Gå til innhold

Ekstern eller lokale brukere Sharepoint


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du kun invitere eksterne brukere så er det ikke noe spesielt du må gjøre med mindre eksterne bruekre er avslått (Det ble vel endret i fjor at det var standard fra avslått, nå er det på)

Ellers får de samme muligheter når det gjelder sharepoint-delen, men de må ha lisens for å få all funksjonalitet. - Når det gjelder Teams så er det noen ting eksterne brukere ikke kan gjøre, men det er mest i møter. - Når det gjelder dokumenthåndtering og Onenote så er det ganske likt.

Edit: Når jeg sier eksterne brukere så mener jeg altså en bruker som får gjestekonto hos dere.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (1 minutt siden):

Skal du kun invitere eksterne brukere så er det ikke noe spesielt du må gjøre med mindre eksterne bruekre er avslått (Det ble vel endret i fjor at det var standard fra avslått, nå er det på)

Ellers får de samme muligheter når det gjelder sharepoint-delen, men de må ha lisens for å få all funksjonalitet. - Når det gjelder Teams så er det noen ting eksterne brukere ikke kan gjøre, men det er mest i møter. - Når det gjelder dokumenthåndtering og Onenote så er det ganske likt.

I bunn og grunn er det ønskelig at eksterne brukere kan/har de samme rettigheter som interne brukere. 

Hva kan ikke eksterne brukere gjøre i Teams møter?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, pierce007 said:

I bunn og grunn er det ønskelig at eksterne brukere kan/har de samme rettigheter som interne brukere. 

Hva kan ikke eksterne brukere gjøre i Teams møter?

Her er det faktisk mulig jeg tar feil. - Når jeg tenker over det så er det forskjell på hva jeg kan gjøre i møter med interne og eksterne brukere, men det er mulig det ikke er noen forskjell dersom de eksterne brukeren er invitert via en "intern" gjestebruker (og det er også mulig dette ikke er relevant for spørsmålet ditt, hvis de skal jobbe i teams)

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...