Gå til innhold

Eksplosiv vekst i skadevare til Mac: Har økt med 1000 prosent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er da ingenting overraskende med det. ingen gidde lage virus for lite brukte løsninger. Men de siste årene har mac bruk gått fra å være et fanatiker verktøy, til å kjøpes av folk som "har hørt" at det er lettere å bruke. Vel...Kan si som it support person at det er stor overvekt av mac brukere som kommer med trøbbel enn windows brukere nå de trenger hjelp med noe. Microsoft bedriftsverden og Mac går ikke så veldig godt sammen....og apple sin tendens til å tenke sikkerhet over praktisk bruk gjør maskinene mer tungvindte å bruke enn nødvendig.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg har motsatt erfaring med nå 6 år på supportsiden. Mye mer Windows support etter overgangen fra Windows 7 til 10 for de bedriftene jeg har jobbet i enn det er med MacOS. Selv på BYOD Mac enheter som sjeldent ser oppdateringer og har masse adware og bloatware installert av bruker selv.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lese tegninga på veggen et par år siden. ‘Alle’ brukte Mac, fordi det var ‘så enkelt’. -Sa kundene. Uten å gå ut i Windows vs. Mac-debatt, kan jeg ut fra egen erfaring bekrefte at all den ekstra dritten dem installerer (gjelder også Windows), ofte er sånt som gode, kjære Malwarebytes er ytterst hjelpsom med å fjerne.

Debatten om hvilke brukere som er dårligst til å håndtere datamaskinen er verdig et studie i sosialantropologi, med oppfølgende bok og Nobel-pris i Psykiatri.

Lenke til kommentar

For en del år siden var det folk på diverse fora som hevdet at man ikke kunne får skadevare på Mac og Linux, siden de var konstruert helt forskjellig fra Windows.

Ser ut til at det bare var fordi det var få brukere at ingen gadd å lage skadevare for Mac.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...