Gå til innhold

Fins det forgrener med flate/mindre støpsel?


Anbefalte innlegg

Hei. 

Er det en elektriker her inne som kan svare på om det fins forgrenere med et flatere støpsel til selve forgreneren? 
Jeg trenger en forgrener bak noen hyller men med den jeg har i dag så stikker den så langt ut at hyllene må stå flere centimeter ut fra veggen. 

Til info så er den jeg har i dag slik at selve ledningen går ned eller opp og ikke rett ut. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo være noe man kan ta tak i for å trekke ut støpselet etter at det er satt inn i kontakten på veggen, så det er vel vanskelig å unngå at bokhyllen må stå ut fra veggen.

Jeg valgte en annen løsning: jeg laget hull i bakveggen på bokhyllene. Så lenge ikke bøkene rekker helt inn til bakveggen, så synes ikke dette. Men dette var ikke et vanskelig valg med mine IKEA-bokhyller. Er det snakk om dyre familieklenodier, så er det kanskje ikke så lett å gjøre det.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar!

Professor Balthazar skrev (9 timer siden):

Jeg så litt på den EvoLine da den ser jo temmelig fin ut men den kommer kun med 3 uttak, i tillegg så ser det ut til at den vil sperre begge veggutakene med den ene, så muligheten for å ha to forsvinner. 

NoBo skrev (7 timer siden):

Elektroimportøren har flatt jordet støpsel som man kan bruke ved å bytte ut eksisterende støpsel på et grenuttak.

image.thumb.png.d2a3b13df43efecd25a1f2649166bb04.png

Elektroimportøren har også den flate varianten fra Evoline som Proffen over linker til hos stikkontakten.no.

Tenker jeg tester denne, var akkurat noe slikt jeg hadde sett for meg. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 timer siden):

Kom akkurat over disse evoline støpslene selv i en fancy turistforening hytte. Geniale greier! 

Kan du si noe om den er så stor at den hindrer bruken av begge uttakene i veggen? Eller er det plass til to? 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 9.3.2021 den 18.16):

Med mindre reglene har blitt endret i det siste så er det ikke lov med jordet og ujordet på samme kurs.

Regner med at TS har jordete kontakter siden de stikker ut

Kan fint ha jordet og ujordet på samme kurs i gammel installasjon, men ikke blandet i samme rom (finnes noen unntak feks ved åpent kjøkken og ved varmepumpe). I nye hus er alt jordet så sant det ikke er euro stikk.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
meandmyself skrev (På 11.3.2021 den 22.06):

Kan fint ha jordet og ujordet på samme kurs i gammel installasjon, men ikke blandet i samme rom (finnes noen unntak feks ved åpent kjøkken og ved varmepumpe). I nye hus er alt jordet så sant det ikke er euro stikk.

Euro stikk er verket jordet eller ujordet, det er et dobbelt isolert. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...