Gå til innhold

Brann hos halvleder­produsent vil gi bil­industrien enda større utfordringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De klassiske bilprodusentene trenger jo masse superavanserte prosessorer til alt det "avanserte" ustyret som er i dem. -Jeg kan nevnte i fleng: kasettspiller, FM-radio, vindushevings-elektronikk og for ikke å glemme de avanserte blinklyskretsene.

For å være litt mer seriøs:
Tror ikke det er så lett å få lisens-produksjon fra andre produsenter, da det typisk er veldig få produsenter til hver type brikke, selv om brikkene ikke er av de mest avanserte. Og det virker også som at "alle" produserer maks, og da er det nok få som vil legge over fra å produsere det de har lovet/solgt til å produsere på lisens for andre.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (7 timer siden):

Er dette komponenter man enkelt kan bestille fra andre leverandører? Pga 300nm regner jeg med det ikke er prosessorer, minne og denslags, men mer i kraftelektronikk-gata, batteristyring og denslags.

Det er ikke 300nm prosess. Det er produksjonslinje for 300mm wafers. Kan være mye rart som går på den.

https://www.renesas.com/eu/en/node/1498021

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"De klassiske bilprodusentene trenger jo masse superavanserte prosessorer til alt det "avanserte" ustyret som er i dem. -Jeg kan nevnte i fleng: kasettspiller, FM-radio, vindushevings-elektronikk og for ikke å glemme de avanserte blinklyskretsene."

Da vet du "fint lite" av hvordan "moderne" biler fungerer, uavhengig av om de fier fossile eller "elektrifiserte".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...