Gå til innhold

Ny Diablo IV-trailer viser frem Rogue-klassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, MrMarbles said:

Wow. Et Blizzard spill som ikke ser ut som tegneserie/barnespill. Begynner nesten å få litt vibes fra år 2000 og bakover. Og jeg som hadde avskrevet Blizzard fullstendig. Kanskje dette blir faktisk verdt en test.

Når har vel strengt tatt ingen av Diablo spillene sett ut som noe "tegneserie/barnespill", så det var vel ikke akkurat overraskende at Diablo IV holder ved den mer "seriøse" estetikken serien har hatt så langt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Randalf the Black said:

Når har vel strengt tatt ingen av Diablo spillene sett ut som noe "tegneserie/barnespill", så det var vel ikke akkurat overraskende at Diablo IV holder ved den mer "seriøse" estetikken serien har hatt så langt?

 

Diablo 3 tok noen veldig synlige steg i retning world of warcraft mtp bossfights, lyssetting og fiendedesign. Torchlight 2 og PoE var mye flinkere på det området. Jeg vil gå så langt å si at om Diablo 3 ikke hadde Diablo-franchisen i ryggen ville det ikke ha fått en oppfølger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Diablo skal være mørkt, dystert og skummelt. Det klarte dei ikkje å få til i Diablo 3. No ser da ut som dei er på rett spor igjen. Gleder meg.

Men er overrasket over kor dårlig kvalitet det var på CGI i videoen. Blizzard pleier å ha gode cinematics. Men mulig coronaen har spelt inn her.

Akkurat🙂 Det var poenget mitt også. Diablo og Diablo 2 hadde en helt annen atmosfære enn Diablo 3. Tror jeg la fra meg Diablo 3 etter act 1 og aldri det spilt det siden.

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (2 timer siden):

Akkurat🙂 Det var poenget mitt også. Diablo og Diablo 2 hadde en helt annen atmosfære enn Diablo 3. Tror jeg la fra meg Diablo 3 etter act 1 og aldri det spilt det siden.

Jupp. D3 er veldig "cartoonish". No er vel dette på mobil, men illustrerer vertfall poenget: 

NintendoSwitch_DiabloIIIEternalCollectio

Flashy, flashy, pew pew.....

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kaste meg på og si jeg håper siste klasse er necromancer.

Diablo 4 ser faktisk ut til og kunne bli bra.

Grafikk stilen er mer realistisk og dyster igjen etter fiaskoen av et spill diablo 3 var både gameplay og utseendemessig. Ren parodi på Diablo serien uff får blir rett og slett deppa av og tenke på hvor tragisk det spillet er på alle måter.

Håper for all del det er mer build og generelt mye mer dybde i d4 enn det er i d3 eller så driter de på draget igjen.

Lenke til kommentar
On 2/20/2021 at 1:19 PM, MrMarbles said:

Diablo 3? Hørt om det? 

Tja, sarkastiske svar er unødvendige.

Ja jeg har "hørt om Diablo 3". Men på tross av enkelte designvalg som fravek noe fra de to første spillene når det kommer til det utseendemessige er det fortsatt laaangt igjen til "tegneseriestilen" til World of Warcraft som i seg selv kan til tider konkurrere med flere JRPGs når det kommer til hvor langt de tøyer strikken med spell effects og dimensjoner på våpen og rustninger.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/20/2021 at 11:42 AM, Zedarius said:

Diablo 3 tok noen veldig synlige steg i retning world of warcraft mtp bossfights, lyssetting og fiendedesign.

Noen steg er ikke ensbetydende med "tegneseriespill", som MrMarbles insinuerte.

Selv om Diablo 3 fravek noe fra Diablo 1 og 2 i estetikken, så er det fortsatt langt igjen før de var på nivået til World of Warcraft når det kom til hvor "cartoony" designet er.

WoW designerne prøver hele tiden å overgå seg selv. Så det har blitt helt absurd hvordan rustninger og våpen ser ut. Det er f.eks lenge siden jeg så en dolk som ikke så ut som et sverd eller en kjøttøks, eller et tohånds sverd som ikke også kunne brukes som surfebrett.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randalf the Black skrev (1 time siden):

Tja, sarkastiske svar er unødvendige.

Ja jeg har "hørt om Diablo 3". På tross av enkelte designvalg som fravek noe fra de to første spillene er det fortsatt laaaangt igjen til "tegneseriestilen" til World of Warcraft.

Kommer an på hvem du spør det. For meg ser diablo 3 rævva ut. Når de gikk over til 3D der så kasta de ut hele art stylen fra de to foregående spillene og gikk heller for noe som ikke ser ut som diablo i hele tatt. Skulle tro de prøvde å lage torchlight 3 eller hva den serien heter. Helt annen fargepalett, veldig enkel grafikk (sikkert for å kunne kjøre på mest mulig IGP løsninger). 

Lenke til kommentar
1 hour ago, MrMarbles said:

For meg ser diablo 3 rævva ut. Når de gikk over til 3D der så kasta de ut hele art stylen fra de to foregående spillene og gikk heller for noe som ikke ser ut som diablo i hele tatt.

Sa ikke at de ikke hadde fraveket, bare var uenig i at D3 kunne konkurrere med WoW i cartoony stil. WoW har alltid vært cartoony, men det blir mer og mer absurd for hver expansion.

At D3 er en fargeklatt sammenlignet med D1 og D2, det er jeg ikke uenig i. Synes fortsatt det ser ut som Diablo selv, men mer "flashy" om det gir mening.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...