Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg å finne digitale kart som viser alle veier hele tiden?


Black-March

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne en oversikt over alle veier i Norge, noe ala Google Maps men hvor alle veiene er synlige hele tiden. Uavhengige av hvor viktige eller store de er.

image.thumb.png.734afb7349e8b36233b980de0293fdbf.png

image.png.006449d7dd7dc9fc691a94ff36aafc2e.png

For eksempel så er jeg her 2 KM over bakkenivå i følge Google Maps, men det er kun noen få veier som er synlige.

image.thumb.png.e888c360bfa9b453181f5c02604048b9.png

Og for å se alle de små veiene som finnes så må jeg zoome helt inn til 500 meter.

 

Jeg leter etter en eller annen form for karttjeneste hvor jeg kan se alle veier, uavhengig av om det er en liten grusvei eller en motorvei, hele tiden. Eller i alle fall 2-4 km over bakkenivå. Slik at det er lett å finne frem til feks skogsveier og fjellveier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sette det på spissen, tenk om du ønskjer å zoome LANGT ut, så du ser hele Noreg og vel så det, kanskje hele Europa. Prøv å tegne ALLE veier der nå. Store, små++++. Det blir ein sort flekk. Så nei, det finst nok ikkje. Kanskje du kan velge noen veier, på eit eller anna måte som skal alltid vises? veitkje om det går an

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/24/2021 at 3:23 AM, aomt said:

For å sette det på spissen, tenk om du ønskjer å zoome LANGT ut, så du ser hele Noreg og vel så det, kanskje hele Europa. Prøv å tegne ALLE veier der nå. Store, små++++. Det blir ein sort flekk. Så nei, det finst nok ikkje. Kanskje du kan velge noen veier, på eit eller anna måte som skal alltid vises? veitkje om det går an

 

Det har du helt rett i, men det var da heller ikke det jeg spurte om. Alt jeg ønsket var og for eksempel kunne se alle veier innenfor et område som feks et 50x50 km eller helst 100x100 km. Slik at man kan se alle veier i en hel kommune, eller kanskje 2-3 kommuner samtidig.

 

Forøvrig fant jeg det.

 

 

image.thumb.png.55a3655e83dbf1d8861fc322cf8b51ef.png

 

Når man velger "VIS I KART" hos statens vegvesen så vises stort sett alt av både små og store veier på en god måte. Men det er litt tregt.

 

On 2/24/2021 at 2:51 AM, Dubious said:

Tviler jeg på at finnes da kartene da bare blir rot

edit: Fant noe, men det var utenfor mitt nivå, så det finnes.
Gikk lei så får se på det senere

Statens vegvesen har det.

Lenke til kommentar
14 hours ago, skrekk said:

2km/500m er ikke avstanden over bakken, men viser kartets målestokk. Altså, lengden på streken etter 2km viser hvor langt på kartet 2km er. 

 

Det har du selvfølgelig helt rett i. :) Og det viste jeg jo egentlig også, men var 100% fokusert på når veiene dukket opp og ble borte i stedet for å bruke et sekund på å tenke over tallets betydning. Kan vel kalle det tunellsyn

Endret av Black-March
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...