Gå til innhold

CD Projekt dropper frittstående Cyberpunk 2077-flerspillerspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi skal ikke mere enn et par måneder tilbake i tid til da CDPR fortsatt var sett på som the second coming av spillere over hele verden.

Jeg ble latterliggjort på dette forumet for å påpeke en del ugler i mosen med Cyberpunk før spillet var lansert.

I dag er vel ryktet til CDPR fullstendig ødelagt. Tviler på denne tvisten kommer til å gjøre noe for å rette opp i det. Jeg sier heldigvis aldri «hva var det jeg sa», men hadde jeg gjort det ville dette vært tidspunktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig med deg. Var en del skepsis når anmeldelser ikke engang kunne vise eget videomateriale...

Utenom det så tror jeg de har bomma veldig på å blande fps og rpg sånn som de gjorde, kunne vært mye bedre med en del endringer. Sitter uansett med troa på at om det kommer et nytt mer "klassisk" rpg så vil de kunne naile det igjen.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (14 timer siden):

Vi skal ikke mere enn et par måneder tilbake i tid til da CDPR fortsatt var sett på som the second coming av spillere over hele verden.

Jeg ble latterliggjort på dette forumet for å påpeke en del ugler i mosen med Cyberpunk før spillet var lansert.

I dag er vel ryktet til CDPR fullstendig ødelagt. Tviler på denne tvisten kommer til å gjøre noe for å rette opp i det. Jeg sier heldigvis aldri «hva var det jeg sa», men hadde jeg gjort det ville dette vært tidspunktet. 

Classy :fun:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, CommanderKeen said:

Vi skal ikke mere enn et par måneder tilbake i tid til da CDPR fortsatt var sett på som the second coming av spillere over hele verden.

I dag er vel ryktet til CDPR fullstendig ødelagt. 

Det er vel et av problemene med måten spill og spillutviklere blir omtalt på. Alt er enten "fantastisk" eller "søppel". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (6 timer siden):

Det er vel et av problemene med måten spill og spillutviklere blir omtalt på. Alt er enten "fantastisk" eller "søppel". 

Problemet er vel egentlig at CDPR har holdt på med akkurat like mye upopulære greier som andre utgivere og utviklere, men har på magisk vis fått status som en riddere i skinnende rustning. Tror mange ble overrasket over denne siden av CDPR, men da er det bare fordi de ikke har sett godt nok etter.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (15 minutter siden):

Problemet er vel egentlig at CDPR har holdt på med akkurat like mye upopulære greier som andre utgivere og utviklere, men har på magisk vis fått status som en riddere i skinnende rustning. Tror mange ble overrasket over denne siden av CDPR, men da er det bare fordi de ikke har sett godt nok etter.

Microtransaksjoner og DRM? 

 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (På 2.4.2021 den 0.28):

Vi skal ikke mere enn et par måneder tilbake i tid til da CDPR fortsatt var sett på som the second coming av spillere over hele verden.

Jeg ble latterliggjort på dette forumet for å påpeke en del ugler i mosen med Cyberpunk før spillet var lansert.

I dag er vel ryktet til CDPR fullstendig ødelagt. Tviler på denne tvisten kommer til å gjøre noe for å rette opp i det. Jeg sier heldigvis aldri «hva var det jeg sa», men hadde jeg gjort det ville dette vært tidspunktet. 

Slik var det og før witcher 3 releasen, en liten andel folk skulle på død og liv være negative, resultatet den gangen var noe som for meg og mange andre ble det beste spillet som noensinne har blitt produsert. Så at forhåpningene til cyberpunk 2077 var høye fra en produsent som enda ikke hadde gjort et eneste feilsteg oppimot sine konsumere er vel kanskje ikke så rart. Når det nå ble til at CDPR faktisk gjorde ett stort feilsteg kan omsider denne undergruppen som ikke tålte at det eksisterte en god spillutvikler igjen der ute juble for full hals og komme med "hva var det jeg sa taler", men gjentar en noe nok ganger får en tilslutt rett ;) . 

Men selv om de nå slapp ett rushet og uferdig spill ut på markedet står de nok mye sterkere enn de andre kjempene, Witcher 3 next gen remasteren er like rundt hjørnet, ett spill alle som eier originalen får gratis, de har enda ikke sunket til et nivå med kjipe DLCer og mikrotransaksjoner som de aller fleste andre har sunket til. De står fortsatt for en av de største og viktigste kultur bevarings prosjektene som eksisterer med Good Old Games, og forhåpentligvis lærer de nå av det feilsteget de tok med cyberpunk å jeg håper så smått på at vi får se en like god "redemption story" med cyberpunk som vi fikk se med No Mans Sky :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (12 minutter siden):

Det var meningen at cyberpunk skulle ha mikrotransaksjoner, men de fikk ikke tid til dette.

Det var onlineversjonen, som var frittstående som skulle ha litt mikrotransaksjoner, ikke singleplayerversjonen.

 

Endret av RRhoads
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Iki skrev (12 minutter siden):

Det var meningen at cyberpunk skulle ha mikrotransaksjoner, men de fikk ikke tid til dette.

Det var meningen at den gratis uavhengige flerespillerdelen som nå er avblåst skulle ha mikrotransaksjoner ja, ikke selve Cyberpunk 2077.

edit : @RRhoads kom meg i forkjøpet :) 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (8 timer siden):

Slik var det og før witcher 3 releasen, en liten andel folk skulle på død og liv være negative, resultatet den gangen var noe som for meg og mange andre ble det beste spillet som noensinne har blitt produsert. Så at forhåpningene til cyberpunk 2077 var høye fra en produsent som enda ikke hadde gjort et eneste feilsteg oppimot sine konsumere er vel kanskje ikke så rart. Når det nå ble til at CDPR faktisk gjorde ett stort feilsteg kan omsider denne undergruppen som ikke tålte at det eksisterte en god spillutvikler igjen der ute juble for full hals og komme med "hva var det jeg sa taler", men gjentar en noe nok ganger får en tilslutt rett ;) . 

Men selv om de nå slapp ett rushet og uferdig spill ut på markedet står de nok mye sterkere enn de andre kjempene, Witcher 3 next gen remasteren er like rundt hjørnet, ett spill alle som eier originalen får gratis, de har enda ikke sunket til et nivå med kjipe DLCer og mikrotransaksjoner som de aller fleste andre har sunket til. De står fortsatt for en av de største og viktigste kultur bevarings prosjektene som eksisterer med Good Old Games, og forhåpentligvis lærer de nå av det feilsteget de tok med cyberpunk å jeg håper så smått på at vi får se en like god "redemption story" med cyberpunk som vi fikk se med No Mans Sky :)

For en flåsete post.

Uendelige utsettelser. Review embargos. Ikke lov å ta egen video fra spillet. Blodslit og håpløse arbeidstider på de ansatte.

Ingenting lovte bra for Cyberpunk før release. Å avblåse legitim kritikk som å være negativ for å være negativ blir for dumt.

Da er det verre med sånne som deg, som på død og liv vil forsvare CDPR, og hyller de for å gi ut en gratis texture pack på 6-7 år gammelt spill.

For ordens skyld elsker jeg The Witcher 3. Tror ikke det er mange som har runda new game plus på death march. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (12 minutter siden):

For en flåsete post.

Uendelige utsettelser. Review embargos. Ikke lov å ta egen video fra spillet. Blodslit og håpløse arbeidstider på de ansatte.

Ingenting lovte bra for Cyberpunk før release. Å avblåse legitim kritikk som å være negativ for å være negativ blir for dumt.

Da er det verre med sånne som deg, som på død og liv vil forsvare CDPR, og hyller de for å gi ut en gratis texture pack på 6-7 år gammelt spill.

For ordens skyld elsker jeg The Witcher 3. Tror ikke det er mange som har runda new game plus på death march. 

Og jeg syns din "I told you so" post og var flåsete og følte derfor for å respondere på den. Å kaste seg på toget som nå mener at CDPR bør bli  avblåst for sitt ene feiltrinn, glemme alt det gode de har gjort for spill de siste 13 årene å ikke engang gi dem en sjans til å rette opp i sine feil syns jeg faktisk er ganske flåsete. Jeg benekter ikke at Cyberpunk releasen var et gigantisk feilsteg å noe som gjorde at jeg mistet mye respekt for ledelsen i selskapet, men jeg tror og håper at de lærer av dette, de gir vertfall inntrykk av at de tar det seriøst nok. 

For øvrig er det mer enn en texturepack som kommer til witcher 3 det integreres også ting som Ray Tracing og DLSS, samt flere detaljer vi ikke vet så mye om enda. Hadde dette vært en av de mange andre store utviklerene hadde dette aldri i verden blitt gratis, det har vi sett utallige eksempler av. Forutenom dette jeg nevnte som eksempel er de fortsatt en av de eneste utviklerenne som selger alle spillene sine helt DRM fritt, tilbyr en helt DRM fri butikk, som faktisk er en ganske big deal i dagens marked. Witcher 3 og deres support av det spillet kan en skrive flere sider om med alt fra gratis DLC til 2 expansions som andre selskap hadde gitt ut som nye fullpris spill uten så mye som en tanke om at det var galt osv. 

Når det komme til crunch så er det en ukultur jeg gjerne vil se slutten på, også fordi jeg opplevde ekstrem perioder av det selv i 2018 og 2019. Dette er en ukultur som bør bli tatt med rota og noe som rammer alle bransjer også de utenom spillutvikling, men jeg  vet ikke hvordan en skal få slutt på det når selv robuste lover som arbeidsmiljø loven vi har her i norge ikke klarer å stoppe det. 

At du har rundet witcher 3 NG+ på death march imponerer meg forresten ikke nevneverdig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...