Gå til innhold

BMW i4 kommer tidligere enn planlagt. Får høy ytelse og lang rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gevvo skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor BMW må ha alle de blå linjene på elbilene sine. Pen bil ellers, men kutt de bå detaljene

Som Trestein sier her, så er de mulig å velge bort på iX3, og blir sikkert det samme her.

MinHattHarTreKanter skrev (2 timer siden):

Fordi blå = miljø i Tyskland av en eller annen grunn. Synes de blå detaljene fungerer ok når bilen er hvit, men ikke i andre farger.

Synes blå og fungerer fint mot sort, og tildels også mot rødt. Men blir mulig å velge bort.

mobile999 skrev (1 time siden):

"Blue is the new green". :)

Jupp, men synes de kunne gitt oss valget på grønn og, gjerne en litt neon/limegrønn som hadde stått seg fint på både sorte og grå biler.

Hanhijnn skrev (1 time siden):

Denne BMW'en var jo faktisk pen. Unntatt bevertenna selvfølgelig. Men resten er jo en klassisk pen BMW sedan i 5-klasse størrelse,

Og teknisk er den selvfølgelig på topp. Lager BMW en stasjonsvogn av denne så har de en vinner.

Jaa, den grillen er heslig. Dog, i hvitt minnet det meg mer om en hval. Muligens en narr(e)hval... 🙂

Men størrelsen er vel 3/4-serie i elversjon. 5-serien er enda større. Jeg vet ikke om du husker det, men jeg har lenge sagt at jeg hadde håpet BMW kom med elversjoner av 3-serien og 5-serien, mens vi fikk slike rare utseende på endel el-biler.

Nå får jeg dette tildels oppfyllt. Men malurten i begeret er altså denne forferdelige grillen, som de riktignok gjennomfører på de sportsligste og staseligste modellene de har.

De kunne lukket grillen, laget omrisset av gamle 8-serie-grillen og blåst opp litt, og BMWlogoen over der igjen. Det hadde blitt griselekkert. Men, nei...

Har vel egentlig aldri før følt meg så "bønnhørt" og "butthurt" på en og samme tid før, som jeg gjør akkurat nå.

Trestein skrev (1 time siden):

På ix3 kan man velge å ta bort disse i konfiguratoren. Ikke alle ønsker at andre skal se de kjører el

Stemmer det, og håper det kommer til å bli mulig her og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 time siden):

Jaa, den grillen er heslig. Dog, i hvitt minnet det meg mer om en hval. Muligens en narr(e)hval... 🙂

:evil:

Snowleopard skrev (1 time siden):

Men størrelsen er vel 3/4-serie i elversjon. 5-serien er enda større.

Ja navnet indikerer vel det også.

Snowleopard skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om du husker det, men jeg har lenge sagt at jeg hadde håpet BMW kom med elversjoner av 3-serien og 5-serien, mens vi fikk slike rare utseende på endel el-biler.

Nå får jeg dette tildels oppfyllt. Men malurten i begeret er altså denne forferdelige grillen, som de riktignok gjennomfører på de sportsligste og staseligste modellene de har.

De kunne lukket grillen, laget omrisset av gamle 8-serie-grillen og blåst opp litt, og BMWlogoen over der igjen. Det hadde blitt griselekkert. Men, nei...

Har vel egentlig aldri før følt meg så "bønnhørt" og "butthurt" på en og samme tid før, som jeg gjør akkurat nå.

:evil: Life is hard.

Lenke til kommentar

vel. Må innrømme at jeg ikke ser grillen veldig godt fra førersete. Er mere spent på hvordan dashbord ser ut. Håper det ikke ser ut som 3 ipader limt sammen. 

Hvorfor man skal lage biler som ser ut som prototyper inni begriper jeg ikke. Jeg forstår at en prototype kan klare seg med en tuch skjerm før interiør detaljer og brytere er på plass, men la oss kunder få skikkelige betjening av viktige funksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (23 minutter siden):

vel. Må innrømme at jeg ikke ser grillen veldig godt fra førersete. Er mere spent på hvordan dashbord ser ut. Håper det ikke ser ut som 3 ipader limt sammen. 

Hvorfor man skal lage biler som ser ut som prototyper inni begriper jeg ikke. Jeg forstår at en prototype kan klare seg med en tuch skjerm før interiør detaljer og brytere er på plass, men la oss kunder få skikkelige betjening av viktige funksjoner.

Folk skal gjerne gå til bilen sin, og se den utenfra for hver gang. Blir bilen stående så man ser fronten, blir man jo påminnet dette hver eneste dag. Men det er sant at man selv ser den mest fra innsiden.

Noen kler på seg klær fordi det er praktisk og/eller sosial akseptert/forventet, men bryr seg ikke noe om hvordan det ser ut. Andre går gjerne ubehagelig kledd, bare det ser pent ut, mens folk flest er vel av den siste kategorien, det skal være både pent og praktisk. Og sånn er det tildels med biler og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (23 minutter siden):

Folk skal gjerne gå til bilen sin, og se den utenfra for hver gang. Blir bilen stående så man ser fronten, blir man jo påminnet dette hver eneste dag. Men det er sant at man selv ser den mest fra innsiden.

Noen kler på seg klær fordi det er praktisk og/eller sosial akseptert/forventet, men bryr seg ikke noe om hvordan det ser ut. Andre går gjerne ubehagelig kledd, bare det ser pent ut, mens folk flest er vel av den siste kategorien, det skal være både pent og praktisk. Og sånn er det tildels med biler og.

Hører nok til gruppen som ikke bryr meg veldig. Bruker aldri penger på dyre hjul osv.

Fronten på bilen ser jeg noen sekunder når jeg passerer den. interiøret ser jeg  på 1,5 timer hver dag. 

Lenke til kommentar
bharald skrev (12 timer siden):

Vet ikke hvor de skal få batteriene fra, men en elmotor uten bruk av sjeldne metaller kombinert med god rekkevidde gjør at jeg nesten vurderer (coyote ugly) bevertenner.

Regner med batteriene kommer fra CATL, siden de leverer til siste i3 versjon. Norvolt er vel ennå et par unna produksjon. Nå er vel CATL klasselededne på ytelse/vekt, så det bør ikke være noe problem. Batteripakken er konstruert og bygget internt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...