Gå til innhold

Siv Jensen går av som leder for Frp


:utakt

Anbefalte innlegg

Gavekort skrev (4 minutter siden):

Selv om du ikke spurte meg: Anti-intellektuelt, populistisk, inkompetente statsråder, autoritært, prinsippløst, skandalemagnet og upålitelig. Kan godt fortsette om du ønsker.

Jeg er ikke så imponert over statsråder i Norge generelt i det siste. 
Skandalepoenget har en del med media å gjøre, intil veldig nylig var nesten alle journalister svært venstrevridd, da vil såklart FRP bli gransket med lupe. 
Siste skandalen jeg husker mest er godtgjørelsene til en relativt ukjent FRP politiker jeg ikke husker navnet på.
Så har du de mer nylige ''skandalene'' fra AP og V...

Mener du klima-skepsisen som anti-intellektuelt?

Er det blankt negativt å være populistisk, til en viss grad? Det er forsåvidt mange politiske saker FRP står for som er veldig langt fra populært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (25 minutter siden):

Selv om du ikke spurte meg: Anti-intellektuelt, populistisk, inkompetente statsråder, autoritært, prinsippløst, skandalemagnet og upålitelig. Kan godt fortsette om du ønsker.


De fleste partier i Norge har medlemmer som ikke er de skarpeste knivene i skuffen, uten at det er noe problem?
At du mener velgerne bare bør stemme på intellektuelle, sier jo mer om deg, enn om FRP ?

Alle partier er også populistiske, et parti som ikke er populistisk å snur etter hva som er populært blant velgerne, slutter etter hvert å eksistere.

Hvor inkompetente statsrådene er, kan vel diskuteres.
Få har for eksempel fått gjort mer enn Sylvi Listhaug i alle sine ministerposter, fordi hun ofte turte å gjøre det andre ikke ville.

Jeg er ingen fan av Sylvi, men jeg antar at du synes hun er inkompetent?

Jeg kan ikke huske at Siv Jensen ble beskrevet som en dårlig finansminister heller, eller at ministre fra andre partier har utmerket seg som kollektivt bedre enn ministre fra FRP.

Personlig har et langt større problem med ministre fra KrF, som Høybråten, Bondevik, Bollestad, Hareide med flere, for å ikke snakke om fra SV, med Erik Solheim som den mest tåpelige ministeren Norge har hatt i nyere tid, tett etterfulgt av Kristin Halvorsen.

Det er vel ingen partier i Norge som er autoritære, så det avfeier jeg som vås, at FRP er noen større skandalemagnet enn andre partier er vel også tvilsomt, det har vært flere skandaler knyttet til AP enn til FRP de siste tiårene.

Jeg stemmer for ordens skyld ikke FRP, men har vanskelig for å se at poengene dine holder vann, med mindre man er motstander av FRP på et nivå hvor man ikke lengre klarer å se mer enn sin egen nesetipp i speilet.

Endret av 0laf
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Thorny skrev (3 timer siden):

Jeg tror Sandberg tar feil. Jeg tror "drømmen om det liberale FRP" er død og begravet. FRP er et nasjonalkonservativt anti-innvandringsparti. Alle vet det. Det er for sent med rebranding nå. Så fort innvandringen øker vil FRP være i vinden igjen.

Ja, er man liberalist stemmer man Liberalistene (Sandberg har vært medlem av Liberalistene siden i fjor). Jeg er enig at Solvik-Olsen er den beste kandidaten til å ta over for Siv Jensen. Han er FRP-er av den gamle skolen. Sylvi Listhaug og Gjedde-gjengen er nasjonalkonservative, og vil dra partiet i den retningen. Nå er ikke jeg så glad i Nasjonalkonseravatisme selv, men ønsker et politisk mangfold velkommen. Ønsker også Siv Jensen lykke til videre, har faktisk aldri hatt noe imot Siv Jensen, og synes egentlig hun alltid har virket ålreit, selv om jeg ikke er enig med henne politisk. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (16 minutter siden):

Jeg er ikke så imponert over statsråder i Norge generelt i det siste. 
Skandalepoenget har en del med media å gjøre, intil veldig nylig var nesten alle journalister svært venstrevridd, da vil såklart FRP bli gransket med lupe. 
Siste skandalen jeg husker mest er godtgjørelsene til en relativt ukjent FRP politiker jeg ikke husker navnet på.
 

Hvilke skandaler er det som ikke kommer i media?

  • Keshvari fikk 7 måneders fengsel for bedrageri
  • Birkedal ble dømt for pedofili
  • Leirstein drev med seksuell trakassering av unge gutter i FpU
  • Så har du hele den saken med samboeren til Wara
  • Hoksrud kjøpte sex fra en prostituert i Riga
  • Ukjent FrP-storingsrepresentant i More og Romsdal seksuelt trakasserte unge jenter flere ganger, begge gangene ble rapportert inn uten tiltak.
  • FpU-leder Kjølner voldtok et annet 16 år gammelt medlem av FpU i 2001
  • Søviknes forgrep seg på en beruset 16-åring

 

Sitat

Så har du de mer nylige ''skandalene'' fra AP og V...

Imponer meg.

Sitat

Mener du klima-skepsisen som anti-intellektuelt?

Om du har et parti som er preget av anti-intellektualisme så er alt anti-intellektuelt. Vitenskap er mas for FrP.

Sitat

Er det blankt negativt å være populistisk, til en viss grad? Det er forsåvidt mange politiske saker FRP står for som er veldig langt fra populært.

Ja. Det er utelukkende negativt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
5 minutes ago, 0laf said:


Få har for eksempel fått gjort mer enn Sylvi Listhaug i alle sine ministerposter, fordi hun ofte turte å gjøre det andre ikke ville.

Hva er det hun har fått til som minister? Utenom å bytte departement oftere enn folk flest bytter sokker så kommer jeg ikke på så mye hun har fått gjennomslag over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (Akkurat nå):

Takk for at du går så aktivt til verk med å beviset mitt poeng.
Og takk for ikke-svar, det Olaf avsluttet med er ganske oppsummerende.

Vær litt vitenskaplig orientert du også og gi meg noe empirisk data i stedet for å spekulere rundt konspirasjoner fra media.

Er det så like mange skandaler fra andre partier som du vet om, så bør du vel være i stand til å gi meg noen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
xaco skrev (19 minutter siden):

Hva er det hun har fått til som minister? 


Som landbruksminister gjorde hun det ingen andre landbruksministre har turt, hun endret landbrukspolitikken og reduserte subsidiene.

Som innvandringsminister reduserte hun innvandringen, økte returer, og generelt strammet inn asyl- og innvandringspolitikken.

Det mest nevneverdige hun gjorde som Justis-, beredskaps- og innvandringsminister, var vel å gå av etter kort tid, men hun jobbet for å øke straffene for overgrep mot barn, inndra passet til barneovergripere i utlandet osv.

Som Eldre og folkehelseminister fikk hun vel ikke gjort all verden, ei heller i sin korte tid som Olje- og energiminister, men hun har likevel fått utrettet betydelig mer enn de fleste ministre i alle sine ministerposter.

Jeg forstår at dette ikke er så veldig fantastisk dersom man er for fri innvandring, er bonde eller på annet vis ble rammet av Listhaugs innstramninger, men at hun fikk utrettet noe, er helt sikkert, det er jo derfor hun stadig settes i ministerposter, fordi hun har en evne til å få utrettet ting å få gjennomført politikken.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den lista med skandaler kan godt inkludere et par justisministre til, og en rekke andre episoder, blant annet med Listhaug. Frp var ikke klare for å være et styringsparti. Jensen gjorde lurt å ta de ut av regjering selv om det førte til at de virkelig sliter på målingene når de nå kritiserer ting de selv har stemt for å vedta og er ansvarlige for. Men de hadde nok slitt enda mer hvis de hadde blitt værende.

Nå kan de dyrke den fløyen lengst til høyre og fokusere mer på innvandringsmotstand, nasjonalisme, kristendom og få med seg flere velgere på det, samt plukke med seg noen «livets harde skole» fra SP igjen. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (12 minutter siden):

Er det så like mange skandaler fra andre partier som du vet om, så bør du vel være i stand til å gi meg noen.


AP-politiker dømt til 21 år for overgrep mot barn -> https://www.nrk.no/vestland/tidligere-ap-politiker-domt-til-21-ars-fengsel-1.15233897

KrF-politiker dømt for overgrep mot barn -> https://www.vl.no/nyheter/2020/10/27/tidligere-krf-politiker-domt-for-overgrep-mot-barn/

AUF-saken, hvor flere ble dømt for grovt underslag -> https://no.wikipedia.org/wiki/AUF-saken

AP-politiker dømt for underslag -> https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/06/11/195584971/ap-politiker-i-oslo-domt-for-grovt-underslag

Rune Øygård -> https://no.wikipedia.org/wiki/Rune_Øygard

Ordføreren i Nittedal tiltalt for grov korrupsjon ->  https://www.nrk.no/osloogviken/ordforeren-i-nittedal-er-tiltalt-for-grov-korrupsjon-1.15289512

Statssekretær (AP) dømt for økonomisk utroskap -> https://www.dn.no/tamburstuen-ma-i-fengsel/1-1-800907

AP-Topp slo ned naboen -> https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJJnaw/tidligere-ap-topp-slo-ned-naboen

KrF-politiker ble dømt for Toppe-drapet -> https://www.dagbladet.no/nyheter/krf-politiker-siktet-for-drap/65916208

KrF-politiker ble dømt for å ha befølt brystene til en ung kvinne -> https://www.dagbladet.no/nyheter/livredd-for-at-han-skulle-voldta-meg/65908543

Giske-saken -> https://www.vg.no/spesial/2018/giske-saken/


Det var noen ?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (3 minutter siden):


Er det virkelig det?

Jeg minner om at sakene mot Søviknes og Kjølner ble henlagt, mens Birkedal, som du hevder er pedofil, ble frikjent for de anklagene, men ble dømt for "snikfilming".

Ja, det er virkelig det.

Giske ble heller aldri dømt, men vi er vel begge enige i at han er en pervers klyse og ikke er moralsk renvasket?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 minutter siden):

Giske ble heller aldri dømt, men vi er vel begge enige i at han er en pervers klyse?


Nei, det er vi ikke.

Jeg har ingenting til overs for Trond Giske, men saken mot han ble blåst opp av mediene.
Utover å vise noe dårlig dømmekraft ved å forsøke seg på yngre jenter, så kan jeg ikke se at Giske gjorde noe galt som skulle tilsi at hans karriere var over.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
0laf skrev (Akkurat nå):


Nei, det er vi ikke.

Jeg har ingenting til overs for Trond Giske, men saken mot han ble blåst opp av mediene.
Utover å vise noe dårlig dømmekraft ved å forsøke seg på yngre jenter, så kan jeg ikke se at Giske gjorde noe galt som skulle tilsi at hans karriere var over.

Det var ille nok til å komme på lista di.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (6 minutter siden):

Det var ille nok til å komme på lista di.

Vel, det var jo en skandalesak. Om den var berettiget eller ikke var ikke spørsmålet vel. Ingen motsier vel at Trond Giske er et forkastelig type, men det er vel inntakskravet dersom du skal være politiker i dag, uansett hvilken fløy du flagger tilhørighet til. 

Endret av Tannpust
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er Rødt-sympatisør, men jeg synes at Siv Jensen var en god leder for FrP. Synes hun var mindre ekstrem enn sine partifeller, hun fremsto mer fornuftig og saklig. Ikke at det skal så mye til i FrP, men hun var/er faktisk en dyktig politiker.  

Foretrekker Solvik-Olsen fremfor Listhaug, men jeg tror Listhaug blir ny leder. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...