Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært ute en tur på fredag, var det ikke mulig å koble til internett. Hos kundeservice fikk jeg høre at det var flere i nærheten som også hadde problemer med nettet, så jeg oppfattet det som en feil hos Telenor, men ikke så stor at den var registrert under driftsmeldinger. https://www.telenor.no/driftsmeldinger/

Problemet ble løst ved å bestille et  nytt modem. I dag installerte jeg det nye modemet uten hell.

Jeg ringte opp igjen. Jeg fikk beskjed om å koble til modemet og foreløpig la ruteren være. Når alle grønne lys var virksomme på modemet, kunne jeg koble til ruteren.

Det blinker i grønne lys på modemet men ikke online-lampen. Jeg har holdt inne reset-knappen, jeg har dratt ut og inn kontakten og ventet 20 min mellom hver gang, jeg har montert antennekabelen på nytt igjen. Det var litt kronglete å få montert antennekabelen til modemet, som om det ikke gikk an å skru den helt på, men bortimot, så jeg tror ikke det er årsaken.

Når man leser bredbåndshjelpen får man spørsmål om ruteren. Jeg har ruter Zyxel P8702N og coax. På ruteren er det rød lampe på internett.

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/problemer/#tab0=1

Er det noe jeg har gjort feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DS og US blinket. Det er 3. gang jeg har mistet internett siden nyttår. Sist for 14 dager siden.

I mellomtiden har tekniker vært på besøk og sa det var brudd på linjen 9 meter fra der modemet er plassert inne i huset. Jeg har kabelen under bakken, og vet ikke hvor inntaket til huset er. Det skal komme en med peileutstyr å finne kabelen.

Det merkelige er at en time etter at teknikeren var gått, så var jeg på nett igjen.

Min teori er at hver gang de sprenger med ekstra kraft på byggefeltet i nærheten faller internett ut. Men hvis kabelen under bakken er i stykker, er det rart at den reparerer seg av seg selv.

Lenke til kommentar
aomt skrev (49 minutter siden):

Hadde problemer med Telenor i forige uke. De såg at det var eit eller anna feil på linja vår, restarta den og det fungerte etter eit par min. Hos de var det ikkje registrert noe feil i forveien.

Restartet de fra "kontoret"?

Da teknikeren gikk var det ikke i orden for han bestilte kabelpåvisning. Men kanskje arbeidet fortsatte etterpå. Jeg har ikke fått melding om at feilen er fikset, men det var i 16-17 tiden og før helgen.

Lenke til kommentar
Subara skrev (5 minutter siden):

Restartet de fra "kontoret"?

Da teknikeren gikk var det ikke i orden for han bestilte kabelpåvisning. Men kanskje arbeidet fortsatte etterpå. Jeg har ikke fått melding om at feilen er fikset, men det var i 16-17 tiden og før helgen.

Ja, alt ble gjort via telefon. Eg snakket med 1 i kundeservice, han satte meg over. Den nye såg at det var noe feil, restarta og alt vert bra. 
Hjemme på modemet fungerte alt fint, men det var ingen lys på "nett" lampen. 

Lenke til kommentar
aomt skrev (Akkurat nå):

Ja, alt ble gjort via telefon. Eg snakket med 1 i kundeservice, han satte meg over. Den nye såg at det var noe feil, restarta og alt vert bra. 
Hjemme på modemet fungerte alt fint, men det var ingen lys på "nett" lampen. 

Det er ingen som setter meg over når jeg snakker med kundeservice. Så kanskje jeg neste gang skal be om å snakke med en tekniker istedenfor å vente på at teknikeren kommer hjem til meg.

En time etter at teknikeren var gått lyste plutselig nett-lampen igjen på modemet. Da skjønte jeg at internett virket igjen og koblet til ruteren.

Noen må ha reparert feilen etter at teknikeren var på besøk.

Jeg ringer og hører på mandag. Håper at det er lagt igjen informasjon hos kundeservice så de kan fortelle hva som var feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...