Gå til innhold

Oneplus 9 tråden


Anbefalte innlegg

Har hatt Oneplus 9 nå i 1,5 uke.

Ett par irriterende ting. Innimellom når jeg skal spille av noe fra Spotify så kommer varslingslyden aller først, uten at det er noe som kommer opp. 

Er også vant til å ha stedsnavnet og værsymbol på startskjermen, går dette an å få til igjen? Nå står det bare " 11c skyet" 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opelduude skrev (1 time siden):

Har hatt Oneplus 9 nå i 1,5 uke.

Ett par irriterende ting. Innimellom når jeg skal spille av noe fra Spotify så kommer varslingslyden aller først, uten at det er noe som kommer opp. 

Er også vant til å ha stedsnavnet og værsymbol på startskjermen, går dette an å få til igjen? Nå står det bare " 11c skyet" 

Når det gjelder værsymbol med stedsnavn. Lasten ned "Yr" appen og legg til som widget på startskjermen.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet video. Etter 1 min og 20 min på 4K og 120 fps så ble den så varm at den gav en advarsel og stoppet opptak. Samme med 1080p og 60 fps.

Ikke bra, men den eneste "feilen" jeg har funnet. Dette er jo 888 chipen fra Snapdragon som har trøbbel

Lenke til kommentar
FogMan skrev (12 minutter siden):

Da har jeg testet video. Etter 1 min og 20 min på 4K og 120 fps så ble den så varm at den gav en advarsel og stoppet opptak. Samme med 1080p og 60 fps.

Ikke bra, men den eneste "feilen" jeg har funnet. Dette er jo 888 chipen fra Snapdragon som har trøbbel

Måtte jo teste, 5 minutter her og fortsatt filmer jeg i 4K og 120 fps, men kjenner jo at tlf ble litt varmere.

Lenke til kommentar
FogMan skrev (12 timer siden):

Da har jeg testet video. Etter 1 min og 20 min på 4K og 120 fps så ble den så varm at den gav en advarsel og stoppet opptak. Samme med 1080p og 60 fps.

Ikke bra, men den eneste "feilen" jeg har funnet. Dette er jo 888 chipen fra Snapdragon som har trøbbel

Har du siste firmware? Oppdateringen som kom nå i mai: Oxygen OS 11.2.5.5

 

Jeg kjører denne siste firmwaren, og testet filming på 4K med 120FPS i fem minutter. Ingen advarsel og ingen stopp.

Så denne feilen har ikke jeg. 

 

Oxygen OS 11.2.5.5

  • System
    • Improved charging performance
    • Fixed the small probability lagging issue of keyboard
    • Fixed known issues and improved system stability
    • Updated Android security patch to 2021.05
  • Camera
    • Improved the HDR effect in some shooting scenes
    • Improved the white balance performance of the rear camera
  • Network
    • Improved the stability of network
  • Communication
    • Improved the performance of Wi-Fi connection

 

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noen av dere angret på kjøpet så langt? Ser på det offisielle OP forumet at mange sliter med overopphetingen som sannsynligvis har noe med snapdragon og ikke selve mobilen. Likevel, å ikke kunne filme mer enn et halvannet minutt er drøyt… Er det slik når dere filmer i lavere oppløsning enn 4K også?

Lenke til kommentar
trym177 skrev (14 minutter siden):

Har noen av dere angret på kjøpet så langt? Ser på det offisielle OP forumet at mange sliter med overopphetingen som sannsynligvis har noe med snapdragon og ikke selve mobilen. Likevel, å ikke kunne filme mer enn et halvannet minutt er drøyt… Er det slik når dere filmer i lavere oppløsning enn 4K også?

Har merket at mobilen blir ganske varm til tider, surfet litt i går også fikk jeg en samtale, men jeg måtte bare legge på da jeg ikke synes det er så kjekt å ha en glovarm telefon mot øret.

Noen som vet om det jobbes med en fix?

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (25 minutter siden):

Har merket at mobilen blir ganske varm til tider, surfet litt i går også fikk jeg en samtale, men jeg måtte bare legge på da jeg ikke synes det er så kjekt å ha en glovarm telefon mot øret.

Noen som vet om det jobbes med en fix?

Det er jo kjipt da. Jeg leser daglig OP forumet samt swedroid forum i tillegg til daglig googling. Leser at enkelte ikke har varmeproblem i det hele tatt mens andre knapt kan bruke kameraet, det sies det er knyttet til snapdragon og at en fix kommer. 
Jeg sikler fremdeles på denne mobilen, men også S21 ultra. 
 

Men…. Jeg bruker mobilen en del til bilder. 

Lenke til kommentar
trym177 skrev (10 timer siden):

Har noen av dere angret på kjøpet så langt? Ser på det offisielle OP forumet at mange sliter med overopphetingen som sannsynligvis har noe med snapdragon og ikke selve mobilen. Likevel, å ikke kunne filme mer enn et halvannet minutt er drøyt… Er det slik når dere filmer i lavere oppløsning enn 4K også?

Som du sier her så tror jeg det er litt forskjellig fra telefon til telefon dette med varme problemene. 
Jeg har ikke opplevd dette på min 9 PRO. 

Filmer også uten problemer i både 4K og 8K uten å oppleve problemer. 

Lenke til kommentar

Hei.

Er det noen andre som fortsatt sliter med at telefonen blir for varm? Vurderer og gå til innkjøp av den nye oneplus 9 pro, men ser at en del sliter med overoppheting.

Leste her litt tidligere, at en oppdaterting av telefonen kanskje sku hjelpe på dette problemet. Er det noen som kan bekrefte om det ble noe bedre etter ny oppdatering? 😊

 

Lenke til kommentar
vegard19 skrev (1 time siden):

Hei.

Er det noen andre som fortsatt sliter med at telefonen blir for varm? Vurderer og gå til innkjøp av den nye oneplus 9 pro, men ser at en del sliter med overoppheting.

Leste her litt tidligere, at en oppdaterting av telefonen kanskje sku hjelpe på dette problemet. Er det noen som kan bekrefte om det ble noe bedre etter ny oppdatering? 😊

 

Har ikke hatt noe varmeproblemer hverken før eller etter oppdateringene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vegard19 skrev (6 timer siden):

Hei.

Er det noen andre som fortsatt sliter med at telefonen blir for varm? Vurderer og gå til innkjøp av den nye oneplus 9 pro, men ser at en del sliter med overoppheting.

Leste her litt tidligere, at en oppdaterting av telefonen kanskje sku hjelpe på dette problemet. Er det noen som kan bekrefte om det ble noe bedre etter ny oppdatering? 😊

 

Ikke hjulpet for min del. Men nå er den så bra ellers at jeg hadde kjøpt igjen 👍

Lenke til kommentar
FogMan skrev (3 minutter siden):

Ikke hjulpet for min del. Men nå er den så bra ellers at jeg hadde kjøpt igjen 👍

Er vel ikke noe særlig med en telefon som stopper opp, hvis den blir overopphetet? Er vel en feil som ikke skal være der, men er jo bra at du er fornøyd. Hadde håpet på at oneplus hadde klart og fikse problemet. 

Lenke til kommentar
vegard19 skrev (10 timer siden):

Er vel ikke noe særlig med en telefon som stopper opp, hvis den blir overopphetet? Er vel en feil som ikke skal være der, men er jo bra at du er fornøyd. Hadde håpet på at oneplus hadde klart og fikse problemet. 

Det jobbes med en fix. 888 problemet gjelder alle med denne chippen. Leste nettopp Mobil.se sin review av Xiaomi Mi 11 Ultra. Denne slo seg av under benchmark test grunnet varme. 

Lenke til kommentar
FogMan skrev (1 time siden):

Det jobbes med en fix. 888 problemet gjelder alle med denne chippen. Leste nettopp Mobil.se sin review av Xiaomi Mi 11 Ultra. Denne slo seg av under benchmark test grunnet varme. 

Okei, får håpe dem finner en ordning på det etterhvert. Er vel også samme chippen i den vanlige Xiaomi Mi, og den nye Samsung s21 om jeg ikke tar helt feil.

Endret av vegard19
Lenke til kommentar
vegard19 skrev (1 time siden):

Er vel også samme chippen i den vanlige Xiaomi Mi, og den nye Samsung s21 om jeg ikke tar helt feil.

Samsung bruker Snapdragon hovudsakeleg berre i Nord-Amerika. I Europa har Samsung sine eigne Exynos-chippar i dei fleste telefonane.

S21 thermal throttler ganske kraftig, så dei unngår mykje av varmeproblematikken gjennom kompromiss med ytinga.

Endret av MKap
Lenke til kommentar
MKap skrev (2 timer siden):

Samsung bruker Snapdragon hovudsakeleg berre i Nord-Amerika. I Europa har Samsung sine eigne Exynos-chippar i dei fleste telefonane.

S21 thermal throttler ganske kraftig, så dei unngår mykje av varmeproblematikken gjennom kompromiss med ytinga.

Jeg har en s20, så det stemmer vel.

Men på s21, så har det nå blitt snapdragon også i Europa. 

Endret av vegard19
Lenke til kommentar
vegard19 skrev (4 timer siden):

Men på s21, så har det nå blitt snapdragon også i Europa. 

Då sit du på  framtidinformasjon ut over det som er allmennt kjent. Den internasjonale utgåva av S21 blei lansert på Exynos 2100. S20 FE har derimot Snapdragon 865 (i motsetnad til Exynos i den originale S20en)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...