Gå til innhold

Hva skal jeg se etter i godt treningstøy?


Anbefalte innlegg

Skal begynne å trene igjen i nærmeste framtid, og trenger vel gode treningsklær.

 

Hovedsaklig lurer jeg på hva jeg ser etter i en god innesko til tredemølle? Trenger jeg virkelig å bruke flerfoldige tusen, eller holder det med sko til 500-600?

 

Hvor finner jeg også godtsittende treningsbukser? Har noe joggebukser, men de sitter dårlig på meg. Det kan selvsagt være med at jeg har gått litt opp siden sist jeg kjøpte joggebukse, men har alltid følt meg ukomfortabel med å bruke joggebukser mens jeg trener. Hvilke alternativer har jeg på den fronten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Nå sier du veldig lite om deg selv her(kjønn, alder, fysisk form etc), men dersom treningen som skal gjennomføres er løping på tredemølle innendørs så ville jeg uansett anbefalt følgende:

Gode sko - Her handler det mest om hva som kjennes bra ut på dine føtter, og helst noen som er litt lette og luftige. Her kan du finne sko til noen hundrelapper om du er heldig, men pass på at du prøver de skikkelig og helst på en tredemølle(sjekk Løplabbet f.eks.)

Shorts/løpeskjørt eller eventuelt tights - Anbefaler ikke joggebukse, da det gjerne både blir for varmt og høy risiko for diverse gnagsår på innside av lår osv om den ikke sitter 100% tight og man blir svett.

God teknisk t-skjorte/singlet, igjen er gjerne passform viktigere enn fancy materialer. Men unngå bomull 😉

Lenke til kommentar

Åja, sant, lol. Jeg er 25 år gammel, mann og meget dårlig fysisk form.

Har ofte problemer med at skjorter (selv i XXL) ikke passer meg i lengden i det hele tatt, er det noen produsenter som lager litt lengre skjorter? Varme fra joggebukse er noe av grunnen for at jeg unngår dem, men er heller ikke helt komfortabel med tights som formen er nå, hvordan er det med de veldige tynne treningsbuksene? Vet ikke hva de heter, men husker jeg brukte på gym for 15 år siden, liksom.

Ellers, takk for hjelp! Bruker ofte å trene i band-skjorter, og de er vel strengt tatt ikke laget med trening i bakhodet. 😬

Lenke til kommentar

Jeg ville nok anbefalt en litt løs og lang treningsshorts. Når jeg begynte å trene for noen år siden, så fant jeg noen litt lenger fotballshortser på XXL som fungerte for meg uten at jeg følte meg ukomfortabel(var i elendig form og over 30kg tyngre enn i dag).

Hvis målet er å løpe en halvtime av gangen eller lignende, så kan en tynn løpebukse fungere greit altså. Det er først på litt lenger økter(1 time+) du typisk får problemer med gnagsår.

Jeg er ikke mer enn 184cm selv, så har ikke erfaring med ekstra lange t-skjorter dessverre.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...