Gå til innhold

Vil dette si at jeg slipper å betale for toll og merverdiavgift?


Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hva det vil si når en utenlandsk butikk (I Europa) skriver dette om import:

For the EU countries the shipment formula is DDP (delivery duty paid); the customer won’t pay anything, only what he bought at the moment of the purchase.

For all the countries outside the EU, the formula used is DDU (delivery duty unpaid); the courier might ask, with another invoice, to pay duties and fees of the country in which the product is delivered.

 

Vil det si at mva og andre kostnader er inkludert i den totale prisen?

 

Edit: typo

Endret av Zamiazm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Zamiazm endret tittelen til Vil dette si at jeg slipper å betale for toll og merverdiavgift?
Zamiazm skrev (8 minutter siden):

The EU countries are: Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Republic of Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain and Sweden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Zamiazm said:

Skjønner, da venter til Norge blir en del av EU før jeg kjøper noe fra der.

Hvorfor det da? Du betaler jo mva på alt annet du handler her i landet, hvorfor skal ordrer fra utlandet behandles noe annerledes? Der er jo ikke slik at du betaler dobbel mva, fordi du prisen du handler for i nettbutikken er uten lokal mva.

 

Mitt største problem med å handle fra utlandet er det hersens gebyret som alle transportørene skal ha. Jeg er veldig glad for den nye VOEC løsningen som er kommet. Da krever selger inn mva, akkurat som når du kjøper i en norsk nettbutikk, og du får varen rett i postkassen uten å tenke noe mer på det. Det ingen ubehagelige overraskelser så lenge pakken er merket på rett måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...