Gå til innhold

Komplett ødela verdien av grafikkortet mitt


wiktorix

Anbefalte innlegg

Hei, sendte grafikkortet mitt til komplett fordi jeg fikk artefakter I spill og var dårlig i spill. Leste at jeg må sende det med emballasje som jeg fikk grafikkortet i. Så jeg sender grafikkortet mitt (rtx 2080 ti rog strix) tre uker går og de får fikset det. Men når jeg åpner esken begynner jeg å bli litt forbanna. De sendte selve grafikkortet i en brun post boks med bobleplast. Jeg kontaktet de og de forklarte at esken er mest sannsynlig kastet. Der ble jeg skikkelig frustrert. Jeg betalte 12500kr for grafikkortet for 1,5 år siden og får tilbake ett kort som ser ut som det har vært kjøpt på finn fra en bitcoin miner. Uten esken bortfaller garantiet da jeg har jo ikke original emballasjen. Men nå er da spørsmålet, kan jeg kreve erstatning eller få tilbake pengene? Ingen gidder jo å kjøpe ett så dyrt grafikkort uten boksen det kom i... Men det stopper ikke der, pcie braketten som skruene skrus inn i var bøyd, men den bøyde jeg tilbake. Fortsatt er der litt bøy. Kan jeg klage til forbrukerrådet? Håper jeg får noen gode svar fra dere:D

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pc Lynet skrev (1 time siden):

Komplett kastet grafikkortet ditt og esken. Du fikk ett nytt pusset opp(refurbished) fra fabrikk. Derfor ikke original emballasje. Hvis du er samler bør du ikke sende noe til Komplett eller andre. Du har en dårlig sak.

Hvordan kan jeg ha fått refurbished grafikkort hvis serienummeret er helt likt? Er det mye jeg spør om her? Så I følge deg hvis en samler har problemer med produktet sitt har han ikke rett til å få tilbake det han sendte? 

Lenke til kommentar

Så klart du kan klage til FBR, men tviler at du kommer så langt. Orig. emballasje er kjekt å ha, men er ikkje verdt SÅ mye at du skal kunne heve kjøpet etter å ha brukt kort i 1.5 år og kortet fungerer fint nå.
Det beste er vel å purre på komplett og be de om å skaffe deg ein, om du absolutt MÅ ha den.

Også mtp nye 3-serie kort som slippes ut hele tiden (selv om det er mange på de), så er vel kortet ditt ikkje så mye verdt nå lenger?  Om du selger den om eit par månad, da er den 2 år gammal og nytt serie er i butikker. Du får kanskje 2-3k for den? Trur ikkje så mange vil bry seg om org. emballasje heller.

Lenke til kommentar
wiktorix skrev (15 timer siden):

Hvordan kan jeg ha fått refurbished grafikkort hvis serienummeret er helt likt? Er det mye jeg spør om her? Så I følge deg hvis en samler har problemer med produktet sitt har han ikke rett til å få tilbake det han sendte? 

For 99.99999999% gir blanke f i emballasjen. Du kan jo prøve på finn om noen vil selge seg sin identiske tomme emballasje.

Lenke til kommentar
Sampson skrev (Akkurat nå):

Og så? Det er komplett som har tabbet seg ut her, ikke TS. De kan få gjøre hva de vil med dette kortet etter at de har rettet opp feilen.

Nei Komplett har ikke tabbet seg ut. De har fikset skjermkortet. Man få aldri tilbake original emballasje når man sender skjermkort rett til produsent for reparasjon. Skjermkortet blir som regel kassert, emballasjen kastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...