Gå til innhold

Lastpass kutter i gratistilbudet


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne endringen har fått meg til å revurdere LastPass og se etter nye løsninger. Jeg har vært premium bruker før - men prisøkningen de kom med for noen år siden(rundt når LogMeIn kjøpte de) førte til at jeg sa opp den delen og byttet til gratisversjonen.

Nå med denne endringen så tipper jeg at de "kvitter seg med" en vesentlig god del av brukerene sine.

Jeg vil påstå at tett opp mot ALLE har minst 1 PC og minst 1 mobil enhet de vil ha LastPass på. Noe som betyr at alle må ha premium abonnement. Og så lenge de ikke setter ned prisen på det, så spår jeg kundeflukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel... Har hatt Premium LastPass i årevis uansett. Har over 700 passord, og lite gjenbruk. (Bruk av samme passord flere plasser).

Så tviler på det er så mange andre alternativer egentlig, for en slik brukervennlighet som LastPass nå har.

Så jeg fortsetter antakelig å være betalende bruker :)

PS: Hvis folk er bekymret for sikkerheten i slike tjenester, så MÅ man sette opp 2-veis autentisering både på Lastpass, og andre tjenester du bruker hvor det er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Veldig forståelig. Ja brukere kommer til å flytte over til andre løsninger, men det er ok. Både fordi Lastpass trenger flere betalende/færre gratis-kunder slik at de kan forbedre produktet sitt en del (hel del.) Det er og bra fordi det hjelper på bevistheten rundt verdien av det du betaler for. Pussig nok setter folk oftere mer pris på ting de må betale for.

Av alternativer som er gratis til både telefon og maskin finnes det : Lockwise (mozilla foundation som utvikler), KeePass (Open source. Obs kun lokal hvelv, så du må sette opp synk til devices selv), Keychain (iOS/mac innebygget). Det finnes et par andre og, men disse er trygt å anbefale.

Av betalttjeneste så er det 1password, som er veldig god brukervennlighet på. Det er den jeg oftes anbefaler folk som ikke har noe problem med saas.  Dashlane, som og har grei brukervennlighet, og Lastpass.

-

Cecilie Wian

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zlatzman skrev (23 timer siden):

Hva er de beste alternativene som enkelt kan settes opp på mobil og PC om dagen? KeePass greiest, eller noen andre løsninger?

Jeg har brukt NordPass (i kombinasjon med NordVPN) og synes det fungerer ganske bra. De er relativt ny i gamet og det kommer forbedringer hele tiden. Support er veldig god og det virker som de leser all feedback.

Jeg har ikke mye erfaring med andre passord managere, men jeg liker NordPass. Jeg bruker det med en android mobil og en windows laptop. De har en gratisløsning, men det koster ikke så mye for 2 års planen deres.

Lenke til kommentar
On 2/18/2021 at 10:25 AM, Sutcivni_XX said:

Så tviler på det er så mange andre alternativer egentlig, for en slik brukervennlighet som LastPass nå har.

Dashlane, 1password, bitwarden og mange andre tilbyr i grunn akkurat det samme med små forskjeller. Men de fleste har også omtrent samme pris. 

On 2/18/2021 at 10:30 AM, Zlatzman said:

Hva er de beste alternativene som enkelt kan settes opp på mobil og PC om dagen? KeePass greiest, eller noen andre løsninger?

Bitwarden sin gratis versjon er omtrent det samme som Lastpass. Evnt $10 per år for premium. 

Superenkelt å migrere: https://bitwarden.com/help/article/import-from-lastpass/

Lenke til kommentar

Merkelig. I dag foreslår og husker vel i grunn «alle» nettlesere passord for deg?

Jeg bruker Vivaldi på mobil og tablet, og her er i hvert fall dette bundlet med som standard. Også Android er kabalen til å huske passord sentralt, om jeg ikke tar feil? (Slik at det fungerer in-apps også, ikke kun nettlesere)

Trodde egentlig stand alone passord-håndtere ga mer mening før i tiden, jeg?

Lenke til kommentar

Har du noen gang tenkt over hvor dine passord som du lar nettleseren behandle, blir lagret og eventuelt hvem som har ansvaret for sikkerheten rundt disse? Vil du ha all din sikkerhet betrodd av en nettleserleverandør som muligens driver med ganske mye forskjellig, eller av en aktør som har dette som sin primæroppgave?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...