Gå til innhold

Mobil med best kamera ca 10k


Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny mobil og verdsetter batteri, kamera og størrelse/vekt høyt. Tror jeg har snevret det inn til følgende liste, men finner det vanskelig å sammenligne kameraytelse ut fra specs. Hvordan vil dere rangere disse med tanke på best mulig bilder i full auto, plukk opp av lomma og trykk på avtrekkeren type shooting? Inklusive ved middels dårlige lysforhold.

  • S20 FE 5G
  • S21 plus
  • Xperia 5 ii
  • Oneplus 8
  • Oneplus 8T
  • iPhone 11
  • iPhone 11 pro
  • iPhone 12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trube skrev (17 timer siden):

Vil du si det er noen forskjell mellom 11 og 11 pro, eller mellom 11 og 12, @minim?

Nyere er best, men om forskjellen er verdt det må du nesten prøvd selv. Det er ikke store forskjeller. Jeg har kun hatt 11pro og 12pro så vet ikke forskjellen på ikke pro og pro, men har forstått det sånn at det kun er en ekstra linse som er forskjellen. 

Lenke til kommentar

Har kommet til at iPhone 11 er altfor tung, så tror jeg vil sette en grense rundt 170 gram. Da utgår de fleste på lista, mens Pixel 5 muligens bør få en sjanse. Utelot den opprinnelig pga gammelt chipset. Så da har vi;

  • iPhone 12
  • Pixel 5
  • Xperia 5ii

Stemmer det at Pixel vinner hårfint på kamera, men at iPhone er bedre på video og selfie? Hvordan er Xperia'n i forhold, og påvirkes bildene man tar av det avlange formatet?

Lenke til kommentar
trube skrev (20 timer siden):

Har kommet til at iPhone 11 er altfor tung, så tror jeg vil sette en grense rundt 170 gram. Da utgår de fleste på lista, mens Pixel 5 muligens bør få en sjanse. Utelot den opprinnelig pga gammelt chipset. Så da har vi;

  • iPhone 12
  • Pixel 5
  • Xperia 5ii

Stemmer det at Pixel vinner hårfint på kamera, men at iPhone er bedre på video og selfie? Hvordan er Xperia'n i forhold, og påvirkes bildene man tar av det avlange formatet?

Pixel tar muligens litt bedre bilder, mens iPhone 12 er milevis foran på video. Akkurat som du sier. Xperia klarer jeg dessverre ikke å anbefale, da den skuffer på begge deler. De to andre er klart bedre enn Sony sitt beste,

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
trube skrev (18 timer siden):

Det ble iPhone 12. Beste kombo av de tre kriteriene for tiden; super-duper på vekt og kamera, ikke fullt så perfekt batteritid, men så langt virker den å holde bedre enn forventet. Tror jeg kommer til å ha denne like lenge som jeg hadde S7 edge.

Tvilsomt, en liten glipp hvor mobilen faller i bakken og du må kjøpe ny

Kommer aldri til å kjøpe mobil med glass på baksiden

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Tvilsomt, en liten glipp hvor mobilen faller i bakken og du må kjøpe ny

Kommer aldri til å kjøpe mobil med glass på baksiden

bare å ha den i en case det. Jeg bruker min såpass aktivt at jeg må ha silikon deksel for  at den skal overleve, men har null problem med å knuse telefoner selv om de ofte detter ned. Silicon case + glass beskytter så er den like solid som disse "cat" telefonene selv om man ofrer at den blir slim. 

Lenke til kommentar
On 4/10/2021 at 4:49 PM, Dubious said:

Tvilsomt, en liten glipp hvor mobilen faller i bakken og du må kjøpe ny

Kommer aldri til å kjøpe mobil med glass på baksiden

Den eneste telefonen jeg har knust skjermen på i løpet av 15 år var en som hadde plast bakside. Jeg har hatt iPhoner siden 4S, og har aldri knust hverken for- eller baksiden på iPhone. Bruker cover, og telefonene har sett ut som nye når de ble byttet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...