Jump to content
Sign in to follow this  
Gamer.no turneringsrobot

COR3 | RL mot SKADE Academy - Gamer.no

Recommended Posts

Vi har tilrettelagt for å spille i kveld siden vi ikke fikk noe mer informasjon tidligere. Vi har utsatt ferie og har ikke mulighet til å stille senere på så kort varsel.

Kopi av samtale med SKADE-kaptein LilleLill på discord legges ved:

Disinocht — 25.03.2021

Absolutt, men kampdato er satt til 29. - som er midt i påsken - så hvis det er ok for telialigaen sine høye hoder så ønsker vi å flytte til laget er hjemme fra hytta

LilleLill — 25.03.2021

Jaa du må høre med de

Disinocht — 25.03.2021

Fikk svar, den kan flyttes:grin:

Disinocht — i dag kl. 12:25

Kan dere spille mandag 5. kl. 19:00?

Disinocht — i dag kl. 15:02

Når kan dere spille kampen? :slight_smile:

Syns det er lite fair play å ignorere meldinger i dag og samtidig be om walkover. Her er det mulighet til å finne en løsning der vi kan spille, hvis dere er villige til det.

Det er Tor-Steinar (lederen for denne ligaen) som oppfordret oss til å ta diskusjonen angående kampen her inne.. Synd at dere ikke ser på dette som "fair", det var nok ikke intensjonen fra noens side. 

Det gikk tre døgn fra du tok kontakt på Discord om flytting av kamp, til vi hørte noe mer. Det ble ikke sendt en eneste forespørsel om annen dato hverken her inne, eller på Discord. 

Vi har ikke mulighet til å spille den 5. april slik dere foreslår. To av oss har utsatt ferie og hatt ekstra påkostninger for å være sikret PC samt Internett-tilgang til i dag, 29. mars, som var utgangspunktet for spilldato. Da er det dessverre ikke så fair at dere kommer dagen i forveien og forventer at vi skal droppe planene i påska, når det er dere som står i samme situasjon nå. 

Hei igjen.

Vil gjøre oppmerksom på at kampen ble klargjort her inne 21:20 i går, altså for under 20 timer siden. Jeg tok kontakt med deg på discord så fort jeg så resultatet av kampen mellom dere og Olav Duun, og da gjorde jeg deg oppmerksom på at vi trengte å flytte kampen til laget var ferdig med å være på påskeferie, noe du viste forståelse for. Jeg tok også kontakt med taffel, TL-admin, som tok kontakt videre til Tor-Steinar og sa at det var fleksibelt, før denne kampsiden ble satt opp.

Det står at tidspunkt må være avtalt innen 31. mars 23:59 (15:00 da kampen ble satt opp) og syns det er veldig rart at dere krever WO over to døgn før denne fristen før dere åpner dialog.

Syns også det er rart at dere tok på dere ekstra påkostninger for å få til å spille i dag når du, som lagkaptein, visste at vi ikke kunne spille i dag. Du har tidligere uttrykt at skolen deres var stengt for påske og da har vi tatt utgangspunkt i at dette vil passe dårlig for dere også. Du var også veldig frustrert da mangelen for forståelse da en kamp passet dårlig for dere og dere valgte å spille 2v3, da syns jeg det er litt trist å se at du skal være så lite forståelsesfull når du står på andre siden av en sånn sak.

Den dialogen mellom meg og deg på Discord er der kun fordi dere ikke har tilrettelagt for oppsatt kampdato som du visste var den 29. mars.

Det er deres ansvar og da sørge for at den dialogen om å bytte kampdato blir opprettholdt i god tid så jeg og mitt lag kan tilrettelegge for at dere har dratt på hytta.

Jeg følte det var en felles forståelse av dialogen på discord da jeg skrev: "Absolutt, men kampdato er satt til 29. - som er midt i påsken - så hvis det er ok for telialigaen sine høye hoder så ønsker vi å flytte til laget er hjemme fra hytta" og du svarte: "Jaa du må høre med de".

.

I tillegg sendte jeg deg DM på discord 12:55 i dag "Kan dere spille mandag 5. kl. 19:00?" hvor du var pålogget, men ikke svarte. Jeg sendte også melding 15:02 og spurte "

Når kan dere spille kampen? :slight_smile:" men heller ikke da svarte du.

.

Jeg føler vi har vært åpne om at vi ikke kan spille i dag og vært opptatte av å finne et tidspunkt som kunne passe for begge parter. Og da syns jeg det har vært vanskelig å opprettholde denne dialogen da du har vært så fastlåst på deres side.

.

Jeg sendte melding om at det ikke passet 31 minutter etter at kampen deres om Olav Duun var ferdig, og da syns jeg det er merkelig at dere setter i gang så store tiltak for å spille en kamp du vet det ikke kommer til å bli noe av. Det var aldri noe avtalt tidspunkt, ei heller noe innspill fra dere om når dere kunne spille.

.

Dere meldte tidspunkt 02:39 og vi avslo så fort vi kunne, fordi det ikke passet. Deretter foreslo vi å spille om én uke, noe dere avslo ganske kvikt. Jeg prøvde da å ta kontakt på kampsiden men like etterpå kom det en forespørsel om WO. Vi har mulighet til å finne en løsning her, slik at vi får spille, som er den mest rettferdige måten.

Vi dro ikke på hytta før vi fikk vite av Telialigaen-admin at kampen kunne flyttes. Vi ga beskjed om at det var greit at kampen ble flyttet 7 minutter etter at du skrev "Jaa du må høre med de".

Årsaken til at det i det hele tatt blir Tiebreak er fordi vi spilte 2v3 på kort varsel og tapte til slutt 0-4 mot et lag som ligger midt på tabellen. Det er vel fair å si at vi mest sannsynlig hadde vunnet denne kampen. Uansett, om vi så skulle tapt og bare klart én seier i en av disse fire kampene som ble spilt, ville vi tatt kvalifiseringsplassen. Derfor ender dette i en tiebreak. Rettferdig? Nei ikke nødvendigvis, men sånn er det å spille turnering.

Det er med andre ord særdeles heldig at dere i det hele tatt spiller tiebreak. Du har snakket om rettferdighet i tråden her, men det er vel ikke akkurat rettferdig at SKADE skal bruke påsken på å spille kamp på et tidspunkt som ikke engang passer for oss. Dette har dere forståelse for vil jeg tro, da dere selv valgte å dra på hytta før dere avtalte kamptidspunkt med oss.

Men hva skjer om vi i SKADE nå vil dra på en tilsvarende tur som dere har gjort?

Siden dere valgte å dra på hyttetur uten å ha planlagt nytt tidspunkt med oss, så må jo vi legge opp påskeferien vår etter ønske fra dere. Det blir ikke rettferdig, uansett hvordan man snur og vender på det. Det er dere som har valgt å fravike fra datoen 29. mars, da tenker jeg at dere valgte hyttetur foran kamp. Mens dere dro på hytta deres visste dere kanskje eller kanskje ikke, at også vi i SKADE har en påskeferie vi gjerne vil få utnyttet.

Det er jo ikke vårt ansvar at dere ikke kan stille til kamp. Hvis dere skal flytte kamp, så må dere selvsagt avtale når kampen skal spilles, FØR dere drar på hytta. Dersom dere velger å gamble på at vi har tid når dere er ferdige med hyttetur, så må dere også finne dere i at det kanskje ikke blir kamp da dere heller ikke har nevnt når dere kommer tilbake fra hytta.

Det er vel egentlig bare en prioriteringssak, å det blir vanskelig å få til begge deler uten at man ødelegger for den andre parten. Men i dette tilfellet forventer dere at motstanderlaget skal holde seg hjemme å være klar for å spille fordi dere dro på hytta.

Dere skriver også at vi ikke har kommet med innspill til når kampen kan spilles. Det er vel deres ansvar å komme med innspill til det. De innspillene dere har kommet med, har dessverre ikke passet for oss. Er det kanskje meningen at vi skulle droppet våre planer, fordi dere satte hytteturen foran kamp? Utgangspunktet i kampdato ligger på Telialigaens nettsider og ble også omtalt i en privat samtale mellom meg (Lille) og deg (Disinocht) på Discord.

Lenke til Telialigaens side: https://www.telialigaen.no/nyheter/kampdatoer-varen-2021/139

Du skriver også i tråden at dere ikke dro på hytta før dere fikk vite av Telialigaen-admin at kampen kunne flyttes. Men det dere aldri tenkte på, var å avtale dette med laget dere skal spille mot, om det tidspunktet faktisk passer for oss. Vi skjønner også at det er mulig å flytte kampen. Dette var vi i utgangspunktet positiv til, men så ble det plutselig en periode fra 25. mars til 28. mars hvor vi ikke hørte noen verdens ting om kampen, som dere ønsket å flytte. Når vi først hører fra dere igjen, uten at det har kommet forslag til nytt kamptidspunkt, er klokka blitt 21.30 på kvelden, den 28. mars. Altså godt under 24 timer til kampstart. Ikke på dette tidspunktet heller, kommer dere med forslag til når kampen skal spilles. Måten dere da “tar kontakt” på, er ved å sende en melding til administrator hvor dere mener det er ugunstig at kampen skal spilles da det er høytid for å dra på hytta uten Internett. At dere ikke opprettholder noe som helst kontakt eller dialog med oss for å få flyttet kampen, er èn av årsakene til at vi i denne omgang krever en walkover.

Men ikke nok med det. Ironisk nok, så drar dere jo på hytta utenfor selve høytiden og foreslår nytt kamptidspunkt dagen etter dere snakker med admin, (29. mars) i diskusjonstråden. Datoen dere da velger, er mandag 5. april, også kjent som 2. påskedag. Midt i påska. Da forventer altså dere som mener at påska er “høytid for å dra på hytta”, at vi i SKADE bare skal drite i å dra på hytta eller legge andre planer fordi dere begynner hytteturen deres før påsken har begynt? Du sa jeg virket lite forståelsesfull, å ja, jeg må ærlig innrømme at nei, dette forstår jeg faktisk ikke.

Vi kan ikke spille før 8. april. Vi reiser til skolen den 6. april (siste mulighet for kamp) for å settes i karantene og skal testes for Covid-19 den 7. april. Her er det null mulighet for endring da det er 90 tilsvarende elever som må tas hensyn til.

Vi i SKADE ønsker ikke at vi blir sett på som hensynsløse fordi vi ikke dropper planene våre for påska. Vi synes det er ganske drastisk å komme med slike bemerkninger, men vi vil få sagt at det derimot er hensynsløst å forvente at vi skal gjøre det.

Takk for svar!

.

Jeg har aldri sagt at dere skal holde dere hjemme i påska. Jeg av alle har vel god forståelse for at dere ønsker å dra på ferie - det var jo derfor jeg spurte videre om det var mulighet for å flytte kampen.

.

Det jeg reagerer på er at vi ikke fikk noe svar fra dere da jeg sendte melding tidlig 29. om når dere kunne spille. Det eneste jeg fikk var et nytt forslag om samme tidspunkt vi hadde sagt nei til. Grunnen til at jeg sa nei var fordi vi i utgangspunktet ikke kunne stille lag. Hadde vi visst at det var det eneste tidspunktet dere kunne spille hadde vi selvfølgelig stilt med et underbemannet lag!

.

Problemet med hele situasjonen her er mangelen på kommunikasjon, og ja jeg kan selvfølgelig ta selvkritikk for det, men det at du fraskriver deg alt ansvar, syns jeg er leit, da det er vårt ansvar, som kapteiner å orientere motstander om når vi kan spille.

.

Da jeg sa ifra til deg, den 25., at vi ikke kunne spille den 29. fordi vi ønsket å vente til hytteturen i påsken var over, hvorfor sa ikke du ifra til oss at det var den eneste dagen dere kunne spille? Hvorfor tenkte ikke du på å si at det ikke var mulig for dere, men heller lede oss inn i situasjonen vi er i nå ved å være positiv til at kampen ble flyttet til etter påsken. Det var aldri avtalt noe tidspunk om når kampen skulle være, fordi da kampen ble lagt ut på gamer.no den 28. kl. 21:20 sto det at vi skulle bli enige om tidspunkt selv innen 31. mars.

.

Hadde fristen vært satt til 8. mars hadde vi kunne spilt da, uten tvil, men alt i alt bunner dette i 1; dårlig planlegging fra Telialigaen sin side og 2; dårlig kommunikasjon fra begge parter som skulle spille kamp.

.

Forslaget deres om å spille 29. mars 19:00 ble avslått rundt klokka 13:30 den dagen, og hadde du skrevet i kommentarfeltet på kampsiden at det var kun da dere kunne spille så hadde det blitt kamp den dagen, men da vi hadde over en uke på å spille kampen antok jeg at det var mulighet til å finne en løsning som passet godt for begge. Så syns ikke du skal legge all vekt på å planlegge kamp over på oss, da det her er en kollektiv svikt.

.

Jeg syns det er synd at du heller tydde til å be om WO så mange timer før kampforslaget deres istedet for å innlede en dialog med oss.

Jeg skrev tydelig grunnen til walkover-kravet og der nevnes det at vi har tilrettelagt for å kunne spille den 29. Å at vi ikke kan tilrettelegge videre på så kort varsel.

I hovedsak kan det godt hende at utfallet på når vi hadde kunnet spille hadde forandret seg dersom vi hadde fått beskjed i tilstrekkelig tid. Derfor nevner jeg ikke at 29. er den eneste dagen vi kan spille når vi har dialog den 25. mars.

Hva definerer du som tilstrekkelig tid? Vi kunne stilt med lag den 29. hadde du sagt at det var den eneste dagen dere kunne, men det gjorde du ikke. Hadde du tatt kontakt 15:13 istedet for å ty til WO kunne vi satt sammen et lag den dagen.

.

Grunnen til WO-ønsket syns jeg er svak da du ikke har prøvd å fått til kamp den dagen. Jeg sendte deg melding nesten tre timer før du søkte om å få vinne på WO, så det er tydelig at du var aktiv i den tiden, men heller ikke da sendte du meg melding og sa at dere kun hadde den dagen til å spille.

.

Men det at du fraskriver deg alt ansvar for å gjennomføre kampen basert på at vi ikke snakket mellom kvelden 25. og 29. mars, syns jeg er feigt. Her har både du og jeg som kapteiner gått på en blings, og da må vi finne en løsning på det på en annen måte. Vi KAN stille lag når som helst, problemet er at dere ikke utnyttet muligheten deres bedre, ved å ikke ta kontakt med oss.