Gå til innhold

The Legend of Zelda: Skyward Sword kommer til Switch i oppusset utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig kjedelig Zelda spill dette, som jeg gav opp å fullføre 2 ganger på Wii. Ingen stor fan av veive kontrollere heller, så det ødela opplevelsen mest i utgangspunktet.

Zelda fan som eg er..så skal jeg gi det en ny sjanse, kanskje til og  med prøve disse nye og optimaliserte bevegelse kontrollene som jeg forventer funker langt bedre på Switch. Støtte for "normale" kontrollere er jo også EKSTREMT positivt og kanskje grunn nok i seg selv til å begynne med blanke ark.

Men kjære Nintendo...kunne dere virkelig ikke gjort LITT mer ut av denne HD-utgaven? Ut i fra traileren ser det ikke ut til å være voldsomme innsatsen på det rent tekiske annet enn oppløsing og 60 fps? Virker jo mer som e easy cash grab dette her, men det funker jo jo hehe ? 

Jeg er jo dum nok som er villig til å gi ett så kjipt og kjedelig spill som det her en ny sjanse :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Må si Nintendo virkelig viser fingeren til fansen under disse 35-års jubileumene.

Mario fikk elendige ROM-porter, her velger de å gi ut det kjedeligste Zelda-spillet på nytt. Hva med å få over OoT og MM 3D? Eventuelt WW, Twilight Princess og Skyward Sword som en pakke?

Selvfølgelig gjør de ikke det, når de kan tjene like mye for å gjøre en brøkdel av arbeidet.

Lenke til kommentar
Quote

Mens Wii-utgaven kombinerte Wiimote og Nunchuck for å styre Link i kamp, bruker Switch-versjonen to Joy-Con-kontrollere for å oppnå samme resultat.

For de som vil spille i håndholdt modus eller på Switch Lite har utvikleren også lagt til kontrolleroppsett som kun bruker konsollens knapper og spaker.

Betyr dette at man MÅ spille i håndholdt modus for å få lov å bruke vanlige kontroller? For i så tilfelle utgår dette med høye kneløft. Bevegelseskontrollene er (var) fullstendig ubrukelige, og å spille i håndholdt modus, vel, nei takk.

Lenke til kommentar
Snøspade skrev (32 minutter siden):

Betyr dette at man MÅ spille i håndholdt modus for å få lov å bruke vanlige kontroller? For i så tilfelle utgår dette med høye kneløft. Bevegelseskontrollene er (var) fullstendig ubrukelige, og å spille i håndholdt modus, vel, nei takk.

In this enhanced version of the game, running at a smooth 60 frames per second, you can choose to play using motion control with the two Joy-Con controllers in a similar way to the original, or use new button-only controls to play the game with the Nintendo Switch Pro Controller, in handheld mode, or on Nintendo Switch Lite.

https://www.nintendolife.com/news/2021/02/zelda_skyward_sword_hd_hits_switch_this_july_alongside_themed_joy-con

 

 

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk fan av "veive-kontrollere", syntes de gir bedre innlevelse i action hvis de implementeres riktig. Deler ikke mange folks oppfatning av at man må sitte med en joypad i fanget, dypt nede i sofaen, for å kunne ha slappe av med gaming.

Fikk aldri spilt det på Wii, så ser frem til å prøve det en gang i fremtiden. Men jeg er enig i at de burde ha gjort mye mer med det grafiske. Dette prosjektet er ikke styrt av riksantikvaren, og fortjener mer enn bare tilsynelatende høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
21 minutes ago, tankbug said:

Jeg er faktisk fan av "veive-kontrollere", syntes de gir bedre innlevelse i action hvis de implementeres riktig. Deler ikke mange folks oppfatning av at man må sitte med en joypad i fanget, dypt nede i sofaen, for å kunne ha slappe av med gaming.

Fikk aldri spilt det på Wii, så ser frem til å prøve det en gang i fremtiden. Men jeg er enig i at de burde ha gjort mye mer med det grafiske. Dette prosjektet er ikke styrt av riksantikvaren, og fortjener mer enn bare tilsynelatende høyere oppløsning.

Fungerer utrolig bra i noen spill, men ikke i Skyward Sword. Metroid Prime Trilogy er helt fantastisk med Wiimotes, og det er faktisk så bra at hadde det kommet en Switch versjon av MP Trilogy med klassisk styring så tror jeg fortsatt at jeg hadde sverget til Wii-versjonen.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Spartapus said:

Det er en sånn "greit nok"-annonsering som kunne kommet på en hvilken som helst mandag formiddag. Hvor er den store markeringen av Zeldas 35-årsdag spør jeg?

 

Får håpe det kommer noe senere! Ikke noen tvil om at Mario er en større greie enn Zelda, men det er helt klar en god andreplass, og Mario35 fikk mye innhold og oppmerksomhet.  En HD-utgave av et Wii-spill er nok ikke det siste vi hører om det, spesielt siden de ikke har nevnt jublieet, og heller ikke annonsert noe som hyller røttene til Zelda. Kanskje de henger etter, og vil ta en ny runde senere i år sammen med en oppdatering på botw2?

 

Lenke til kommentar

Må slutte meg til dem som er skuffet.

I praksis hever de kun oppløsningen og lar spillet kjøre i 60 fps. "500 kr, takk."

Om de ikke gjør mer ut av det enn dette kunne de sluppet en pakke. Ocarina, Wind Waker og Skyward. Et spill fra hver konsoll ville vært en fin markering av Zeldas jubileum. Og Ocarina i HD (basert på 3ds-remaken) ville vært supert.

Lenke til kommentar

Helhetlig var spillet en nedtur i forhold til de forrige 3D-spillene, men det som var bra var faktisk så sinnsykt bra at hvis spillet fokuserte mer på det, kunne det blitt en innertier for meg. Fortidskrystallene, den flyvende billen (kuleste Zelda-gadget ever?) og the silent realms var så bra utført at de kunne laget et spill fokusert på bare det. Sistenevnte kan nesten kategoriseres som Zelda møter survival horror.

Lenke til kommentar
On 2/18/2021 at 8:34 AM, ...... said:

Må si Nintendo virkelig viser fingeren til fansen under disse 35-års jubileumene.

Mario fikk elendige ROM-porter, her velger de å gi ut det kjedeligste Zelda-spillet på nytt. Hva med å få over OoT og MM 3D? Eventuelt WW, Twilight Princess og Skyward Sword som en pakke?

Selvfølgelig gjør de ikke det, når de kan tjene like mye for å gjøre en brøkdel av arbeidet.

For min del har jeg ventet på en HD versjon for Skyward Sword, da de allerede har gitt ut HD remaster av Windwaker og Twilight Princess. Naturlig nok er Skyward Sword neste spillet kronologisk. Det neste Zelda-spillet etter det er faktisk Breath of the Wild. Hvis du tenker på eldre spill enn det, så fikk jo Links Awakening en remake, for ikke lenge siden.

Endret av Milarwen
Lenke til kommentar
On 2/18/2021 at 12:44 PM, Donkey Kong said:

Må slutte meg til dem som er skuffet.

I praksis hever de kun oppløsningen og lar spillet kjøre i 60 fps. "500 kr, takk."

Om de ikke gjør mer ut av det enn dette kunne de sluppet en pakke. Ocarina, Wind Waker og Skyward. Et spill fra hver konsoll ville vært en fin markering av Zeldas jubileum. Og Ocarina i HD (basert på 3ds-remaken) ville vært supert.

Hvis de gjør det samme med denne som de andre HD-remasterne så forbedrer de textures, sprites og GUI. Hva er det å klage på? Det er samme spillet, bare bedre tilpasset for moderne skjermer og oppløsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...