Gå til innhold

Kontorstol egnet til høy og grov person, finnes det i Norge?


Anbefalte innlegg

Hei. 
 

Jeg har vært på jakt etter en god kontorstol til gaming i flere måneder, men jeg finner ingenting som passer meg. Jeg vet ikke om noen andre steder å spørre, så jeg håper noen her kan hjelpe meg. 
 

Jeg er 196 høy og 135kg. For øyeblikket bruker jeg en gammel og sliten lenestol som «kontor/gamingstol», men den er ikke akkurat kurrant for nakke og rygg. Eneste pluss er at den er myk og god å sitte i. Jeg har også en Svive Phoenix Tier 3 XXL som jeg kjøpte på Komplett for et år siden. Den er stor nok, men den er så hard å sitte i at det føles ut som om jeg sitter på en planke. Blir rett og slett støl og nummen i ræva etter bare 30 minutter i den, så en gamingstol kjøper jeg aldri igjen. 
 

For et par måneder siden skaffet jeg meg en Järvfjället fra Ikea, men den var alt for liten for beina mine pluss at setet var også veldig hardt, så den står også og samler støv. 
 

Etter timesvis med «googling» over flere måneder så klarer jeg ikke å finne en eneste stol som kan passe til meg. Enten koster de 5000-10 000+ , noe jeg ikke har råd til, eller så er de alt for små. 
 

Finnes det en stol jeg kan kjøpe i Norge som kan passe meg og som har et relativt mykt sete, og ikke koster en halv månedslønning? Om det er noen her som har noen forslag så hadde jeg blitt veldig takknemlig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har denne her, når den var til salgs ble den markedsført som et produkt for større personer, går sikkert an å sjekke om akracing har laget en oppfølger? Kostet ca 3700 når jeg kjøpte den.

https://www.komplett.no/product/858712

 

[Selv kjøpte jeg den riktignok fordi jeg er bredskuldret og ikke passer i bucketseats som er normalt store]

Endret av Nwader
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nwader skrev (Akkurat nå):

Jeg har denne her, når den var til salgs ble den markedsført som et produkt for større personer. Kostet ca 3700 når jeg kjøpte den.

https://www.komplett.no/product/858712

 

[Selv kjøpte jeg den riktignok fordi jeg er bredskuldret og ikke passer i de fleste normale gamingstoler]

Er ganske skeptisk til gamingstoler etter jeg kjøpte den Svive stolen. Har lest at de fleste har et ganske hardt sete, noe som ikke fungerer for meg. Men takk for forslaget 🙂 

Lenke til kommentar
aomt skrev (4 minutter siden):

Vil du ha deilig stol som er god å sitte i hele dagen, så må du betale ein del for den.

Du kan jo prøve med "self-made" metoder. Feste eit eller fleire lag med (f.eks) memory foam til den stolen du har nå.

Det har du rett i. Kunne strukket meg til 5k, men mer enn det blir vanskelig. 
 

Om jeg ikke finner noe så blir det nok å ty til noe DYI ja. 

Lenke til kommentar

Sitter i samme båt som deg. Har den samme Svive stolen, det er den værste stolen jeg noen gang har vært borti. Ikke bare får jeg vondt i rævva etter 30 min,men jeg får også vondt i låra også av en eller annen merkelig grunn, tror det har med mønsteret på puta å gjøre. Det er så kjipt at jeg vet akkurat hva den perfekte stolen er, vi har den på jobb og sitter 8 timer hver dag i den uten å få vondt eller bli støl. Problemet er at jeg klarer faen ikke finne ut hvilken stol det er... Ingen merker eller logoer noen sted. Har spurt sjefen også,men da fikk jeg bare link til en av de gamle stolene våre som slettes ikke er like bra. Men den er er veldig lik denne , bare at den på jobben har skinn pute og skinn nakkestøtte. Eller ser den på linken ut som en nyere modell bare. Så jeg tror jeg skal ta sjansen og bestille den en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
strike_ skrev (11 timer siden):

Sitter i samme båt som deg. Har den samme Svive stolen, det er den værste stolen jeg noen gang har vært borti. Ikke bare får jeg vondt i rævva etter 30 min,men jeg får også vondt i låra også av en eller annen merkelig grunn, tror det har med mønsteret på puta å gjøre. Det er så kjipt at jeg vet akkurat hva den perfekte stolen er, vi har den på jobb og sitter 8 timer hver dag i den uten å få vondt eller bli støl. Problemet er at jeg klarer faen ikke finne ut hvilken stol det er... Ingen merker eller logoer noen sted. Har spurt sjefen også,men da fikk jeg bare link til en av de gamle stolene våre som slettes ikke er like bra. Men den er er veldig lik denne , bare at den på jobben har skinn pute og skinn nakkestøtte. Eller ser den på linken ut som en nyere modell bare. Så jeg tror jeg skal ta sjansen og bestille den en dag.

Ja den Svive stolen er helt elendig. Kan liksågodt sitte på gulvet fremfor å bruke den stolen. 

Håper du finner den stolen fra jobben din. Den du linket til ser ganske grei ut, men usikker på om setet blir stort nok. Skal lagre den linken uansett, takk for tips 🙂 

Lenke til kommentar
Obscure skrev (21 timer siden):

Det har du rett i. Kunne strukket meg til 5k, men mer enn det blir vanskelig. 
 

Om jeg ikke finner noe så blir det nok å ty til noe DYI ja. 

Stressless kontrostoll er ganske deilig, med det koster å være kar. Du kan jo forsøke å finne ein brukt. Evt. finne stressless lenestol og fikse den til kontorstol basen (DYI metode).x

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...