Gå til innhold

Får ikke POST på nytt hovedkort B550-I


Anbefalte innlegg

Pc Lynet skrev (18 timer siden):

Du har CPU uten skjermkort. Du trenger ett eget skjermkort.

Hadde helt glemt dette i farten! 

Satt i skjermkort, og prøvde å boote, stoppet fortsatt på cpu led og ingen bilde. 
Koblet så av alt sammen, koblet i gammel hovedkort og satt skjermkort på den med nye nye ram brikkene også. Fikk da boot og bilde med en gang. 
Koblet så tilbake til det nye hovedkortet og prøvde på nytt. Får fortsatt ikke bilde, men nå lyser verken ram led (lyste tidligere bare kort under oppstart) eller cpu led. Viftene går og alt, men får ikke noe bilde. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (45 minutter siden):

Jeg tror det hovedkortet ikke klarer bios flashback uten støttet prosessor.

Du kan evt. prøve uten prosessor.

Har funnet ut at det teite hovedkortet ikke støtter bios flashback uten cpu. Må ha cpu i ifølge manualen, selvom det står på asus sin produktside at man ikke trenger cpu i. 

Skal gå fint å oppdatere med zen3 cpu ifølge noen på reddit. Begynner å gå ganske tom for ting å prøve selv. Prøver litt mer, kom gjerne med forslag! Hvis ikke så kjøper jeg kanskje bare et nytt hovedkort og tester. 

Hva anbefales? Msi eller gigabyte B550? Evt asrock? Lettest å handle på komplett for meg.

https://www.reddit.com/r/sffpc/comments/jlepfe/bios_flashback_for_zen3_asus_b550i_cpu_needed/gbukgeh/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=iossmf&context=3

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Endte med å bestille et msi hovedkort for å teste, still no luck. 

Snakket med komplett, de ordnet retur på alt sammen for meg og testet hovedkort og cpu på nytt. Cpu viser seg å være defekt, fikk da tilsendt ny og fikk tilbake med asus hovedkortet (msi kortet ble returnert på åpent kjøp). 

Da var det plug'n play, funket med en gang. 

Var altså cpu som var defekt, vet ikke hvordan komplett har testet den ok første gang da, sikkert skjedd en glipp. Alle kan gjøre feil 😊

Bare å få skrudd alt sammen i kabinettet nå da :thumbs:

Lenke til kommentar

Men for :realmad::realmad::realmad::realmad:

Testet hovedkortet og cpu på esken, funker fint så da skrudde jeg de av. Skrudde inn i kabinettet og koblet på alt som skal være. Skrudde så på, ingen lov i q-led og ingen post. Prøvd å koble ut en og en ting og tilslutt tatt ut hele hovedkortet og cpu igjen og tester, funker IKKE nå!

Hva i..  Testet så skjermkort og strømforsyning med gamle hovedkortet, funket med en gang. 
Hva skjer? Noen som har tips? Kontakter komplett ikveld om noen ikke har noen supre ideer. 

Power til skjermkort, cpu og hovedkort er koblet til, prøvd å ta de inn og ut flere ganger for å verifisere at det ikke dårlig kontakt ihvertfall. 

 

Sykt frustrert nå kan du si.. :( 

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...