Gå til innhold

Bilprodusentenes planer for 2030: Noen blir helelektriske, andre tviholder på forbrenningsmotoren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Toyota: Tilby ti batterielektriske modeller tidlig på 2020-tallet"

Selskapet iler langsomt.

Merkelig at en nasjon som ikke produserer olje, går inn for lite energieffektive løsninger som hydrogen og fortsatt satsning på eksosbiler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
17 minutes ago, freddy85 said:

Hvorfor skulle de konkurs om de ikke satser på elbiler?

Vel fosil biler blir nok forbudt i flere land rundt i europa etterhvert men ja finnes marked som usa,asia og afrika.

Er som hvis man nevner daihatsu som trakk seg ut av Europa flere år siden så tror folk at merket har gått konk.

Appropos konkurs ,ssangyong er på randen av konkurs så merker kan gå konk men mazda og toyota er nok for store å gå konk men har alltids subaru som kan bli kjøpt opp av toyota.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er morro at noen firma har store ambisjoner, men generelt er det ikke noen stor sammenheng mellom hva som kommuniseres som ambisjoner og planer og hva som faktisk leveres. Jeg vil heller si at ambisjonene bare legger tak på hva de enkelte kan klare.  Og så hadde det jo vært greit å nevne Tesla i denne sammenhengen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, FrihetensRegn said:

Flott! Håper så mange som mulig her kjøper rene bensin og dieselbiler før 2025 slik at jeg kan kjøpe meg en brukt en i 2040! 😄

Innen 2040 er bilene blitt selvkjørende. Kanskje er det forbudt med menneskekjørte biler fordi de selvkjørende er så mye sikrere. Det har også blitt mange færre bileiere fordi selvkjørende taxi er så billig. Taxi-eierne er de viktigste kundene til bilfabrikkene, og det spørs hva de vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hoj skrev (12 timer siden):

"Toyota: Tilby ti batterielektriske modeller tidlig på 2020-tallet"

Selskapet iler langsomt.

Merkelig at en nasjon som ikke produserer olje, går inn for lite energieffektive løsninger som hydrogen og fortsatt satsning på eksosbiler.

Japan har vel endel kjernekraftverk de kan fyre opp når motstanden stilner litt

Toyota har alltid ilet langsomt. Tror det er strategi. Det har nok lønnet seg.

Lenke til kommentar

Hva bilprodusentene måtte mene i EU er revnende irrelevant. 
EU Kommisjonen har nå på høring å fremskynde Euro7 til 2025. 
Hvis EU Parlamentet vedtar det er fossilbilen død i Europa. Det går fort nå.
Både Toyota og Subaru måtte slutte med diesel i EU i 2018 under den midlertidige Euro6temp. 
Enda flere slutter med diesel i år på grunn av Euro6d fra nyttår.
https://motor.no/bensin-co2-diesel/dette-er-i-realiteten-et-forbud-mot-bensin--og-dieselbiler-fra-2025/185644

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk skrev (15 minutter siden):

Hva bilprodusentene måtte mene i EU er revnende irrelevant. 
EU Kommisjonen har nå på høring å fremskynde Euro7 til 2025. 
Hvis EU Parlamentet vedtar det er fossilbilen død i Europa. Det går fort nå.
Både Toyota og Subaru måtte slutte med diesel i EU i 2018 under den midlertidige Euro6temp. 
Enda flere slutter med diesel i år på grunn av Euro6d fra nyttår.
https://motor.no/bensin-co2-diesel/dette-er-i-realiteten-et-forbud-mot-bensin--og-dieselbiler-fra-2025/185644

Jeg tror du tar feil.

Det man snakker om er å sette en lønnsom industri og millioner av arbeidsplasser på spill, samt bruke gigantiske beløp på en umoden teknologi for en høyst marginal effekt på miljøet. Alt dette mens faren er overhengende for at vi går inn i en global resesjon.

Regner med og håper på at nok mennesker ikke finner det  "revnende irrelevant".

Endret av uname -i
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
13 hours ago, hoj said:

"Toyota: Tilby ti batterielektriske modeller tidlig på 2020-tallet"

Selskapet iler langsomt.

Merkelig at en nasjon som ikke produserer olje, går inn for lite energieffektive løsninger som hydrogen og fortsatt satsning på eksosbiler.

Småpirk: Japan produserer olje https://www.worldometers.info/oil/japan-oil/#:~:text=Oil Production in Japan&text=Japan produces 123%2C525.03 barrels per,reserves (as of 2016).

 

 

Lenke til kommentar
kremt skrev (15 timer siden):

VAG er bankwupt hvert øyeblikk nå vel?

Jeg tenker at VW er en av de som faktisk ligger best an (til å overleve, så får man se hvor bra de gjør det). De ser ut til å i det minste snakke om å satse. Da er det heller Toyota jeg tenker vi ser vil gå under.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...