Gå til innhold

Oppsigelse jobb


Gjest 2ac90...4aa

Anbefalte innlegg

Gjest 2ac90...4aa

Jeg har midlertig stilling, arbeidskontrakten går ut denne månedet. Jeg har jobbet i denne jobben for et år nå, etter 6 måneder fikk jeg ny kontrakt for 6 måneder til (midlertidig ansettelse). Jeg har egentlig tenkt å si opp denne jobben/ikke takke ja til videre kontrakt. Det virker som sjefen ønsker å ha meg videre. Burde ikke arbeidsgiver ta opp med meg at kontrakten snart går ut, og hvordan veien videre blir? 
På kontrakten står "oppsigelsesfristen i prøvetiden er på 30 dager"
"Etter prøvetidens utløp er oppsigelsesfristen på 4 uker."
 Midlertidig stilling på generelt grunnlag inntil 31.03.2021 da ansettelsen opphører uten forutgående oppsigelse."
 Betyr det at jeg ikke har noe oppsielsestid, da stillingen går ut? ønsker å gå ut av kontraktsperioden for å så begynne i ny jobb. Kan jeg gjøre det?🤔 Takk på forhånd😍

Anonymous poster hash: 2ac90...4aa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Gjest endret tittelen til Oppsigelse jobb

Takk for svar, men problemet er at jeg ikke har skrevet kontrakt med nye jobben, skal gjøre det etter påsken, vet ikke om vi blir enige eller ikke. Men burde ikke nåværende arbeidsgiveren min tatt opp med meg at kontrakten snart går ut, og hvordan veien videre blir🤔? Kjenner ikke helt om jeg har oppsigelses plikt her eller ikke siden det ikke står i kontrakten. 

TS

Endret av Anonym0978
Lenke til kommentar
Anonym0978 skrev (11 minutter siden):

Takk for svar, men problemet er at jeg ikke har skrevet kontrakt med nye jobben, skal gjøre det etter påsken, vet ikke om vi blir enige eller ikke. Men burde ikke nåværende arbeidsgiveren min tatt opp med meg at kontrakten snart går ut, og hvordan veien videre blir🤔? Kjenner ikke helt om jeg har oppsigelses plikt her eller ikke siden det ikke står i kontrakten. 

Litt gebrokken norsk i kontrakten din men, du trenger ikke si opp ref "Midlertidig stilling på generelt grunnlag inntil 31.03.2021 da ansettelsen opphører uten forutgående oppsigelse.

Om nåværende arbeidsgiver ikke vil gi deg ny kontrakt så står du jo uten jobb 01.04.2021. 

Lenke til kommentar
Gjest 2ac90...4aa
15 minutes ago, Sampson said:

Litt gebrokken norsk i kontrakten din men, du trenger ikke si opp ref "Midlertidig stilling på generelt grunnlag inntil 31.03.2021 da ansettelsen opphører uten forutgående oppsigelse.

Om nåværende arbeidsgiver ikke vil gi deg ny kontrakt så står du jo uten jobb 01.04.2021. 

Takk, har fått ny jobb, men har ikke skrevet noe kontrakt med dem.

Anonymous poster hash: 2ac90...4aa

Lenke til kommentar
Gjest 2ac90...4aa
3 hours ago, geir__hk said:

Dette mener jeg du absolutt bør avklare med nåværende arbeidsgiver. Her finnes en risiko for at nåværende arbeidsgiver har en oppfatning om at du ønsker å fortsette uavhengig om hva kontrakten sier.

 Takk for svar, men problemet er at jeg ikke har skrevet kontrakt med nye jobben, skal gjøre det etter påsken, vet ikke om vi blir enige eller ikke lønn..... Men burde ikke nåværende arbeidsgiveren min tatt opp med meg at kontrakten snart går ut, og hvordan veien videre blir🤔? Kjenner ikke helt om jeg har oppsigelses plikt her eller ikke siden det ikke står i kontrakten. 

Anonymous poster hash: 2ac90...4aa

Lenke til kommentar
Gjest 2ac90...4aa skrev (48 minutter siden):

 Takk for svar, men problemet er at jeg ikke har skrevet kontrakt med nye jobben, skal gjøre det etter påsken, vet ikke om vi blir enige eller ikke lønn..... Men burde ikke nåværende arbeidsgiveren min tatt opp med meg at kontrakten snart går ut, og hvordan veien videre blir🤔? Kjenner ikke helt om jeg har oppsigelses plikt her eller ikke siden det ikke står i kontrakten. 

Anonymous poster hash: 2ac90...4aa

Kanskje, kanskje ikke. Det er vel bare å prate med arbeidsgiveren din? Kontrakten går jo ut, så det er det eneste som er håndfast her. Det er ingen forpliktelser utover kontrakten verken for deg eller arbeidsgiver slik jeg ser det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...