Gå til innhold

Tesla Model 3 - Selge brukt elbil. Erfaring med Marcusbil?


archongamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
archongamer skrev (1 minutt siden):

Vurderer å selge min model 3. Noen som vet hvordan bruktmarkedet er på disse om dagen. Ser jo på Finn de ligger ganske høyt i pris, men hvor lett har de for å få solgt disse bilen til 400k +?

 

Fikk 430K for min 2019 LR uten hengerfeste, men med senkesett og fine hjul (45k) og med full FSD. Jeg solgte min hos Marcusbil som hadde kampanje på 15 000,- i kommisjon 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (12 minutter siden):

Fikk 430K for min 2019 LR uten hengerfeste, men med senkesett og fine hjul (45k) og med full FSD. Jeg solgte min hos Marcusbil som hadde kampanje på 15 000,- i kommisjon 

Det er jo absolutt hyggelig pris. Jeg håper å få rundt 400 for min uten FSD. 

Min er en LR uten hengefeste, foliert i Dark Sating Grey og Chrome delete. Fine felger på sommer og standard felger på vinter. 30 000km. Ellers foliert midtkonsoll, all weather mats, trådløs mobillading b.l.a. Særdeles velholdt da jeg er over gjennomsnittet glad i å vaske og pleie på biler. 

Tok det lang tid fra du og Marcus Bil la ut bilen til den var solgt? Tok de alt av bilder osv?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
archongamer skrev (3 minutter siden):

Tok det lang tid fra du og Marcus Bil la ut bilen til den var solgt? Tok de alt av bilder osv?

En halvannen uke fra jeg leverte den til de la den ut. De order alt, vask og bilder samt salg. Bil gikk fort, den ble lagt ut for 449k og gikk vel på litt under en uke. Så alt-i-alt så tok det 2-3 uker å selge :)  

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (16 minutter siden):

Evt bruke nettbil så slipper man å betale gebyr da forhandlerne betaler gebyret.
Men igjen da selger man til forhandlere og får nok dårligere pris siden de skal selge den videre.

Marcusbil kjøper ikke bilen av deg, de selger for kommisjon. I mitt tilfelle så var kommisjonen på 15k og siden jeg personlig er dårlig til å selge ting så vet jeg med sikkerhet at jeg her tjente på dette :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
archongamer skrev (34 minutter siden):

Ser ingen tegn til kampanje hos Marcus Bil, så ender nok opp med å selge den selv privat. Nettbil styrer jeg langt unna.

Nye bilen kommer ikke før i april, så ingen hast sånn sett :)

Du må spørre de, de annonserer det ikke med mindre du følger med på facebook. Jeg sendte de bare en melding på facebook der jeg spurte "hvor mye tar dere i kommisjon". Tok en dag eller to, så svarte de. Så kan du ringe også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...