Gå til innhold

Windows10 (x86) vil kun bruke 1GB RAM.


Anbefalte innlegg

Er en bug i Windows jeg ikke finner ut av. Etter å ha byttet HK vil ikke Windows bruke mer enn ca. 1GB RAM. Finner alt (16GB) i BIOS og vises i bl.a. Task Manager men kun 1GB er tilgjengelig for bruk. Resten er reservert. Noen som vet hvordan man fikser dette? Har sett diverse andre forum og videoer men finner ikke noe som virker.

Og ja, jeg VET at x86 kun støtter 4GB (minus noe reservert). Men jeg skulle hatt ca. 3,5GB tilgjengelig. Ikke bare 1GB.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows og det som følger med bruker 2.2gb alene for meg. Ut av 8gb er 5.4gb tilgjengelig. 

ser dette på Micro$oft sine nettsider: "For example, if you have a video card that has 256 MB of on-board memory, that memory must be mapped within the first 4 GB of address space. If 4 GB of system memory is already installed, part of that address space must be reserved by the graphics memory mapping. Graphics memory mapping overwrites a part of the system memory. These conditions reduce the total amount of system memory that is available to the operating system."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...