Gå til innhold

Kvinner er blitt så redde at de er nødt til å ta med joggesko på byen


Lovliggjøre pepperspray for selvforsvarshensyn for udømte borgere?   

68 stemmer

  1. 1. Lovliggjøre pepperspray for selvforsvarshensyn for udømte borgere?

    • Ja
      42
    • Nei
      26


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
11 minutes ago, Dirigo said:

Hvorfor skal overfall av promiskuøse kvinner prioriteres når det er vold mot menn som rager desidert høyest? Forbannede feminist-regjering. 

Er det mer greit at "promiskuøse" kvinner blir voldtatt enn andre kvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Camlon skrev (3 timer siden):

Enig med resten av hva du skrev, men dette gir ikke mening. For det første så gjorde du en prosentfeil, 10% av 0.2 er lik 2%.

Jeg forsto ikke den. Hvordan kan 10% av 0,2 bli 2%? Når 0,2 er 100% - blir 10% 0,02%.

Uansett hvor mye man regner på det. Så blir det umulig å komme med et 100% objektivt tall. Mørketall, falske anmeldelser og mange faktorer spiller inn. 

I følge Dixi - som er et ressurssenter mot voldtekt. Så blir kun 45% av alle voldtekter anmeldt, fordi kvinner ofte føler stor skam forbundet med det som skjedde. De fleste voldtekter skjer i ruspåvirket tilstand; så det kan være noe av årsaken.

Kilde: http://www.sakkyndig.com/psykologi/artvit/dixi2011.pdf
 

Dirigo skrev (36 minutter siden):

Det er bullshit-statistikk. Det reelle tallet er nærmere 1%.

Feil!

Her står det følgende:
https://www.krisesenter.com/sekretariatet/statistikk/

Sitat

Voldtekt

    • 1 av 10 kvinner i Norge rapporterer at de er blitt voldtatt. De fleste voldtekter blir begått av noen man kjenner (86 %).
    • Halvparten av kvinnene som rapporterer voldtekt har opplevd voldtekt før fylte 18 år.
    • Fire av ti kvinner som rapporterer om voldtekt, sier at det er partneren eller ekspartneren som sto bak voldtekten.
    • 40 % forteller at det er partneren eller en tidligere partner som er voldtektsmannen.
    • Få kvinner utsatt for voldtekt drar til medisinsk undersøkelse eller behandling i den første tida etter de har blitt voldtatt.
    • Nesten en tredjedel av de som blir voldtatt forteller aldri om voldtekten.
    • Av kvinnene som har opplevd voldtekt, var 44 % redde for å bli alvorlig skadet eller drept, og 29 % fikk alvorlige skader. 29 % hadde aldri fortalt om voldtekten til noen andre.
    • Av de 229 kvinnene som hadde opplevd voldtekt anmeldte 10, 5 % saken selv til politiet. Totalt 17, 5 % av sakene var kjent for politiet.
    • Seksuelle overgrep av kvinner blir utøvd nesten utelukkende av menn. Også overgrep mot menn ble stort sett utøvd av menn.
    • De aller fleste kjente overgriperen. De største gruppene av overgripere når det gjaldt voldtekt var venner, bekjente nabo, kollega og kjæreste/partner eller tidligere kjæreste/partner.

Det er NKVTS som står bak disse tallene.

Disse tallene avviker noe så helt latterlig mye fra min nokså subjektive utregning. 

Uansett.... 1% eller 100% - det er alt for mye! Trist at folk ikke kan forstå at et nei er et nei. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (4 timer siden):

Trist at folk ikke kan forstå at et nei er et nei.

De fleste gjør det, men så er det mange kvinner som dagen derpå har litt dårlig samvittighet - og da er det kort vei til anmeldelse. De fleste voldtekter i Norge kommer av damer som angrer på sexen. Det kan være fordi de føler seg brukt etter en one night stand, at de var utro, eller at de vil hevne seg på kjæreste/samboer/ektemann.

Såkalte overfallsvoldtekter, eller andre voldtekter gjennomført med vold og tvang, er det hovedsakelig våre nye landsmenn som står for. Men hvorfor ha sympati med kvinnene når de selv har stemt på partier som vil ha disse fremmede menneskene inn i vårt land?

 

Endret av Dirigo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dirigo skrev (7 minutter siden):

De fleste gjør det, men så er det mange kvinner som dagen derpå har litt dårlig samvittighet - og da er det kort vei til anmeldelse. De fleste voldtekter i Norge kommer av damer som angrer på sexen. Det kan være fordi de føler seg brukt etter en one night stand, at de var utro, eller at de vil hevne seg på samboer/ektemann.

Såkalte overfallsvoldtekter, eller andre voldtekter gjennomført med vold og tvang, er det hovedsakelig våre nye landsmenn som står for. Men hvorfor ha sympati med kvinnene når de selv har stemt på partier som vil ha disse fremmede menneskene inn i vårt land?

 

Du har åpenbart ikke peiling på hva du snakker om. Sier litt om hvilket kvinnesyn du har. Makan.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (3 timer siden):

Det er 33 storbyer i Europa som scorer verre: https://www.numbeo.com/crime/region_rankings.jsp?region=150&title=2018

 

Og Stavanger og Bergen er essensielt likt plassert som Oslo i den statistikken. Regner med du er like redd der?

Ifølge statistikken din er Kristiansand den 5. mest kriminelle byen i Europa, så tar den statistikken med en klype salt. 

Tror nok at det forekommer mye mindre kriminalitet av type ran og overfall i Stavanger og Bergen enn det gjør i Oslo, så ja jeg føler meg tryggere der. 

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Ifølge statistikken din er Kristiansand den 5. mest kriminelle byen i Europa, så tar den statistikken med en klype salt. 

Tror nok at det forekommer mye mindre kriminalitet av type ran og overfall i Stavanger og Bergen enn det gjør i Oslo, så ja jeg føler meg tryggere der. 

Den statistikken er et resultat av at Numbeo har spurt sine brukere av nettsiden om den type spørsmål. Ekstremt dårlig gjennomført research. Sannsynligvis er det svært få personer i Kristiansand som har svart og "trollet litt" - så kommer de høyt opp på listen. 

Det sier seg selv at det er mest kriminalitet i hovedstaden til hvert enkelt land. 

Jeg bor i Stavanger. Vi hadde en voldtektsbølge for en god del år siden, der jenter ble voldtatt i taxien på vei hjem fra byen. Folk sluttet å ta taxi. Taxinæringen måtte selv ta grep - og gjennomførte nye rutiner (man får nå automatisk SMS med taxinummer blant annet). Så har det vært litt ungdomskriminalitet litt her og der. Jeg har vel ikke hørt om et overfall her på veldig veldig lenge. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
29 minutes ago, Kris85 said:



Det sier seg selv at det er mest kriminalitet i hovedstaden til hvert enkelt land. 

 

Jeg tror Zürich og Geneva lett topper Bern i Sveits. 

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (48 minutter siden):


Jeg bor i Stavanger. Vi hadde en voldtektsbølge for en god del år siden, der jenter ble voldtatt i taxien på vei hjem fra byen. Folk sluttet å ta taxi. Taxinæringen måtte selv ta grep - og gjennomførte nye rutiner (man får nå automatisk SMS med taxinummer blant annet). Så har det vært litt ungdomskriminalitet litt her og der. Jeg har vel ikke hørt om et overfall her på veldig veldig lenge. 

Ja, jeg husker at det var slikt på rundt 90-tallet med taxisjåfører med skumle hensikter. Selvfølgelig er det kriminalitet i alle byer også i Trondheim der jeg bor, men omfanget og brutaliteten er ikke i nærheten av det vi ser i Oslo.  

Lenke til kommentar
freddy85 skrev (17 minutter siden):

Er jo i all hovedsak kvinner som har gjort at partiene som har ønsket voldsmenna inn til landet har kommet i flertall, så de får takke seg selv.

Det er den eneste riktige logiske slutningen å trekke. Man høster som man sår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (35 minutter siden):

Er jo i all hovedsak kvinner som har gjort at partiene som har ønsket voldsmenna inn til landet har kommet i flertall, så de får takke seg selv.

 

Dirigo skrev (17 minutter siden):

Det er den eneste riktige logiske slutningen å trekke. Man høster som man sår.

Æsj. Blir oppriktig kvalm av sånne holdninger. Dette er reinspikka hat og dere ser det ikke en gang selv. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (12 timer siden):

https://www.nrk.no/trondelag/kvinner-er-redde-for-a-ga-hjem-alene-i-morket_-_-du-foler-deg-utrygg-1.15424189

Kvinner føler seg nå så lite trygge at de tar med løpesko for å kunne løpe fra voldsmenn. Et av synspunktene er at kvinner ikke har noe å stille opp med imot menn. 

Det er selvfølgelig mye sannhet i det. Og løsningen er ikke særlig vanskelig. Staten lovliggjør umiddelbart oppbevaring av pepperspray på sin person i selvforsvarsøyemed. 

Vi er nødt til å handle før flere kvinner blir drept eller grovt misbrukt. Politikerne kan ikke sove lenger. 

Eg (ein mann) har lite å stille med mot noen som bola seg og har kniv. Skal vi tillate våpen? 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Hvorfor ikke? Hvor øst i Oslo ville du ikke gått? Føler meg veldig trygg i alle deler av Oslo, både på øst og vest til alle døgnets tider.

Stovner, Grønland og Tøyen osv er vell de mest beryktede stedene. Etter hva folk som bor i Oslo har fortalt meg er dette steder man bør holde seg unna, og jeg har fulgt rådene. Nå sier jeg ikke att hvis man beveger man seg inn i slike områder så blir man garantert ranet eller slått ned , men sannsynligheten er nok større i slike områder enn i andre steder i Oslo. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (22 minutter siden):

Stovner, Grønland og Tøyen er vell de mest beryktede stedene. Etter hva folk som bor i Oslo har fortalt meg er dette steder man bør holde seg unna, og jeg har fulgt rådene. 

Jøss. Fascinerende nærmest! Bor nære Tøyen og synes det er rart å tenke på at folk fra andre steder tror det er skummelt. Jeg tror kanskje det er litt typisk for folk som ikke bor i Oslo eller på andre sida av byen å tenke sånn om disse stedene, og danne seg et noe feil bilde ut fra media og sånt, samt hvordan det kanskje var for mange år siden.

Tøyen er vel mest barnevogner og gamle kjerringer som spiser is i botanisk hage. Torget og ned mot Enerhaugen en del restauranter og halvhippe kafeer. Litt annerledes for en 15-20 år siden men ting har en tendens til å henge i. På Grønland er det jo mest en bargate med uteliv og masse fulle folk i helgene. Noen stillere sidegater opp mot Tøyen, men der bor det mest barnefamilier.

Det eneste stedet jeg ikke alltid føler meg helt trygg i Oslo på nattestid er Karl Johans gate i helgene. Det er dit «turister» fra andre steder drar når de skal ut i Oslo og bli sørpe dritings. Får litt sånn bargate i syden med masse fulle briter-feeling der. Eller Solsiden a la Trondheim om du vil, men der er det mest blodharry selv om det hver gang jeg har vært der blitt blålys fordi noen lokale helter finner ut at de skal ha brytekamp med hverandre.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det hadde blitt veldig mye bedre for alle, og selvsagt for kvinner især, hvis menn generelt lærte seg å ta et nei for hva det er.

Nei betyr ikke ja, nei betyr ikke kanskje, nei betyr nei.
Med mindre en kvinne klart og tydelig gir samtykke til seksuelle handlinger, er det ikke et ja og er det ikke et ja, er det et nei.

Ingen kvinner burde behøve å være redde for å bevege seg på gata alene eller sammen med andre kvinner uansett når på døgnet det er snakk om. Det fins ingen unnskyldning for ting som uønsket klåing, catcalling eller lignende og spesielt ikke for å begå voldtekt.
Selv om en kvinne gikk lettkledd eller tilogmed naken på gata, gir det ingen mann noen som helst rett til å ta seg til rette.

 

Jeg skriver sikkert ting som er åpenbare for folk flest - skal vi si "normale folk" - men med den typen holdninger som fortsatt fins i samfunnet i 2021, dessverre tilogmed her på forumet etter enkelte innlegg å dømme, må jeg dessverre si at jeg ofte nesten skammer meg over å være en mann når jeg leser om hva slags jævelskap mange menn utsetter kvinner for.

Hvilket kjønn som er det "svake" kan diskuteres når man ser på hvor mange menn som begår slike avskyelige handlinger som voldtekt, som tydeligvis ikke klarer å kontrollere seg selv eller bare gir F.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Kris85 said:

Jeg forsto ikke den. Hvordan kan 10% av 0,2 bli 2%? Når 0,2 er 100% - blir 10% 0,02%.

Uansett hvor mye man regner på det. Så blir det umulig å komme med et 100% objektivt tall. Mørketall, falske anmeldelser og mange faktorer spiller inn. 

I følge Dixi - som er et ressurssenter mot voldtekt. Så blir kun 45% av alle voldtekter anmeldt, fordi kvinner ofte føler stor skam forbundet med det som skjedde. De fleste voldtekter skjer i ruspåvirket tilstand; så det kan være noe av årsaken.

Kilde: http://www.sakkyndig.com/psykologi/artvit/dixi2011.pdf

Det er fordi 0.2 er det samme som 20%. 10% av 20% er 2%.

Enig at det er umulig å komme med et objektivt tall, men poenget mitt er at andelen som blir overfallsvoldtatt er ikke mikroskopisk.

Uansett om 0.5% eller 1% blir overfallsvoldtatt iløpet av sitt liv, så er fortsatt andelen som blir overfallsvoldtatt altfor høy.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...