Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må reklamasjon tas stedet man kjøpte?


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en helt ny motorsykkel i fjor, og det er en kjent feil på den jeg ønsker utbedret rundt bremser og ulyd.

Lurte på om jeg er nødt å benytte stedet der jeg kjøpte motorsykkelen, eller om jeg kan kreve det utbedret på andre verksteder som fører samme merke?

Grunnen til at jeg spør er at jeg kjøpte den en del timer fra der jeg bor, og det finnes nærmere godkjente verksteder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
janfredrik skrev (3 minutter siden):

Hei!

Kjøpte en helt ny motorsykkel i fjor, og det er en kjent feil på den jeg ønsker utbedret rundt bremser og ulyd.

Lurte på om jeg er nødt å benytte stedet der jeg kjøpte motorsykkelen, eller om jeg kan kreve det utbedret på andre verksteder som fører samme merke?

Grunnen til at jeg spør er at jeg kjøpte den en del timer fra der jeg bor, og det finnes nærmere godkjente verksteder.

Dette er vell en garanti jobb og ikke reklamasjon. Og garanti kan en ta "hvor som helst" da distributør vill kreve penger fra leverandør. 

Reklamasjon må vell gjøres til bedrift/kjede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som de andre skriver, men det er meningen at man skal ta opp slike saker hos den forhandleren man handlet varen av, og så kan dere bli enige om å sette vekk jobben til et verksted som er nærmere deg. Det er viktig, for det er den forhandleren som har ansvaret for kjøretøyet ditt, og det er DER du har kundeforholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...