Gå til innhold

TEST: Razer Huntsman Mini


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt målgruppen her, I spill trenger du vanligvis ikke piltastene siden du bruker WASD men du trenger funksjons taster og tall raden siden begge brukes mye.

Om du redigerer, bruker Excel eller programmerer bruker du piltastene veldig mye.

Ja det kan være et tastatur for noe som har touch screen men da ville jeg gått for et tynt design.

Samme for å koble mot en tv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Piltastene er kjekke å ha for når man skriver i chat, forum, discord osv. Så lenge bokstavene er aktive kan du ikke bruke de som piltaster, og helt uten piltaster er vel ganske upraktisk.

Hvis du er en gamer som modder litt er piltaster veldig praktisk da du ofte må opp og ned, hit og dit i kildekoden.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
11 hours ago, magne.moe said:

Ser ikke helt målgruppen her, I spill trenger du vanligvis ikke piltastene siden du bruker WASD men du trenger funksjons taster og tall raden siden begge brukes mye.

Om du redigerer, bruker Excel eller programmerer bruker du piltastene veldig mye.

Ja det kan være et tastatur for noe som har touch screen men da ville jeg gått for et tynt design.

Samme for å koble mot en tv.


skytespill og ganske ekslusivt kun skytespill på et høyere nivå og competativ.

 

det er målgruppen for dissen keyboardsa. Noen bruker fremdeles 100% keyboards men de er ikke like lette å ha på høykant når man spiller da de er for store. Har selv 100% liggende for mer casual spill der ting ofte er hardcoded til F knappene (GTA 5 RP f.eks) og ikke orker å måtte bruke function key for å bruke piltaster og Fknapper. spiller selv fortnite på et ok nivå å er med i tournaments jevnlig, et 60% lar deg holde tastaturet mer verticalt, altså sidelengs, som gjør det mer behagelig å bruke et skikkelig keybind oppsett. Om noen undret seg på det, føler også ikke så j**** ubehagelig etter et par timer.
 

Skulle gjerne sett at flere produsenter som lager skikkelige tastatur (spesielt da ducky og anne2) lagde 80% tastatur med nordic layout. Tror 80% hadde falt mer i smak hos den vanlige mann i gata som både liker fordelen når de spiller og har behov for en vertikal posisjon, men også ikke trenger knote med FN key for fknapper og piltast når de vil chille & spille vanlig uten å tryharde eller prøve sitt beste. 
 

Føler ikke det at det ikke har native F knapper, numpad og piltaster er et minus da målgruppen for slike tastatur ikke bruker disse funksjonene blir det litt som å trekke ned at formel 1 biler er dårlige fordi dem ikke har bagasjerom eller plass til bikkja. Det er målrettede produkter og blir kun et minus om man retter produktet på noen det ikke er betenkt til. Kjøper man 60% kun fordi det er lite i guess? Men igjen blir da litt som å kjøpe en megakul sportsbil så klage at man ikke kan ta hele familien i den.. behovet for et 60% faller nok ikke på mange, men de fleste streamers bruker dem ofte, og andre store eapsorts skikkelser bruker den svært ofte. Og alle vil være like gode å følger etter. Samme greia er det jo med de fleste sporter (se fotballsko, håndballsko, golfkøller, landhocket sticks, tennis rackets osv osv osv. for de fleste er det ikke noe mer nytte av det en vanlige alternativ.)

 

for dere som sier det ikke passer til koding, nå kan man heldigvis programmere disse 60% keyboarda om man ønsker, og noen merker som HappyHacker er veldig god likt av codenerds ( mest poppis er vel faktiskt 40% ikke 60 også). Selv vet ikke jeg hvorfor da jeg ikke driver slikt selv. Men etter 4 år uten piltaster så merker jeg hvor lite jeg har bruk for dem på generell basis, så akkuratt de forruten spill der de har en helt bevist funksjon, tror jeg nok man kommer seg forruten. F knappene er et savn though.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...