Gå til innhold

Desperat: Telefonen er opptatt når jeg blir ringt opp


Anbefalte innlegg

Hei alle her

Iphone 11 Pro.

Jeg er nå nærmest desperat etter å ha prøvd å løse dette problemet i flere uker.

Jeg har sjekket alt av innstillinger.

Jeg har fått nytt simkort fra Talkmore

Jeg har oppdatert programvaren til den nyeste

Jeg har tilbakestilt telefonen.

Slått av og på utallige ganger

Problemet synes bare å bli verre. Det ringer en gang hos meg og så er forbindelsen brudt. Jeg ringer tilbake og får da beskjed om at de fikk opptatt tone eller beskjed på at bruker er opptatt.

Er det noe jeg har oversett? Noen som har hatt et lignende problem?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner meg om problemer jeg hadde med en gammel Ericsson T68 i sin tid. Folk kom ikke igjennom til meg og fikk opptatt-signal med en gang. Telefonen ringte ikke, så jeg visste ikke om noen prøvde å få tak i meg. Senere sa flere andre at de hadde samme problemet. Var visst noe inkompatibilitet mellom telefonen og basestasjonene, men dette virker sannsynligvis på iPhone. Aner ikke hva det kan være. Talkmore får vel support fra Telenor om de ber om det, så ta dette videre med Talkmore.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Da har jeg sjekket min Iphone 6. Der er ikke forstyrr deaktivert. . Den har ikke simkort, men jeg har hatt den til "ikke forstyrr" fra kl 22:00 til 07:00. Dette ble fjernet for et par dager siden.  Jeg restarter den.

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Takk for bekreftelse på dette. Talkmore har stengt for kundeservice her for en god halv time siden, så det kan ikke skje før mandag. Min søster har dekning Telia, og hadde litt av det samme problemet for en stund siden. Samme telefon som meg. Dette forsvant av seg selv etter noen dager. Talkmore har Telenor dekning, så det er snakk om to forskjellige utbydere. Hun opplevde problemene etter oppdatering. Slik startet det også hos meg.

Lenke til kommentar
2 hours ago, tukols said:

Det ringer en gang hos meg og så er forbindelsen brudt. Jeg ringer tilbake og får da beskjed om at de fikk opptatt tone eller beskjed på at bruker er opptatt.

Har opplevd dette én gang selv, da hadde jeg abonnement fra ice. Har iPhXR, ble oppringt av en med iPh8 og Telia. Hos meg ringte det en gang, så ble det stille. Vedkommende fikk melding om at telefonen var slått av eller utenfor dekning. Vedkommende har ringt meg mange ganger både før og etter uten problemer, men jeg hadde Telenor før ice, og har byttet til skymobil (Telenors nett) nå. Har ikke opplevd dette med andre enn ice. Kan det ha noe med kombinasjonen av operatører å gjøre? Skjer dette hos deg dersom den som ringer har Talkmore (eller annen operatør som bruker Telenor)?

Jeg kan ikke se at dette har sammenheng med iMsg, det er en ren meldingstjeneste som ikke har noe (?) med telefonbruk å gjøre. Kan det ha med WiFi-tale eller 4G-tale å gjøre, eller kobles dette inn først når samtalen er etablert over GSM?

Lenke til kommentar

Godt spørsmål  zanta.

Jeg har gått igjennom lista over ubesvarte og 2 av dem Telia. Jeg har mange  oppringninger hver dag i forbindelse med mitt arbeide, så det er vanskelig å si hvilken mobiloperatør eller telefon de har. Jeg håper at mitt problem er løst, ellers må jeg ha en snakk med Talkmore på mandag og ellers begynne å spørre dem som får opptatt hos meg.

Endret av tukols
Lenke til kommentar
On 3/13/2021 at 5:55 PM, tukols said:

Godt spørsmål  zanta.

Jeg har gått igjennom lista over ubesvarte og 2 av dem Telia. Jeg har mange  oppringninger hver dag i forbindelse med mitt arbeide, så det er vanskelig å si hvilken mobiloperatør eller telefon de har. Jeg håper at mitt problem er løst, ellers må jeg ha en snakk med Talkmore på mandag og ellers begynne å spørre dem som får opptatt hos meg.

Start med å deaktivere 4G tale og WiFi tale. Dersom feilen vedvarer, må det ha med oppringers nett ift ditt nett å gjøre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...