Gå til innhold

Stor Cyberpunk 2077-oppdatering utsettes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo mer jeg spiller Cyberpunk jo færre game-breaking bugs finner jeg. Dessverre, jo mer jeg spiller finnerf jeg også svært mange flere immersion-breaking games.

Da jeg begynte å spille det ville jeg gitt det terningkast 5, hovedsaklig basert på hvor lekkert det ser ut. Etter over 100 timer i spillet, har det sunket til ca 3, for det meste pga tullefeil som ødelegger stemning og innlevelse.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ghost pirate LeChuck skrev (7 timer siden):

Stemmer, jeg likte bare ikke spillet. Amatørmessig og overhypet.

Kan si meg til dels enig etter det lille jeg har spilt på PS5. Føler absolutt ikke at vi får servert den friheten de har skrytt sånn av, og verdenen er rett og slett lite interaktiv og kjedelig. Men jeg tenker å gi det en ny sjanse når PS5-versjonen kommer. Den blir jo gratis uansett, siden jeg har PS4-versjonen.

Ghost pirate LeChuck skrev (7 timer siden):

Men nå har det seg slik at jeg har ps5 og må forholde meg til den, uansett om spillet er til ps4.

Skjønte ikke helt hva du mente med dette. PS4-versjonen spilt på PS5 er jo det samme spillet og får de samme patchene. Det bare fungerer litt bedre på PS5. Og når PS5-versjonen kommer regner jeg nå sterkt med at det er "ferdig patchet" og ikke vil ha de samme problemene som PS4-launchen.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (På 25.2.2021 den 14.57):

Jo mer jeg spiller Cyberpunk jo færre game-breaking bugs finner jeg. Dessverre, jo mer jeg spiller finnerf jeg også svært mange flere immersion-breaking games.

Da jeg begynte å spille det ville jeg gitt det terningkast 5, hovedsaklig basert på hvor lekkert det ser ut. Etter over 100 timer i spillet, har det sunket til ca 3, for det meste pga tullefeil som ødelegger stemning og innlevelse.

Jeg vet ikke hvilken type bug du vil beskrive denne på, men jeg finner massevis av steder hvor jeg plutselig går igjennom kartet og ramler nedover til det blir auto-loading av siste checkpoint. Det er også ofte hvor jeg bare skal gå ut av et kjøretøy (som jeg har kræsjet slik at bilen bare blir stående å spinne på alle 4 hjulene), og så ramler igjennom kartet.

Det er også håpløst å gå nedover uansett skråning uten plutselig å aksellerere i 1 Million km/t og dø på stedet (selv med "Second Heart" cybermod-en).

Hva som garantert er gamebreaking bugs...den ene Ripperdoc-en i Kabuki. Snakker man med ham for tidlig er det en quest som blir permanent ødelagt, og resultatet er at man ikke kan snakke med vedkommende igjen.

Gjør man det riktig, dvs. ved å vente til man får et visst oppdrag i kjelleren i samme bygning, så er man reddet - poenget er at denne doc-en gir 20 % avslag på ALT etter at oppdraget er utført (med mindre man tar alternatvet om å ikke ha noe mer med fyren å gjøre).

Lenke til kommentar

Fullførte spillet på lørdag på PC og kom vel ikke over noe særlig med bugs egentlig, en og annen glitch kanskje, men ikke noe gamebreaking. Middels ok spill, ikke noe mer og kommer neppe innom igjen for å fullføre DLC'er, gratis eller ei.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Jeg tenker på bugs som dette:

  • Enkelte ting kan ikke plukkes opp
  • Peker man på en ting for å plukke den opp, vil man ofte plukke opp en helt annen ting i nærheten
  • Av og til står jeg plutselig i T-form på motorsykkelen, helt plutselig
  • Av og til kan jeg kun skyte uten å sikte - forsøker jeg å sikte, kan jeg ikke skyte. Quicksave og reload fikser problemet.
  • Minikartet forsvinner og dukker opp igjen etter sitt eget forgodtbefinnene. Det forsvinner ofte når jeg trenger det mest
  • Av og til kan jeg plutselig ikke hoppe. Quicksave og reload fikser problemet.
  • Noen quests kan ikke avsluttes, fordi jeg enten ikke kan plukke opp gjenstanden som kreves, eller levere den dit den skal leveres. F.eks en kropp som skulle legges i et bagasjerom, kunne ikke legges der.
  • Fikk beskjed om å legge ned Skippy, noe jeg gjorde. Skippy forsvant, og quest failed.
  • Meldinger i meldingssystemet kommer samtidig, eller i feil rekklefølge, slik at storyen blir håpløs å følge med på.
  • Av og til får jeg ikke melding om neste steg i en quest.
  • Noen gjenstander forsvinner ikke fra inventory når man recycler dem, før man går ut og inn igjen.
  • Av og til fungerer ikke sorteringen av inventory.

Dette er bare det jeg kommer på i farten.

 

Lenke til kommentar
Aetius skrev (På 1.3.2021 den 13.43):

Jeg tenker på bugs som dette:

Dette er bare det jeg kommer på i farten.

 

Jeg kan definitvt henge meg på der. Sitter på 1.12 patchen (PC).

- Ting forsvinner ikke ved recycling.
- Klær (f.eks hodeplagg) kommer opp som scopes på våpen hvis jeg ikke har noen scopes tilgjengelig.
- Muligheten for å dobbelt-hoppe er borte hvis man er i telefonsamtale.
- Ting som ikke kan plukkes opp.
- Tech-våpen (f.eks. Nekomata) som helt plutselig ikke skytes med i det hele tatt.
- Ditto på meldinger som ikke kommer i rekkefølge, umulig å skyte ved sikting og quests som ikke kan fullføres.

...Og som jeg til min store overraskelse oppdaget i nåværende playthrough: valgte Street Kid, og et fast travel punkt utenfor nedstengingen (El Coyo bar) ble tilgjengelig så snart fast travel funksjonen åpnet seg.

Så jeg har Skippy (og Street Cred 50) allerede før jeg har gjort The Heist / snakket med Evelynn / hentet bot'en hos Maelstrom, samt masse legendary utstyr.

Politi som plutselig dukker opp fra intet ødelegger også såklart mye av innlevelsen.
Og som jeg kommenterte i en annen tråd tidligere, spesielt irriterende er det at hvis jeg tilfeldigvis og uheldigvis treffer en sivilperson under en skuddveksling så bare åpner politiet ild rett inn i folkemengder, helt uten konsekvenser.

Selv om det er særs komisk å se MaxTac snuble - på beste Crysis AI vis - over falne kollegaer.

Det er også høyst ødeleggende for opplevelsen det at en bil som veier inn på over 2,7 tonn (looking at you, Chevillon Emperor 620 Ragnar), og kommer i godt over 150 Km/t, stopper på stedet hvis man treffer et "non-destructible object", eller en person fra feil vinkel.

Jeg ville heller se bilen gjøre en salto over rekkverket og ned i havet. Eller bare fortsette å meie ned forgjengere, hvis det er det man føler for.

Fysikken er egentlig det som ødelegger mest for meg i spillet. Neste er at man 0 mulighet for å "angre" etter å ha tatt et valg, f.eks. beklage når man forstår at valget man tok ble misforstått (særlig siden teksten i valgene ofte ikke er det samme som det som blir sagt) og så får muligheten til å velge på nytt.

Tredje er at alle personene man ser er jo hjernedøde, med akkurat samme sett med nedsettende kommentarer hvis man prøver å prate med dem. Zombiene i Dying Light er jo mer interaktive enn personene i Cyberpunk 2077.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Hvis noen lurer på om man må velge mellom noen iconic weapons i løpet av første oppdraget ("The Pickup"), med alternativene Sir John Phallustiff, Doom Doom (en av disse blir isåfall mulig å få senere) og Chaos, så ja man må velge.

For å få både Chaos og Sir John (putter dette i spoiler):

 


1. Man må snakke med Meredith Stout (som står oppført som "optional") og ta imot cred chip'en hennes.
2. Man må IKKE fjerne malwaren fra denne (man kan "make a copy").
3. Man må betale Royce med alternativet "corp cred chip" - han vil oppdage den er infisert, stenge seg inne og demand some heads.
4. Drep alle Maelstrom goons, inkludert Dum Dum (her mister man Doom Doom revolveren uansett - "non-lethal takedown" fungerer ikke. Var visstnok mulig før, men script-fixet med en patch - 1.06-ish).
5. Man kan redde Brick hvis man vil uten at dette får konsekvenser videre (utover at man slipper en skuddveksling senere i spillet).
6. Drep Royce i en boss fight - han dropper alltid Chaos tech pistol. OBS: Royce's Legendary "Spiked Malestrom jacket" kan droppe som Rare - isåfall må man slåss med Royce på nytt. Det samme om den har mindre enn 4 mod slots. Har ikke lykkes med reload save etterpå - prøvde 10 ganger.
7. Snakk med Meredith når man kommer ut av bygningen og velg alternativet "Yeah, maybe" når hun spør om å samarbeide igjen senere.
8. Når man blir kontaktet av Meredith senere i spillet, aksepter invitasjonen hennes til No-Tell Motel. Sir John blir liggende i rommet etterpå.

Har besøkt rommet Sir John skulle vært i med en ghost hack mot slutten av spillet, og det var tomt.

EDIT: oppdraget "Venus in Furs" (meldingen fra Meredith) kom etter å ha "snakket" med (interrogated) Woodman under oppdraget "Automatic Love", det første i oppdragsserien fra Judy.

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...