Gå til innhold

Vita lønn


Gjest b6904...8c7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest b6904...8c7 skrev (6 minutter siden):

Er snart 17 år og jobber på vita. Har 119kr i lønn. Er dette underbetalt?

Anonymous poster hash: b6904...8c7

Ja det er helt ekstremt underbetalt! Har dere tariff avtale? 

 

EDIT:Minstelønn for cafe/renholdere er vell 119,83 når en er 17 år. Så det er gjerne ikke så galt. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde 68 kr timen i 2001 når jeg den gang var 17 år. Syns ikke 119 er så ille. Da jeg startet som pleieassistent i kommunen i 2010 hadde jeg 129 kr timen. Da var jeg 25 år og hadde i tillegg en del år ansiennitet (det betyr arbeidserfaring som gir mer i lønn). 

Justert for lønnsutviklingen er 68 kroner 136 i dag... Så du hadde "bedre betalt".

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Absolutt:) husker ikke hva jeg hadde i min burger flipper tid på 7-eleven. Men det var mer mener jeg på.

Bensinstasjon (ai ai ai, lurer på hva som skjer med det begrepet når elektriske biler overtar 😜 el-stasjon? ^^) er en tøff jobb og krevende jobb med ugunstig arbeidstider. Så det skulle bare mangle. :) Mener at de som jobber natt på 7-eleven tjener ganske fett. 

Er vel en kjent sak at butikkjobber, særlig på sentre type klesbutikk og lignende ikke betaler spesielt godt. De ligger vel nederst på lønnstrinnet. Men alle må starte en plass. 😃

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (27 minutter siden):

Bensinstasjon (ai ai ai, lurer på hva som skjer med det begrepet når elektriske biler overtar 😜 el-stasjon? ^^) er en tøff jobb og krevende jobb med ugunstig arbeidstider. Så det skulle bare mangle. :) Mener at de som jobber natt på 7-eleven tjener ganske fett. 

Er vel en kjent sak at butikkjobber, særlig på sentre type klesbutikk og lignende ikke betaler spesielt godt. De ligger vel nederst på lønnstrinnet. Men alle må starte en plass. 😃

Hehe det var langt i fra fett😂 

Lenke til kommentar
ringalin skrev (40 minutter siden):

Ingen andre tillegg. Heller ikkje lønnslipp kun ei utbetaling direkte frå butikksjefen. Ikkje organisert. Veit heller ikkje korleis eg finn ut tariff. Dette er min første jobb og sjølvsagt glad eg har fått!

Lønnsslipp skal du ha, det er ditt bevis for at du har betalt skatt. Du har vell fått en kontrakt? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...