Gå til innhold

Hva betyr status på sporing i posten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Lurer på akkurat det samme. I min sporing står dette, i samme rekkefølge som Trådstarters: 
"Sendingen er innlevert til Posten/Bring."

30 minutter senere står dette:

"Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette"

Lurer på hva som egentlig foregår hos Posten. Hvordan kan de skrive at sendingen er innlevert, for deretter å skrive at ingen sending er mottatt? Kanskje er det bare slik at posten oppdaterer i feil rekkefølge? Bestiller ikke så ofte fra nett så vet ikke så mye om dette.

 

 

Lenke til kommentar

Har skjedd med innleverte pakker hos Posten for meg også.

Tror nok Posten har fått inn pakken i sitt system, bare at de surrer litt internt.

Trodde i utgangspunktet at dette var fordi noen hadde EDI-system mot Posten og sa i fra at det kommer en pakke, men at de ikke fikk pakken når posten skulle hente / de skulle levere pakken til Posten.

Virker mest som en bruker Bring sitt system på enkelte PiB (Post i Butikk) og ikke er helt innkjørt enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Har skjedd med innleverte pakker hos Posten for meg også.

Tror nok Posten har fått inn pakken i sitt system, bare at de surrer litt internt.

Trodde i utgangspunktet at dette var fordi noen hadde EDI-system mot Posten og sa i fra at det kommer en pakke, men at de ikke fikk pakken når posten skulle hente / de skulle levere pakken til Posten.

Virker mest som en bruker Bring sitt system på enkelte PiB (Post i Butikk) og ikke er helt innkjørt enda.

Takk for svar, da er sikkert alt i orden. Fikk du pakken din uten problemer forresten? Hva kan årsaken være at de ikke fikk pakken når posten skulle hente, seint på dagen muligens? Tenkte kanskje at de hadde rota vekk sendingen. Pakken jeg venter på ble innlevert mellom klokka 13 og 14 idag. Dette med "EDI-system mot Posten" har jeg aldri hørt om før. Hva er det for noe?

Lenke til kommentar

Enkelt:
Pakken er innlevert og dermed skannet inn i systemet, før det foreligger elektronisk sendingsinformasjon.

Normalt kommer de i motsatt rekkefølge, dvs EDI først og pakke etterpå.

Kan være mange årsaker til dette, men det er altså helt ufarlig.

Endret av iknutis
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 11/3/2021 at 1:52 AM, Diskusjonist said:

Takk for svar, da er sikkert alt i orden. Fikk du pakken din uten problemer forresten? Hva kan årsaken være at de ikke fikk pakken når posten skulle hente, seint på dagen muligens? Tenkte kanskje at de hadde rota vekk sendingen. Pakken jeg venter på ble innlevert mellom klokka 13 og 14 idag. Dette med "EDI-system mot Posten" har jeg aldri hørt om før. Hva er det for noe?

Fikk pakken, ja.

Aner ikke.

Problemet er at maskinell-status ikke alltid reflekterer reell situasjon. EDI er systemet kunder bruker får å melde at de skal sende pakke via speditør.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...