Gå til innhold

Opel bygger elbil av Manta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, Manta var jo en drømmebil i min barndom/ungdom. Håper på flere og bedre bilder snart.

Men hvis Opel viser at de kan lage en funksjonell elbil av Manta, så kan de kanskje også lage en funksjonell elbilutgave av en typisk familiebil som Insignia stasjonsvogn. Er bedre plass til batterier der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Irriterer meg litt at alle små elbiler må være i form av "konebil" (les: 3-dørs / 5-dørs kombi). Tipper det er mange menn(og noen damer) der ute som kunne tenkt seg en liten coupe/cab/roadster med lange linjer uten at bilen er fem meter, noe som er svært fordelaktig for aerodynamikken og igjen gir bedre rekkevidde på elbil. I mine øyne er biler som BMW og Mercedes 2-dørs coupe´er(coupe er en bil 2 dører og koffertlokk uten vindu) estetisk pene biler. Sleng på et tilhengerfeste for hagehengeren(750kg) så har du en bil som dekker de fleste behov.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Ano__Nym said:

Irriterer meg litt at alle små elbiler må være i form av "konebil" (les: 3-dørs / 5-dørs kombi). Tipper det er mange menn(og noen damer) der ute som kunne tenkt seg en liten coupe/cab/roadster med lange linjer uten at bilen er fem meter, noe som er svært fordelaktig for aerodynamikken og igjen gir bedre rekkevidde på elbil. 

Mens det irriterer meg at alle elbiler enten er slik du beskriver eller store coupeer... Det jeg og sikkert mange andre trenger er et dypt, firkanta bagasjerom, minst 100x100x80 cm stort. I mitt tilfelle sånn at jeg raskt kan slenge inn en barnerullestol og skolesekk uten å holde igjen trafikken. Alle disse elektriske SUVene har jo hekken rett på bakdøra, pluss at de koster flere hundre tusen mer enn en tradisjonell stasjonsvogn. Før vi innfører MVA.

Nå er det nok slik at produsentene ikke går etter hva kundene trenger, men istedet går etter de segmentene der folk har størst akseptanse for å betale ekstra. Minibiler fordi startprisen er lav, og store SUV/coupeer fordi da føler kundene de kjøper i et bedre segment den bilen de vet de trenger. 

Mantaen er fin, den. Men føles jo litt unødvendig å ha halvkilometeren med front på en elbil. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...