Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilken oppsigelsestid gjelder?


Anbefalte innlegg

Har jobbet hos en arbeidsgiver som har gitt kjempekorte arbeidskontrakter om gangen. Først var det fra Feb 2020 til Aug 2020, deretter Aug 2020 til Feb 2021. Og nå Mars 2021 til Mai 2021.

Det er ganske psykisk påkjennende å ha gått med så korte kontrakter, pluss at jeg må pendle ganske langt for denne jobben. Alt taler for at det er bedre (hvertfall psykisk) om jeg satser på noe mer lokalt der jeg bor.

Spørsmålet er hva er oppsigelsestiden?

Nåværende kontrakt:

Varighet: fra Mars 2021 til Mai 2021

Prøvetid: 6 måneder (ja kontrakten er kortere enn prøvetiden slik de skrev), ved prøvetiden er oppsigelsestiden 14 dager.

(Også lengre ned) under "Oppsigelse": Etter utløpet av prøvetiden, og før opphør i Mai 2021, gjelder oppsigelsesfrist iht arb.miljøloven paragraf 15-3 (som er 1 måned).

 

Slik jeg forstår det er jeg juridisk sett i en prøvetid? Dvs. 14 dager er min oppsigelsestid, da tidligere kontrakter ikke gjelder lengre uansett?

Takk for råd og tips!

Endret av morningstar665
.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
17 hours ago, Dubious said:

Du kan kreve mer lønn når de skriver nye kontrakter
Spørsmålet er om dine kunnskaper er verdt noe, eller om de kan ansette nesten hvem som helst.

I Norge er det bedre å få sparken enn oppigelse, om du ikke har annen jobb å gå til 

Jeg skjønner. Men hva er din tolkning ut i fra kontrakten angående oppsigelsestiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...