Gå til innhold

(PL) Kamptråd - Gameweek 26


blured

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannen1 skrev (På 28.2.2021 den 22.17):

Må se på treningsmetodene til Klopp. de er altfor intensive tenker jeg. derfor hyppig skader

Det er mange flere faktorer enn bare treningsmetoder som ligger bak skadene til Liverpool. Dessuten er det et helt apparat som nok gransker (også) dette så de treningsmetodene blir nok allerede "sett på".

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (8 timer siden):

Det er mange flere faktorer enn bare treningsmetoder som ligger bak skadene til Liverpool. Dessuten er det et helt apparat som nok gransker (også) dette så de treningsmetodene blir nok allerede "sett på".

Det kan være så enkelt som at de har feil spillertyper, for tynn stall, og at Klopp ikke har truffet på absolutt alt, selvom han har truffet på mer enn nok. 1 CL tittel og 1 PL tittel, samt en CL finale, og en supersesong som endte i sølv i PL. 

Noe mer enn bare uflaks tror jeg absolutt det er. Hvis det er slik at dette er uflaks, kan man kalle all suksessen for flaks?

Wenger ble jo hetset pga alle skadene vi hadde en periode. var ikke måte på hvilken skyld han selv hadde i dette for å ikke bedre apparatet rundt som skulle forhindre skader. Både supportere av klubben og andre supportere var bastante her, da er det vel bare rett og rimelig at Klopp også høster samme kritikk. 

Granit Xhaka har spilt 90 minutter de siste 12 kampene til Arsenal i et tett program. Mer slike spillere som er laget av Granitt skulle Liverpool hatt flere av. På den annen side har de sluppet veldig billig unna med at Mane, Salah og Firmino aldri har vært ute med hyppige eller langvarige skadeavbrekk. Thiago Alcantara skulle være frelseren deres, men gutten har ikke tatt PL nivået. Og det er vel ikke defensivt Liverpool først og fremst har sviktet denne sesongen. Er vel så mye svikten fra trioen på topp, som langtifra kan kalles verdens beste lenger, om de noen gang egentlig var det. Også de offensive bidragene til Arnold og Robertson er blekt sammenlignet med fjoråret. Så at manglende suksess i år skyldes skader er jeg ikke med på. Det skyldes nok også at det er vanskelig å opprettholde et maks nivå over flere sesonger på rad. 

Endret av Mannen1
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (4 timer siden):

Det kan være så enkelt som at de har feil spillertyper, for tynn stall, og at Klopp ikke har truffet på absolutt alt, selvom han har truffet på mer enn nok. 1 CL tittel og 1 PL tittel, samt en CL finale, og en supersesong som endte i sølv i PL. 

Noe mer enn bare uflaks tror jeg absolutt det er. Hvis det er slik at dette er uflaks, kan man kalle all suksessen for flaks?

Wenger ble jo hetset pga alle skadene vi hadde en periode. var ikke måte på hvilken skyld han selv hadde i dette for å ikke bedre apparatet rundt som skulle forhindre skader. Både supportere av klubben og andre supportere var bastante her, da er det vel bare rett og rimelig at Klopp også høster samme kritikk. 

Granit Xhaka har spilt 90 minutter de siste 12 kampene til Arsenal i et tett program. Mer slike spillere som er laget av Granitt skulle Liverpool hatt flere av. På den annen side har de sluppet veldig billig unna med at Mane, Salah og Firmino aldri har vært ute med hyppige eller langvarige skadeavbrekk. Thiago Alcantara skulle være frelseren deres, men gutten har ikke tatt PL nivået. Og det er vel ikke defensivt Liverpool først og fremst har sviktet denne sesongen. Er vel så mye svikten fra trioen på topp, som langtifra kan kalles verdens beste lenger, om de noen gang egentlig var det. Også de offensive bidragene til Arnold og Robertson er blekt sammenlignet med fjoråret. Så at manglende suksess i år skyldes skader er jeg ikke med på. Det skyldes nok også at det er vanskelig å opprettholde et maks nivå over flere sesonger på rad. 

Hvem sier at det bare er uflaks? Kan ikke huske å ha sett hets av Wenger fra andre lags supportere her pga. treningsmetoder men det har sikkert skjedd. Hva har det med saken å gjøre? Poenget mitt var og er fortsatt at det er mange grunner/faktorer både til skadene og til ligaplasseringen. Det er ingen enkel fiks her på problemet.

Ifht. At vi bør ha flere spillere som er "laget av Granitt" så kan det opplyses om at VVD for eksempel spilte 38 av 38 kamper for oss ifjor. Samme med TAA og Firmino. Det betyr dog ikke at man aldri vil få en skade og spesielt i en kontaktsport som fotball kan man få skader som er umulige å forutse eller forebygge, slik som nettopp skaden til VVD. Så har du selvfølgelig andre skader igjen som kan forebygges med riktig mengde og type trening. Fullstendig oversikt kan du se her: https://www.transfermarkt.com/liverpool-fc/leistungsdaten/verein/31/plus/0?reldata=GB1%262019

Xhaka som du refererer til har faktisk vært skadet en del i løpet av karrieren sin (https://www.transfermarkt.com/granit-xhaka/verletzungen/spieler/111455) så synes det er rart at dette er din definisjon på "laget av Granitt". Et mye bedre eksempel hadde vært Bruno Fernandes: https://www.transfermarkt.com/bruno-fernandes/verletzungen/spieler/240306

Jeg er enig i at vi har sluppet billig unna med skader på Firmino, Salah og Mane. Nettopp pga. Dette og manglende dekning ble Jota hentet inn som endte opp med skade. Han har en skadehistorikk, men disse har for det meste vært relativt korte skader (ihvertfall i forhold til den han har nå). Dette er det lengste han noen gang har vært ute med skade: https://www.transfermarkt.com/diogo-jota/verletzungen/spieler/340950

Forøvrig synes jeg du avskriver Thiago Alcantara altfor fort. Har han vært fantastisk? Nei, langt ifra, men han tilpasser seg fortsatt ligaen i et lag som er langt ifra toppform og jeg tror at han fortsatt har en del å utrette. Statsene hans for dette året er ganske horrible men om du ser kampene så ser man definitivt glimt av en toppspiller som jeg tror vi vil få se mer av om resten av laget kommer i bedre form.

De offensive svikter ja, men igjen, det er et sammensatt problem dette her. At de er ute av form (og jeg begynner å bli kritisk til om Roberto Firmino noen ganger kommer tilbake i form) er en av faktorene. Når vi ikke har den defensive tryggheten bak heller så kan vi ikke lenger stå med like høy linje og backene trekkes ned mer defensivt i banen uten mulighet til å gå på de syke løpene vi så ifjor. Det gjør også at (grunnet dårlig dekning på midtstopperplass som ble diskutert i Liverpool-tråden i sommervinduet) midtbanespillere som Henderson og Fabinho må vikariere der. Da får ikke de mulighet til å bryte opp spillet på midtbanen for deretter å kontre. Nei, Henderson er ingen KdB men han var flink til både å bryte spillet og å sende pasningen der den skal for hurtig kontring.

Jeg har vel ikke sagt at det skyldes bare skader eller bare uflaks, men det er noen av faktorene sammen med det som allerede er blitt nevnt (og sikkert andre ting også som ikke er nevnt). Poenget er som sagt at det er et sammensatt problem. Og før du spør: nei, Klopp er ikke ufeilbarlig. Han både har gjort og kommer til å gjøre feil, akkurat som alle andre mennesker.

Endret av KANE2009
  • Liker 2
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (9 timer siden):

Forøvrig synes jeg du avskriver Thiago Alcantara altfor fort. Har han vært fantastisk? Nei, langt ifra, men han tilpasser seg fortsatt ligaen i et lag som er langt ifra toppform og jeg tror at han fortsatt har en del å utrette. Statsene hans for dette året er ganske horrible men om du ser kampene så ser man definitivt glimt av en toppspiller som jeg tror vi vil få se mer av om resten av laget kommer i bedre form.

Personlig er jeg litt skeptisk til Thiago i Liverpool og under Klopp. En helt insane god spiller i Bayern München, men jeg klarer ikke helt å se hvordan egenskapene hans skal utnyttes best mulig i Klopps system som i så stor grad handler om å opprettholde et skyhøyt tempo i lange perioder, og hvor presshøyden varierer så mye spesielt for treeren sentralt. I Bayern var han helt ekstremt bra da han lå dypere i et tospann, mer kontrollerende som pasningsfordeler fremfor kombinasjonsspiller. 

Jeg tror også han kommer til å bli bedre enn han har vært til nå med litt tid, han kom jo inn ganske sent, fikk korona, så en lei skade osv. Men er skeptisk til at han vil være på samme høye nivå som før med mindre dere spiller på en litt annen måte i fremtiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...