Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Elektriker eksamen


Anbefalte innlegg

Jeg har nå jobbet ute på byggeplass i 5 år, gått ferdig læra og jobber nå som hjelpemontør. Jeg har ikke vært flink nok på skolen. Og trenger en kickstart med hva jeg må øve på og lære meg for og bestå ELE3002 eksamen.. jeg må begynne fra scratch. Trenger bare en 2’er for og stå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hei

skaff deg montørhåndboka så kommer du deg langt.

Vanlige spørsmål på ELE3002 kan jeg ramse opp. Det er verdt å sjekke tidligere eksamen på UDIR slik at du ser hvilke spørsmål som dukker opp på ELE3002.

Det mest vanlige som kommer på ELE3002 er blant annet

- Beregne kabel og vern til ulike kurser. (sette opp kurser til feks en bolig, eller dimensjonere ulike kurser ut ifra opplysninger fra oppgaven)

- Feilsøking som problemstilling. Det kan være blant annet om feilsøking av VVB eller noe som ikke funker.

- Dimensjonere OV, og inntakskabel

- Motor tegninger og styrestrømskjema som du skal feks utvide osv

- Alarm, brann, og ekom installasjoner. Kan feks være et spørsmål om hva slags utstyr du trenger til å installere et brannalarmanlegg hos en kunde osv.

Hvis du kun trenger en 2er så trenger du egentlig ikke veldig mye på den prøven. Hvis du har en god planlegging, risikovurdering, og sluttkontroll så vil jeg si at du garantert har bestått. 

Du vil få forberedelsesdagen 1 dag før så det er lurt å ha en god planlegging slik at du kan copy paste alt i Eksamen.

Hvis du lurer på andre ting så er det bare å spørre

Men anbefaler nek400:2018 montørhåndboka som en guide til de ulike problemstillingene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...