Gå til innhold

Telenor fiber og edgerouter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske plankekjøring å få både nett og TV opp og gå, ja (har en ER-X SFP). Eneste jeg enda ikke har fått til er å få T-WE-boksen til å snakke med enheter som er på annet VLAN mtp overføre Netflix/Youtube streams fra f.eks. Android-enhet tilkoblet VLAN X mens T-WE-boksen står på VLAN Y, men har jo Chromecast i TV'en (på VLAN Z) hvor dette fungerer som det skal så ingen krise. Bare irriterende at jeg ikke får det til å fungere - føles litt som om jeg har tapt en kamp/utfordring. Men intet å bekymre seg for.

 

 

Endret av sorthull
Lenke til kommentar
18 hours ago, sorthull said:

Ganske plankekjøring å få både nett og TV opp og gå, ja (har en ER-X SFP). Eneste jeg enda ikke har fått til er å få T-WE-boksen til å snakke med enheter som er på annet VLAN mtp overføre Netflix/Youtube streams fra f.eks. Android-enhet tilkoblet VLAN X mens T-WE-boksen står på VLAN Y, men har jo Chromecast i TV'en (på VLAN Z) hvor dette fungerer som det skal så ingen krise. Bare irriterende at jeg ikke får det til å fungere - føles litt som om jeg har tapt en kamp/utfordring. Men intet å bekymre seg for.

 

 

 

Har du sett på mdns repeater mellom vlana? Har aldri vært borti T-WE så aner ikke hvordan den funker, men for å få chromecast etc til å funke på tvers av vlan kan du bruke mdns repeater.

 

Lenke til kommentar
18 hours ago, trrunde said:

 

Har du sett på mdns repeater mellom vlana? Har aldri vært borti T-WE så aner ikke hvordan den funker, men for å få chromecast etc til å funke på tvers av vlan kan du bruke mdns repeater.

 

Jepp, prøvd ca alt som kan prøves og det vil seg bare ikke. Som nevnt fungerer MDNS akkurat som det skal da Chromecast'en jeg ellers bruker står på annet VLAN. Tror Telenor/de som utvikler T-WE for Telenor har lagt ned en innsats for at enheten ikke skal kommunisere med enheter som ikke er på samme subnet. Kan jo også legges til at jeg ikke er noen ekspert på dette og at det garantert finnes en løsning, men til slutt gikk det nok mer tid på prøving og feiling enn jeg følte var verdt det mtp utbyttet (har jo tross alt en Chromecast i TV'ens om fungerer fint).

Om du har noen andre konkrete tips så fyr løs (du kan titte her for å se på noe av det jeg har prøvd, hehe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...