Redaksjonen. Skrevet 30. mars 2021 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2021 Kia EV6 lar deg velge mellom lang rekkevidde og superbilytelse Siter Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 30. mars 2021 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2021 Lekkert! Denne vil nok selge godt. 4 Siter Lenke til kommentar
AJ830V5V Skrevet 30. mars 2021 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2021 Bra med strømuttak også, det er egentlig et savn. 4 Siter Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 31. mars 2021 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2021 Denne og Model Y vil dominere det norske bilmarkedet. 1 Siter Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 31. mars 2021 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2021 Jøss. Den ser ut som den kan bli ny modellflybil for meg. nok bagasjeplass og strømuttak for praktisk lading på stripa. 1 Siter Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. april 2021 Rapporter Del Skrevet 1. april 2021 13 hours ago, Lynxman said: Jøss. Den ser ut som den kan bli ny modellflybil for meg. nok bagasjeplass og strømuttak for praktisk lading på stripa. Bruker du 230V AC til å lade modellflyene dine? Kansje praktisk om man har spesielt utstyr men mine ladere går på 12-24V DC og da kan de forsynes direkte fra sigarettenneren på hvilkensomhelst bil. Men veldig kjekt at de kommer med dette ja. Siter Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. april 2021 Rapporter Del Skrevet 1. april 2021 Complexity skrev (19 minutter siden): Bruker du 230V AC til å lade modellflyene dine? Kansje praktisk om man har spesielt utstyr men mine ladere går på 12-24V DC og da kan de forsynes direkte fra sigarettenneren på hvilkensomhelst bil. Men veldig kjekt at de kommer med dette ja. Store LIPO ladere trekker ofte mer effekt enn hva ett 12 volts uttak i en typisk bil klarer å levere. Uansett veldi kjekt med 230 volts uttak Siter Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. april 2021 Rapporter Del Skrevet 1. april 2021 (endret) 1 hour ago, Evil-Duck said: Store LIPO ladere trekker ofte mer effekt enn hva ett 12 volts uttak i en typisk bil klarer å levere. Uansett veldi kjekt med 230 volts uttak Ja bruker vel å være på 10A, så kansje for lite om man skal lade skikkelige greier. Men man kan jo da bruke 12V batteriet i bilen direkte og hente ut 100A eller så. F.eks en Tesla Model S 12V DC-DC converter har 250A sikring så den kan sikkert levere en del strøm over tid. Men selvfølgelig mye enklere å bare plugge noe rett i siden på bilen. Dog litt OCD'isj å tenke på at man har 400\800V DC som konverteres til 230V AC som konverteres til 12\24V DC som konverteres til f.eks 11.1V DC igjen på batteriet (3S lipo). Spesielt når bilen allerede har 12V tilgjengelig. Xpeng har jo og tidligere vist frem en adapter med 230V uttak man kunne plugge i ladeporten, men vet ikke om det er lansert i Norge? Teslabjørn hadde en slik når han testa Xpeng P7 for ett år siden eller så men han fikk den ikke til å fungere. Må jo være fantastisk på campingturer. Endret 1. april 2021 av Complexity 1 Siter Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 1. april 2021 Rapporter Del Skrevet 1. april 2021 9 hours ago, Complexity said: Bruker du 230V AC til å lade modellflyene dine? Kansje praktisk om man har spesielt utstyr men mine ladere går på 12-24V DC og da kan de forsynes direkte fra sigarettenneren på hvilkensomhelst bil. Men veldig kjekt at de kommer med dette ja. Pleier ha med et ekstra 12V 80 Ah bilbatteri for å lade, men er bedre å bruke et kraftuttak fra et digert elbil-driftsbatteri. Du bør ikke tømme startbatteriet til bilen noe særlig for det sliter på dynamoen da den må gå på full belastning kontinuerlig en god stund for å lade opp igjen. Sigarettenneren er en veldig dårlig kontakt og går varm om du belaster den kontinuerlig med 10A+. 1 Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.