Gå til innhold

Cyberpunk 2077-utvikleren tror spillet er nærmere et comeback på PlayStation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AndersT2 skrev (På 31.3.2021 den 7.23):

Hvor spillbart er det på PC om dagen?

Man har siden 1.1 kunnet spille spillet uten problemer. Har vært game breaking bugs, men som oftest har det vært mulig å reloade en tidligere save og så kan man fullføre questen. Dette ble bra i 1.1.

Er mange som ikke takler dårlig AI på alt som foregår i verdenen, altså selve simuleringen av en storby. For disse, så har spillet vært skuffende. Er man som  meg, og stort sett er der for storyen og side-quests sin skyld, så funker spillet bra. Det er veldig sensitivt til overklokking. Så om du har en ustabil PC, så vil Cyberpunk trigge det etter få minutter ved krasj til desktop.

1.2 virker å ha rettet opp i veldig veldig mye. Har ikke fått testet så mye selv ennå, da PCen min har vært veldig ustabil etter nybygg til 5800X og X570. Kom meg rundt problemet ved å skifte PCIe 4.0 til PCIe 3.0.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt jeg klarer å tenke er

giphy.gif

 

OKOK, for å være seriøs:

Det er jo vel og bra at de har fiksa spillet sitt. Klar vi hadde vel kanskje forventet at spill fungerer når de først kommer ut, men velkommen til 2020 AAA-spill. Kunne de ikke bare gjort som Blizzard i gamledager? Utsatt spillene et utall ganger.

 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (På 31.3.2021 den 7.23):

Hvor spillbart er det på PC om dagen?

Spilte gjennom spillet på pc ved release, møtte på to bugs. Et quest som jeg ikke fikk fullført og den andre husker jeg ikke i forbifarten. Nyeste patchen fikser mye små irriterende ting og forbedrer mye, men fortsatt en del igjen. Synes spillet får ufortjent mye tyn, betydelig mindre bugs her en i Skyrim på launch. 

 

Synes quest design i spillet er heller dårlig. Lite eller ingen valg du kan ta, noe jeg forventet. 

Lenke til kommentar

Hvis utgiverene insisterer på å gi ut halvferdige produkter sånn som dette kommer jeg til å insistere på å betale med monopol-penger.

Tipper dette var et være / ikke være økonomisk, og at selskapet hadde investert enorme summer som investorene ville ha tilbake fort som f.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett om spillet er det så store svakheter at det aldri kan bli "bra" med justeringer og patcher.

AI vurker hjernedød og politiet spawner f.eks. automatisk i nærheten av deg ved lovbrudd. At politiet spawner litt lenger borte etter ny patch endrer ingenting. At npc nå kan løpe i tilfeldige retninger endrer ingen ting.

Et middelmådig spill som aldri skulle vært hypet.

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (På 3.4.2021 den 13.28):

Etter det jeg har sett om spillet er det så store svakheter at det aldri kan bli "bra" med justeringer og patcher.

AI vurker hjernedød og politiet spawner f.eks. automatisk i nærheten av deg ved lovbrudd. At politiet spawner litt lenger borte etter ny patch endrer ingenting. At npc nå kan løpe i tilfeldige retninger endrer ingen ting.

Et middelmådig spill som aldri skulle vært hypet.

Selv med sine mangler så er betydelig bedre en veldig mange andre spill. Har spilt gjennom det grundig en gang, og har enda til gode å ha noe med politiet å gjøre. Svakheten må være valg og konsekvenser i oppdrag. Spillet bærer preg av å ha endret retning ganske sent i utviklingen. 

Lenke til kommentar

Tror nok designet av spillet har tatt den tiden det krevde i lang tid, så har man fått leveringsspøkelset over seg og det har blitt litt kaos og heftige kortsiktige prioriteringer for å rushe ut på markedet. Hvis man ikke har økonomisk ryggrad til å lage et slikt spill bør man heller ikke begi seg ut på det. Det er masse jobb som har blitt brukt på å utvikle motoren og å få story på plass. En har rett og slett ikke fått på plass det grunnleggende for å lage en troverdig verden da det har blitt underprioritert, deretter har man klattet på litt hist og pist for å gjøre ting litt mer spiselig.

Konklusjonen er å ikke bite av mer enn det som en klarer å tygge. På en måte har de klart å holde seg rimelig flytende før, men denne gangen ble det brukt gamle triks som ikke lenger er mulige gitt prosjektets størrelse.

Lenke til kommentar
Heiti skrev (15 timer siden):

 Svakheten må være valg og konsekvenser i oppdrag.

Jeg har ikke spilt spillet selv, så jeg kan ikke være altfor kategorisk her.

Men basert på anmeldelser jeg har lest og sett virker det rart om spillet ikke har flere svakheter enn det.

Jeg forstår du ikke vil se en 45 min video, men om du kan så se de første 8 min av denne videoen. Problemene med spillet som vises her er så fundamentale at de ikke kan forbedres ved patcher.

Men jeg kan ta et konkret eksempel:

Vi snakker om en bysimulator som IKKE kan simulere biljakter. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...