Gå til innhold

Med dette batteriet kan du kappe 3000 stendere – eller se på TV i 30 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ACYBN18O skrev (40 minutter siden):

En meget smart reservekanne. En vanlig 20 liter koster 340kr å fylle,denne derimot koster 3-4kr å fylle. 

10 x 20 = 200  (Diesel + moms)

Fylles på minutter og varer mye lengre enn batteriet
Batteriet lades på 3 timer..

Matteekspertene får regne ut hvor mye det faktisk vil koste å bruke batteriet, for det må lades mange ganger for å komme i nærheten av 20 liter diesel, eller bensin for den saks skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ACYBN18O skrev (47 minutter siden):

Meget interessant! Hva er størrelse og vekt på batteriet,kan tenke meg å ha det i sykkelhengeren etter elsykkelen til sommeren når jeg sykler langt.  

Fant pris på 26 000 i England, MSRP er 37 000

Dimensions with adjustable legs (L x W x H)    396 x 296 x 187 mm
Weight    16.50 kg

https://www.festool.co.uk/products/cordless-products/sys-powerstation/205722---sys-pst-1500-li-hp-gb240#Overview

Lenke til kommentar

Et batteri, uansett størrelse vil aldri kunne matche fossilt drivstoff når det kommer til energi tetthet ( energy density ) pr. vekt vs volum. Batterier er plassert så si i origo...diesel og bensin topper godt over alle typer batterier. Til og med hydrogen gjør det bedre. Det batteriet der...jeg vet ikke. Kjøp aggregat.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Harald_N73 skrev (7 timer siden):

Et batteri, uansett størrelse vil aldri kunne matche fossilt drivstoff når det kommer til energi tetthet ( energy density ) pr. vekt vs volum. Batterier er plassert så si i origo...diesel og bensin topper godt over alle typer batterier. Til og med hydrogen gjør det bedre. Det batteriet der...jeg vet ikke. Kjøp aggregat.

Energitettheten er ikke hva som skal avgjøre hva du bør kjøpe. Et aggregat vil ha mye tyngre motor samt avgasser som kan ta liv. Jeg sier ikke at den hulefesten i Oslo skulle hatt noen slike istedenfor, men det er positivt at det utforskes nye muligheter. 

Hvorfor nevne energitetthet og ikke effektivitet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Harald_N73 skrev (8 timer siden):

Et batteri, uansett størrelse vil aldri kunne matche fossilt drivstoff når det kommer til energi tetthet ( energy density ) pr. vekt vs volum. Batterier er plassert så si i origo...diesel og bensin topper godt over alle typer batterier. Til og med hydrogen gjør det bedre. Det batteriet der...jeg vet ikke. Kjøp aggregat.

Ja, det er helt utrolig at fossilmotorer ikke har tatt over markedet for batterier fullstendig. I bærbare PCer, mobiltelefoner, leketøy, arbeidsverktøy, osv. Som om det var noe som betydde mer enn energitettheten i bensintanken..

:roll:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Fluor1 skrev (2 timer siden):

Du må ha en 100kg UPS for å komme i nærheten av kapasiteten til denne boksen. Det er ikke sammenlignbart.

Prøv denne på 114 kg, 13,5 kWt, 5 kW kontinuerlig, IP67 og 10 års garanti.

https://www.tesla.com/no_no/powerwall

Skal vi si at 9 ganger energimengde er under «i nærheten» av hva Du antyder, rett nok 14% tyngre.

 

Men joda, Du får den ikke under 40 000,- lenger, og det må poppes / limes på et par hjul og håndtak (men joda; en sekketrille og litt strips).

Men eg forstår det slik at batteri - biler er åt å komme med 220 volt AC uttak, så både vekt og pris er noe stiv i forhold til en 30 meter trommel med kabel.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
12 hours ago, Simen1 said:

UPS-er til en brøkdel av prisen. Det er tydeligvis ny innpakning med håndtak og håndtverker-merkevare som er greia med denne.

Ingen av dem er sprutsikre, mens Festool har IP44-støtte, som gjør den mer velegnet med på en hyttetur eller telttur. Og som andre har hintet til, er vel ikke kapasiteten sammenlignbar for lik kapasitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...