Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Trenger en tynn, lett plate


Anbefalte innlegg

Mål: 5-7mm x 920-940mm x ~400mm

Materiale er ikke så viktig, men det bør være lett. Best om overflaten kan holde på lim, dersom vi går for borrelåsalternativet. Bør ikke kreve noen spesialiserte verktøy å beskjære dersom dette må gjøres av oss.

Planen er å feste den i en døråpning med selvklebende borrelåsbånd, slik at døren på bakkeplan kan stå åpen uten overhengende fare for at mus løper inn i stua. Det har skjedd før.

Eventuelt kan lengden økes til ca 960mm og platen settes i spenn mellom karmene. Da blir det enklere å fjerne den uten noen borrelås som kan løsne, men jeg risikerer at platen setter merker i karmen.

Siste alternativ jeg kommer på er en plate på 940-945mm som settes mellom to gummi-lister med B-profil e.l.

 

Litt usikker på hva jeg skal søke etter og hvor, men forhåpentligvis noen her som kan peke meg i riktig retning!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje insektnett-dør løser problemet?

Forstår det slik at det er en plate nederst med ca 40 cm høyde som du kan stige over du tenker.

En kan kanskje snekre en ramme, og sette inn en duk eller plate på den.

Ellers så er her en oversikt over OSB og kryssfiner plater:

https://prisguiden.no/kategorier/veggplater-og-bygningsplater?f[2][]=Kryssfiner&f[2][]=OSB-plater

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...