Gå til innhold

Gjest 15759...55e

Anbefalte innlegg

Gjest 15759...55e

Jeg skal fornye helseattesten min nå, men siden sist har jeg fått diagnosen ADHD.

Jeg går på medisiner, men bruker disse kun når jeg er hjemme, og er langt ifra avhenge av disse på noen som helst måte.

Jeg er 34 år gammel, og har jobbet 16 år i industrien og petroleums virksomheten.

Forje helseattest gikk ut i høst, men starter i ny jobb nå snart, så må få fortgang i denne prosessen.

Grunnen til at jeg fikk denne diagnosen var etter hurtigtest  hos fastlege og utredning hos spesialist så skulle jeg forsøke meg på medisiner om det gjorde noe med rastløsheten min. Det gjorde det, og etter neste samtale så ble jeg litt forskrekket at diagnosen var satt uten samtale med meg. Men det var noe han måtte gjøre på bakgrunn av utprøving av medesiner.

spørsmålet er om jeg bør si noe til petroleums legen, eller ikke si noe som helst?

Noen som har erfaringer med å få dispensasjon for ADHD?

Jeg har ikke noe form for svikt i impulskontroll eller noe annet.

Har eget skriv fra spesialisten som beskriver at jeg ikke på noen måter er avhengi av medisiner, og at jeg har fungert utmerket uten medesiner i hele mitt arbeidsliv.

What to do?

 

Anonymous poster hash: 15759...55e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 15759...55e
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Har en kompis som ble diagnostisert etter datteren fikk diagnosen. Ila "etterforskningen" kjente han seg igjen i så mange punkt at han testet seg selv. Han jobber iallefall der ute enda. Men hvordan det er gjort aner jeg ikke, men det går iallefall ann:)

Takker for svar.

Det er det og fylkeslegen i Rogaland, som gir disp sier. De alle fleste får innvilger dispensasjon.

Også tenker jeg at før eller siden så kommer det offentlige registere som samhandler petroleums legen og fastlegen. Så før eller siden så blir det oppdaget.

Anonymous poster hash: 15759...55e

Lenke til kommentar

de som skriver ut offshore helseattesten din innhenter vell informasjon fra kjerne jornalen din så diagnosen vil vell stå der. om du har adhd og går på medesiner må det sendes en søknad en eller annen plass, men i det siste er vell dette blitt mere eller mindre en papirsak som alle får godkjent,.

 

https://www.statsforvalteren.no/Rogaland/Helse-omsorg-og-sosialtenester/Helse-offshore/Helseerklaring/Oppfyller-eg-helsekrava-for-a-arbeide-offshore/

 

 

Lenke til kommentar
Gjest 15759...55e
Mato skrev (1 time siden):

de som skriver ut offshore helseattesten din innhenter vell informasjon fra kjerne jornalen din så diagnosen vil vell stå der. om du har adhd og går på medesiner må det sendes en søknad en eller annen plass, men i det siste er vell dette blitt mere eller mindre en papirsak som alle får godkjent,.

 

https://www.statsforvalteren.no/Rogaland/Helse-omsorg-og-sosialtenester/Helse-offshore/Helseerklaring/Oppfyller-eg-helsekrava-for-a-arbeide-offshore/

 

 

Takker så mye for svar.

Anonymous poster hash: 15759...55e

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...