Gå til innhold

Amd 6700xt kræsjer i spill


Hurrtz

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk dette kortet for ikke lenge siden, installerte og spilte noe csgo som fungerte fint.

Etter samtlige runder med warzone kræsjer spillet midtveis og skjermen blir svært i noen sekunder før denne beskjeden popper opp. Se vedlegg.

Kom ny driver i går, som jeg installerte + reinnstallert warzone, til og med på en annen ssd enn hvor winOS ligger. Samme problem likevel.

 

Bortsett fra å avinstallere skjermkort drivere og rollback til en gammel driver, noen tanker på hva jeg kan gjøre? Spillet fungerte helt utmerket med samme setup med 3060ti og 3080. (Har avinstallert alle nvidia drivere før jeg puttet inn 6700xt)

20210330_170130.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fhawkner skrev (1 time siden):

Hvilken CPU? Hvilket RAM-layout har du & hastighet på det? Radeon-kort tåler generelt dårlig ustabilt minne.

Ryzen 5600x, G.skill 3600mhz cl16 (DOCP på) Har nettopp fått dem i posten fordi forrige ramsett av samme type var defekt

Lenke til kommentar

Offisielt støtter 5600X bare 3200 MT, selv om de aller fleste skal ta 3600 lett. Om du vil utelukke muligheten så kunne du prøvd 2133 bare for å se. Dersom det ordner saken kan du ha fått en mandags-5600.

Spurte siden dette høres svært likt det jeg hadde selv med Ryzen 2600/Vega 56 i enkelte spill, der var problemet at CPUen ikke likte RAM på 3000 MT. 

Lenke til kommentar

Hadde denne i en enkel ingame cutscene i Valhalla, riktignok på en 6900XT, men likevel. Kom ikke forbi, CTD på nøyaktig samme plass hver gang. Løste det ved å bruke Automatic - Undervolt GPU-profilen i Adrenalin;bilde.png.4a70a51be71c2a0b78418b8f7289b313.png

Etter dette har jeg satt manuell undervolt+oc og kortet har vært dønn stabilt i alle bencher og spill

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (12 timer siden):

For 10 år siden kanskje, nå er driverne deres fullt på høyde med nVidia sine.

 

Anszel skrev (2 timer siden):

AMD har faktisk relativt gode drivere i dag. Det er absolutt ikke noe AMD er "kjent" for.

Det er ikke min erfaring. Eten der er gaming eller mining lager AMD driverene på windows bare krøll. Dette på flere forskjellige pcer. Nvidia ligger milevis foran når det gjelder stabile drivere.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med disse kortene til AMD. Dette med å sette spenning (volt) manuelt kan påvirke stabilitet. Det gjelder å treffe en passe høy spenning på de forskjellige frekvensene. Og gjerne unngå at kortet går i power limit. Standard innstillingene bør uansett virke.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (26 minutter siden):

 

Det er ikke min erfaring. Eten der er gaming eller mining lager AMD driverene på windows bare krøll. Dette på flere forskjellige pcer. Nvidia ligger milevis foran når det gjelder stabile drivere.

Jeg er uenig i forhold til gaming. Da har du bare ikke eid nok kort fra begge sider, for de fleste opplever ikke flere problemer med det ene eller andre. Er faktisk bare NVIDIA som har klart å hindre maskinen min fra å boote med en dårlig driver, men småtteri finner man hele tiden på begge sider. Noen problemer oppdages selvfølgelig raskere hos NVIDIA, men slik er det bare når man har så store markedsandeler.

 GeForce Experience og Radeon Software får være et noe for seg selv, der er kvaliteten like dårlig. GeForce Experience hakket verre faktisk siden det konstant kræsjer med eldre skjermkort. 

Mining er det ingen som burde bry seg om, der er det bare positivt om driverne ikke er stabile.

Lenke til kommentar

Hadde problemer (med 6700XT) for noen dager siden med AC:Valhalla, det frøs og stoppet opp. Etter det ville den ikke forbi loading screen i Ubisoft, før de gangene jeg startet det rett fra exe-filen så ble bare spillet direkte minimert. Validerte filene, reinnstallerte drivere, reinnstallerte VisualC++, reinnstallerte DirectX, og til slutt reinnstallerte selve spillet. Prøvde begge driverne til AMD.

Viste seg at jeg måtte ha spillet innstallert på samme disk som ubisoft connect, altså systemdisken. Alt ok etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...