Gå til innhold

Vi introduserer hjerte-reaksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en bra ting! :)

Dere har sikkert fått tilbakemeldinger og drøftet behovet for flere reaksjonsmåter enn tommel opp og lyspære. Nå har sikkert ikke jeg tenkt en brøkdel så mye som dere på behovet for antall ulike reaksjoner og hvilke reaksjoner dere skal velge og i hvilke sammenhenger dere tenker de skal brukes, så kunne du delt med oss litt mer tanker rundt hvordan disse tre er tenkt brukt? Jeg lurer siden jeg føler at noen ganger så er ikke paletten stor nok til å kunne markere riktig type reaksjon.

Ta f.eks en som poster en tragisk hendelse fra nyhetene med litt politisk ladning over seg. Hjerte kan bety sympati og medfølelse, men kan også bety at man liker at utfallet ble tragisk, eller sympatiserer med "gal" side.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 timer siden):

 

Et viktig prinsipp er å holde reaksjoner positive, slik at vi slipper at kontroversielle innlegg blir bombardert med negative reaksjoner og ikke blir møtt med debatt.

Det er et ganske ferskt eksperiment å innføre flere reaksjonstyper, fordi vi vil se hvordan det blir tatt imot. Årsaken til at hjerte-reaksjon ble valgt er fordi vi føler at lyspære og tommel ikke klarer å dekke det å vise omtanke til hverandre, eller at man setter pris på hverandre. Hører man noen fortelle en trist historie så har man gjerne lyst til å sende et hjerte, ikke tommel opp.

Vi ser på alle våre varianter som utvidelser av tommelen, men at vi gir den litt dimensjonalitet for å kunne uttrykke mer gjennom reaksjonene. At de kan brukes motsatt av vår intensjon er absolutt mulig, men jeg tror det problemet alltid har vært der, og jeg har ikke et inntrykk av at det er et utbredt problem.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Synes dette var koselig! Tror det kan hjelpe med å skape bedre stemning. :)

Heart (symbol) Facts for Kids

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...