmer og hvilke deler som ikke stemmer, hvilken fasit leser du dette fra?
Hvordan vet du med sikkerhet at kommentar 65 er sann, men at 67 er usann?

Post gjerne dine kilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (7 minutter siden):

Jeg har allerede postet mine kilder. Du står fritt til å poste dine kilder om saken.

Dommen er postet, altså hva dommeren har sett på og konkludert ut fra bevisene fremlagt.
Filmene den domfelte selv har laget er vel neppe det beste beviset, ei heller sier de noen sted at han ikke har gjort det.

Hørte gjennom mesteparten av filmene, kan ikke si jeg la merke til at han gikk gjennom dommen i detalj, eller i det hele tatt faktisk.

Dommen er forresten tatt opp og publisert her:
https://thefederalist.com/2021/03/26/canadian-father-jailed-for-talking-about-court-ordered-transgendering-of-his-teenage-daughter/
Har ikke hørt gjennom hele selv..

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (6 minutter siden):

Dommen er ikke avsagt enda, det der er en fengslingshøring.

Da får vi vente på den faktiske dommen.
Får ta cherrypicking av hva som stemmer og ikke da..

Men etter min mening er saken betydelig større enn å ha kalt barnet ved feil kjønn, det blir også tatt opp i høringen at selve publiseringen av private og personlige helsedokumenter er av stor betyding.

Barn har vel også krav på ett snev av privatliv?

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tolker det slik at han mest sannsynlig blir domfelt. Han fikk ikke lov å slippe ut i en dag eller to en gang, for å snakke meg familie og venner. Mest sannsynlig fordi de er redd for at han skal ytre seg offentlig. Som advokaten hans sier, så er det rart fordi mennesker som utfører langt mer alvorlige forbrytelser ofte får innvilget den muligheten, men ikke han.

Nå vet ikke jeg hva faren har publisert av helserelatert informasjon til andre, men om det bygger opp under hans påstander om at de skal utføre alvorlige kjemikalske og inngripende operasjoner på datteren, så kan det være av relevant betydning for opplysningene i saken. Jeg tror ikke faren trenger å publisere alle dokumentene om datterens helse, men noe av det har nok relevanse.

Barn skal ha privatliv de også, men la oss si at pedofili ble lovlig, og voksnes seksuelle misbruk av barn ble lov. Skal man da som forelder bare tie og håpe på det beste? Og ikke beskrive noe av det som skjer? Nei, foreldre har absolutt noe alt med hva deres barn utsettes for og har en plikt overfor barna sine å holde dem friske og hele, frem til de blir voksne og kan gjøre det dem selv ønsker. Om barna ønsker å utfolde seg som et annet kjønn enn det de ble født med, så skal de få lov til det også. Men staten skal ikke få lov å ta barna fra foreldrene og kutte dem opp på operasjonsbordet eller stappe dem full av steroider fordi barnet er forvirret over kjønnsidentiteten sin.

Lenke til kommentar

...rent bortsett fra at det i dette tilfellet er faren som begår overgrep i dette tilfellet...

...moren og helsepersonelle forsøker å redde livet til denne personen.
Faren forsøker å ødelegge det.

---

Jeg så den kremlin-sponsede anti-trans videoen fra Russia Today på forrige side.
Altså, igjen en alt-right kilde.

Og de gjør det misinformasjonskanaler gjør best:
Publiserer anekdoter i håp om at lettlurte seere skal tro at fordi de rapporter om 3-4 mennesker, så er dette et stort problem.

Detransition er ikke et stort problem.
Media's 'detransition' narrative is fueling misconceptions, trans advocates say (nbcnews.com)

Totalt vil rundt 2% av de som får hormonbehandling komme til å angre på valget om å ta hormonbehandling.
En studie for årsaken til hvorfor folk angrer viser at bare 0.4% av de som angrer angrer på grunn av at operasjoner eller sitt nye kjønn, og grunnen til at de angrer handler mer om sosialt stigma og spesielt måten familien deres behandler dem etter operasjonen eller hormonbehandlingen.

Samtidig så er 0.6% av befolkningen transgender -- så de som genuint mener at det var feil å endre kjønn er circa like sjeldne blant transgender SOM FÅR HORMONER ELLER OPERASJONER som transgender er blant befolkningen for øvrig.

Litt mer statistikk:

Av 100 000 mennesker, er det 600 transpersoner.

Av disse 600, så får rundt 300 behandling/hormoner.

Av disse 300, så er det én person som angrer i snitt.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, FrihetensRegn said:

Fordi mange unge mennesker som tar disse drastiske valgene selv angrer på det senere. Da er det bedre at de får tid på seg til å tenke nøye igjennom det først, i voksen alder.

Det er ikke alltid barn vet sitt eget beste. Derfor prøver foreldre alt de kan for å redde dem, spesielt når andre mennesker prøver å skade dem. Om dette inkluderer å få oppmerksomhet rundt saken ved å betvile påstandene staten kommer med i offentligheten, så er det en del av det arbeidet. 

Du vet at livet til denne personen blir ødelagt for at andre angrer på det? Wtf? Hva hvis jeg sier det motsatte, jeg vet at livet blir reddet fordi mange andre ikke angrer på det? Hvem av oss har rett? Hvordan vet noen av oss hva som ødelegger en annen person eller ikke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eksperimentelle cocktails med hormoner og hormonblokkere til barn? Skammelig. PK vil ingen ende ta. 
Late som at det er behandling for en tilstand. Men samtidig er det ikke noe galt med tilstanden i seg selv, vil de ha deg til å tro. 

Gir det mening å gi behandling for en tilstand som det er ingenting galt med? Hmmm.. La oss tenke litt. 
Får du kreftmedisin på sykehuset etter at de verifiserte at du ikke har kreft? 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (På 9.4.2021 den 15.55):

Like lite som man kan skifte alder og plutselig bli 10 år yngre. 

Tja, det sies at det skal være en ungdomskilde et sted. 

De som uttaler seg i strid med LGBT, har blitt som de nye nazistene. https://www.tv2.no/sport/13928194/ Står her at treneren ble "løst fra kontrakten", ikke at han ble sparket som trener som ville vært mer korrekt. Dette etter et intervju med avisen Magyar Nemzet som ble oversatt fra ungarsk for klubben Hertha Berlin. Skal du være fotballtrener, kan du ikke uttale deg kritisk om homofilt ekteskap. Selv ikke på ungarsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (På 3.4.2021 den 18.49):

Kanadisk far fengslet for å snakke ut om datterens kjønnsidentitet.

Dette må vel være så nært definisjonen på galskap man kan komme:

Han ble ikke sendt i fengsel for å ha kalt sin tidligere datter jente etter kjønnsskifte. Det ligger åpenbart mer bak. Det virker som han har trakassert det som nå er sønnen hans, og det er sannsynligvis det som har gjort at han har havnet i klammeri med loven. Litt som du kan bli pågrepet og dømt for å ha trakassert noen, brutt besøksforbud, krenket noens personlige fred, osv. i Norge.

Han har tilsynelatende hengt ut sin egen (nå) sønn i offentligheten og media, noe som naturligvis må få konsekvenser.

Synes du det er greit å henge ut og omtale barn i offentligheten, mot deres egen vilje? Å frata barn privatlivet deres?  

FrihetensRegn skrev (På 3.4.2021 den 22.37):

det som er spesielt her er at faren blir fengslet for å kalle datteren for det hun er; nemlig hans datter, en jente.

Dette stemmer altså ikke.  

FrihetensRegn skrev (På 4.4.2021 den 1.16):

Jeg tolker det slik at han mest sannsynlig blir domfelt. Han fikk ikke lov å slippe ut i en dag eller to en gang, for å snakke meg familie og venner. Mest sannsynlig fordi de er redd for at han skal ytre seg offentlig. Som advokaten hans sier, så er det rart fordi mennesker som utfører langt mer alvorlige forbrytelser ofte får innvilget den muligheten, men ikke han.

Forskjellen er vel da at andre som slipper ut og ytrer seg offentlig om saken sin nettopp ytrer seg om sin egen sak og ikke fratar et barn retten til privatliv.

Du ser forskjellen på f.eks. en drapsmann som slippes ut og snakker om sin egen drapsdom, og en far som henger ut barnet sitt offentlig og publiserer intime personlige opplysninger som detaljer om barnets helse?

En involverer bare personen selv. Den andre involverer et barn som blir fratatt privatlivet sitt.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 3.4.2021 den 20.10):

Men det er da i tida at det legges stadig mer makt bak rettighetene til LBGT-personer. Det var en som ble straffet for å nekte å lage en kake for to homofile (husker ikke hva straffen var). Og en blir fort utestengt fra diskusjonsforum for å komme med lignende uttalelser som det var snakk om her. Og latterliggjort i lokalavisa hvis en holder kristne møter med slikt innhold.

Så sett i forhold til utviklingen, ser jeg det ikke som utrolig at folk begynner å bli satt i fengsel. 

Er det greit å nekte en med mørk hudfarge å handle i en butikk bare fordi han har mørk hudfarge? Skal Rema ha lov til å nekte mørkhudede adgang til butikkene deres?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...