Gå til innhold

solgt et nytt skjermkort, som viser seg å være defekt.


Anbefalte innlegg

hei, kan noen hjelpe meg? jeg solgte et ubrukt skjermkort til en på finn for noen dager siden. 

i dag fikk jeg plutselig en melding om at skjermkortet var defekt. han har full garanti, så kan levere det inn igjen til komplett. men han ville levere det inn til meg, å få pengene tilbake. De pengene har jeg brukt opp til å betale ned mitt eget skjermkort. Nå truer han med advokat og hele pakken.. 

Hvor langt kommer han med dette?  har han noen rettigheter jeg ikke vet om? noen som vet? 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags skjermkort, hva slags prisklasse snakker vi?

Jeg solgte en PS4 til en fyr for mange år siden, den gikk føyka etter 1 år elns. Fyren sa i fra til meg om dette men ordnet alt av greier rundt garanti med Dustinhome selv. Jeg fikk stadig eposter fra Dustinhome med fremgang o.l. mens fyren aldri hadde tilgang til min konto der e.l. Om han "latet som" han var meg vet jeg ikke, men han ordnet alt selv og det gikk i orden uten min involvering.

Denne personen bør ha full mulighet til å ordne opp i dette selv. Evt kontakt Finn.no og spør de om råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville bedt hen ta det med komplett, alternativt sagt at hen kunne levere det til deg, også sender du det inn til komplett, å overleverer nytt skjermkort når det kommer. 

Hadde ikke betalt tilbake summen på noe sånt... 

Hen kan jo fint ha ødelagt det når det ble montert, prøve å lure deg med et gammelt kort etc

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at han har rett til pengene tilbake. Du må få mulighet til å "utbedre" feilen med skjermkortet. Hvis han truer med advokat så ville jeg har skriftlig tilbudt meg å sende kortet til komplett for han siden jeg tror det er du som sitter med reklamasjonsansvaret på kjøpet hans.

Lykke til

Lenke til kommentar
1 minute ago, daruu said:

Jeg ville bedt hen ta det med komplett, alternativt sagt at hen kunne levere det til deg, også sender du det inn til komplett, å overleverer nytt skjermkort når det kommer. 

Hadde ikke betalt tilbake summen på noe sånt... 

Hen kan jo fint ha ødelagt det når det ble montert, prøve å lure deg med et gammelt kort etc

hen?

Lenke til kommentar

takk for svar. det dreier seg om et zotac 3070 amp halo kort. jeg svarte bare at han kunne sende det inn til komplett,. så ville han få nytt eller få det fikset. men i følge komplett måtte han da vente i noen uker, og det ville han ikke. så avsluttet han med å skrive at jeg blir kontaktet av advokat i morgen. og ville ikke diskutere noe mer. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, obvobe said:

takk for svar. det dreier seg om et zotac 3070 amp halo kort. jeg svarte bare at han kunne sende det inn til komplett,. så ville han få nytt eller få det fikset. men i følge komplett måtte han da vente i noen uker, og det ville han ikke. så avsluttet han med å skrive at jeg blir kontaktet av advokat i morgen. og ville ikke diskutere noe mer. 

Hvis han vil bruke advokat for en tvist rundt ett skjermkort til 8-10k så må han få lov til dette. Er bare tomme trusler for ingen er så dum og pretensiøs.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg ville bare tilbydd å ordne det hele for han via Komplett ellers får han seile sin egen sjø. At han nekter å gå med på dette bare maler han som den urimelige parten så han ikke har noe å stille opp med rettslig. Så hadde jeg gitt vedkommende 1/5 stjerner på Finn med "premie-rasshøl" kommentar etter at saken er ordnet opp.

Lenke til kommentar
shinsengumi skrev (9 minutter siden):

Jeg ville bare tilbydd å ordne det hele for han via Komplett ellers får han seile sin egen sjø. At han nekter å gå med på dette bare maler han som den urimelige parten så han ikke har noe å stille opp med rettslig. Så hadde jeg gitt vedkommende 1/5 stjerner på Finn med "premie-rasshøl" kommentar etter at saken er ordnet opp.

ja hadde han svart på meldinger, så kunne jeg gjort det. 

Lenke til kommentar
25 minutes ago, obvobe said:

takk for svar. det dreier seg om et zotac 3070 amp halo kort. jeg svarte bare at han kunne sende det inn til komplett,. så ville han få nytt eller få det fikset. men i følge komplett måtte han da vente i noen uker, og det ville han ikke. så avsluttet han med å skrive at jeg blir kontaktet av advokat i morgen. og ville ikke diskutere noe mer. 

Da lar du være å svare han, så lenge du har gitt han kvitteringa.

 

Klassiske finn.no troll. En av grunnene for at jeg aldri selger på finn. 

Endret av Nizzen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (Akkurat nå):

Da lar du være å svare han, så lenge du har gitt han kvitteringa.

ja kvittering har han fått.. og det tok jo en uke før han sa i fra om at det var noe feil på kortet. kan ikke regne med jeg har spart på pengene da. han påstod at skjermkortet funket til youtube og filmer, men ikke til spilling. noe jeg syns hørtes litt merkelig ut. 

Lenke til kommentar
Just now, obvobe said:

ja hadde han svart på meldinger, så kunne jeg gjort det. 

Er jo tydelig at vedkommende går for verdensrekord i urimelighet. Sa han noe om hva slags defekt det var snakk om? Var det bare helt dødt? Testet han den i flere maskiner? Kanskje han er mindre begavet og brukte 1 enkel pci-e kabel, veit aldri. Folk som får raserianfall og truer med advokat som første løsning er gjerne utålmodige og kan ha prøvd å løse problemet i 2 minutter før de ringer John Christian Elden

Lenke til kommentar
obvobe skrev (Akkurat nå):

ja kvittering har han fått.. og det tok jo en uke før han sa i fra om at det var noe feil på kortet. kan ikke regne med jeg har spart på pengene da. han påstod at skjermkortet funket til youtube og filmer, men ikke til spilling. noe jeg syns hørtes litt merkelig ut. 

Han har ødelagt det selv. Sikkert en dårlig mining rigg. La han ordne med Komplett selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, obvobe said:

ja kvittering har han fått.. og det tok jo en uke før han sa i fra om at det var noe feil på kortet. kan ikke regne med jeg har spart på pengene da. han påstod at skjermkortet funket til youtube og filmer, men ikke til spilling. noe jeg syns hørtes litt merkelig ut. 

Rofl, det er jo erke-eksempelet på 1 pci-e kabel. Han kan ha plugget inn begge 8-pin på kortet, men bruker 1 kabel til PSU. Da kjører jo kortet med 220w elns maks

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er du som selger som har ansvaret for å fikse feilen og betale kostnader som påløper. Han kan gå mot salgsledd over, men han kan kreve at selger ordner opp. I dette tilfellet går han på deg og du blir nødt til å ordne opp.

Quote

Kjøper du av en privatperson, kan du kreve prisavslag eller få produktet rettet for selgerens regning. Kjøper må finne seg i at selger først forsøker å reparere produktet. Du har også en mulighet til å rette kravet mot tidligere salgsledd (som produsent eller importør).

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...