Gå til innhold

Kjøp fra apple.no - utførsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Yamazero said:

Hei folkens!

Jeg bor og jobber i utlandet, og jeg lurer på om det er mulig å få refundert merverdiavgift ved kjøp av produkter fra apple.no?

Noen som har prøvd? Hva er fremgangsmåten? Kan man bruke tollskjema fra tolletaten?

Takk!

Hva er grunnen til at du ikke kan kjøpe produktet i landet du jobber?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Yamazero said:

Det finnes ingen offisielle steder som selger Apple produkter, og har ikke tenkt å kjøpe på svart markedet..

Quote

Salg til utlandet

Hvis en vare som tidligere er fortollet inn i Norge blir sendt til utlandet i uendret og ubrukt stand, kan du også søke om å få refundert tollen og merverdiavgiften. Søknad om refusjon av toll sender du til Vareførselsdivisjonen. Søknad om refusjon av merverdiavgift sender du til skattekontoret. 

For å kunne få refundert tollen og avgiftene må du ha solgt varen til en kjøper utenfor Norge. Det kan enten være en ny kjøper eller at den opprinnelige selgeren kjøper varen tilbake.

 

Lenke til kommentar
Yamazero skrev (3 timer siden):

Hei folkens!

Jeg bor og jobber i utlandet, og jeg lurer på om det er mulig å få refundert merverdiavgift ved kjøp av produkter fra apple.no?

Noen som har prøvd? Hva er fremgangsmåten? Kan man bruke tollskjema fra tolletaten?

Takk!

Om du er registrert som "utflyttet" fra Noreg (i 2 år) - kanskje. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...