Gå til innhold

Anbefaling av kabinett med gode kjølemuligheter?


Anbefalte innlegg

Hva anbefales når det kommer til kabinett med gode kjølemuligheter? Tenker Midi-tower eller større.

Burde være greit med plass til det nyeste av skjermkort samt større CPU-kjølere ala Noctua NH-D15, gode løsninger for kabelflyt er også et pluss, samt noe tanke gitt til støyisolering er heller ikke dumt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nitrius skrev (22 minutter siden):

Endte opp med å handle Fractal Meshify 2.
Lest mye om at kvaliteten på Fractal kabinett pleier å være høy, så håper det stemmer her :)

Jeg har mer eller mindre brukt bare Fractal på mine bygg de siste fem årene, men jeg syns dessverre kvaliteten på selve byggene og løsningene har blitt dårligere. Det virker som om de er mer opptatt av å spare penger i produksjonen nå enn før..
I Meshify C som jeg bygde maskin i i høst, ble jeg aldri fornøyd med temperaturene til tross for 2 140mm vifter i front, en 120mm vifte bak og to 140mm vifter i toppen.

Håper du blir fornøyd med ditt. :)

Lenke til kommentar
iknutis skrev (1 time siden):

Jeg har mer eller mindre brukt bare Fractal på mine bygg de siste fem årene, men jeg syns dessverre kvaliteten på selve byggene og løsningene har blitt dårligere. Det virker som om de er mer opptatt av å spare penger i produksjonen nå enn før..
I Meshify C som jeg bygde maskin i i høst, ble jeg aldri fornøyd med temperaturene til tross for 2 140mm vifter i front, en 120mm vifte bak og to 140mm vifter i toppen.

Håper du blir fornøyd med ditt. :)

Ouch.. Det er jo ikke akkurat hva en ønsker å høre nylig etter at man har handlet kabinettet. Men håper jeg blir positivt overrasket for det.

Kommer fra et Corsair 750D, som har fungert fint i 6 år nå, men aldri vært helt fornøyd med det. Mest med tanke på støvoppsamling selv med filtere på plass, også det at filteret i bunn er bak, ser frem til å få det i front for enklere rens. Samt at det virker som hver minste vibrasjons setter seg i hele kabinettet noe som til tider gjør at jeg må gi det et dunk, er i utgangspunktet bagateller, så er uansett spent på noe nytt nå :)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Filtrene til Fractal opplever jeg som helt ok. De stopper ikke det fineste støvet, så litt støv må man nok bare leve med. :)
Men gode vifter er ihvertfall viktig, jeg bestilte egentlig Noctua-vifter men pga leveringsproblemer endte jeg opp på Corsair til slutt.

Lenke til kommentar
iknutis skrev (37 minutter siden):

Filtrene til Fractal opplever jeg som helt ok. De stopper ikke det fineste støvet, så litt støv må man nok bare leve med. :)
Men gode vifter er ihvertfall viktig, jeg bestilte egentlig Noctua-vifter men pga leveringsproblemer endte jeg opp på Corsair til slutt.

Man kommer seg aldri helt unna støvet, hehe.

Kjører selv Noctua vifter idag, og har gjort det i en del år, meget fornøyd.
Har planer om å teste medfølgende vifter først, men regner vel nesten med at jeg ender opp med å bytte over Noctua viftene fra kabinettet jeg har idag, eventuelt går til innkjøp av Chromax viftene til Noctua, hvis de er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har hatt diverse de siste 10 årene, men ville aldri kjøpt noe uten vifte i umiddelbar nærheten av GPU igjen. UItelukker mange kabinett med glassdør, men det er det verdt om man setter pris på temp og støy.

GPU er det som bråker mest. PSU- og CPU vifter er løsbart problem med 80+ Titanium og Noctua NH-D15 eller tilsvarende er de stille, men GPU er begrenset av kjølingen den kommer med, og trenger all hjelp den kan få for å holde turtall. Med Fractal Design S som jeg har nå falt GPU temp med ca 10 grader og viftehatighet fra 70% til 55% med en vifte i døren, selv om den såvidt går rundt (650rpm). Ikke lydløs, men gikk fra betydelig mekanisk summing, til at jeg må stoppe opp og høre etter for å merke at den spinmner opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...