Gå til innhold

Hvor lang kan Telenor fiber være?


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg prøver å få fiber internett hjemme hus meg fra telenor, det er fiber internett i hus nr. 5 til 17 men etter det så er ikke noe fiber kun ADSL.  Jeg prøvd jeg å ta kontakt med telenor og prøve om hvorfor har jeg ikke fiber i huset mitt og det er kun 160m fra huset mitt til hus nr. 17 (siste hus som har fiber i denne rekka) Det telenor gjorde det var sende en saksbehanlig. Etter det litt over ei uke så fikk jeg telefon fra telenor og de sa at det er ikke mulig til å legge fiber til huset mitt pga. huset mitt er for lang, mer en 150m kan ikke vi levere fiber til huset ditt si regler sa han da. så er det hus nr. 19, 23 og 25( 25 er huset mitt) som ikke ha fiber internett til huset. Jeg lurer på er det noe regler som han sa at lengde på fiber kabel kan ikke være mer en 150m.
 

fiber.JPG

Endret av pakxxrnxi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de 150m har noe invirkning på om du kan få fiber = nei, distansen er garantert ikke noe problem og 150m +/- har lite invirkning på totale dempingen på strekket,  koster bare mer med opptikk for lengre distanser

1: Det er for stor kost for Telenor å koble opp en husstand, be om prisoverslag for selvkost av alt

2: Dem har ikke ledige fiber i område / noden er fullbestykket 

3: Er du sikkert på at det er Telenor som leverer fiber hos naboene? Kan være andre som f.eks Altibox etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Roberthawkins skrev (15 minutter siden):

At de 150m har noe invirkning på om du kan få fiber = nei, distansen er garantert ikke noe problem og 150m +/- har lite invirkning på totale dempingen på strekket,  koster bare mer med opptikk for lengre distanser

1: Det er for stor kost for Telenor å koble opp en husstand, be om prisoverslag for selvkost av alt

2: Dem har ikke ledige fiber i område / noden er fullbestykket 

3: Er du sikkert på at det er Telenor som leverer fiber hos naboene? Kan være andre som f.eks Altibox etc

Takk for svar
3: Jeg er veldig sikkert på at det er kun telenor som leverer fiber i her område, hus nr. 15 kjenner vi veldig godt og de har kun telenor fiber til huset derfor er jeg vildig sikkert at det er kun telenor i denne rekka.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...