Gå til innhold

Valheim har solgt to millioner eksemplarer på under to uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Iki said:

Hva er galt med vikinger?

Beating dead horse. 

Spill og andre medier gjør dette, de tar et konsept også overbruker de til det er dødt. Hjelper jo heller ikke at på 10 år med viking fad så har det ikke hvert et eneste spill, film eller serie som faktisk har noe med vikinger å gjøre. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (12 minutter siden):

Beating dead horse. 

Spill og andre medier gjør dette, de tar et konsept også overbruker de til det er dødt. Hjelper jo heller ikke at på 10 år med viking fad så har det ikke hvert et eneste spill, film eller serie som faktisk har noe med vikinger å gjøre. 

Jaha.

Så da er verdensrommet, fremtiden, første og andre verdenskrig, Japan, osv osv. Ikke greit lengre.

Hmm.

Hva sitter man igjen med da? Ingenting. Med mindre du da klarer å finne opp noe som ingen har tenkt på før.

 

Det er synd du ikke har spilt så mange spill, sett så mange filmer eller serier da, da du åpenbart har gått glipp av en del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Iki said:

Jaha.

Så da er verdensrommet, fremtiden, første og andre verdenskrig, Japan, osv osv. Ikke greit lengre.

Hmm.

Hva sitter man igjen med da? Ingenting. Med mindre du da klarer å finne opp noe som ingen har tenkt på før.

 

Det er synd du ikke har spilt så mange spill, sett så mange filmer eller serier da, da du åpenbart har gått glipp av en del.

Det har ikke hvert 3 store tv series om en spesifikk del av Japan  på 5 år, samtidig som det er 5 spill om det samtidig, og ja man ble lei ww2, både i spill og film, derfor det tok mange år før det ble stor satsing på ww2 spill igjen.

Det andre du kommer med er stråmenn.

Lenke til kommentar
14 hours ago, radiohodet said:

I mellomtiden er de mest høyprofilerte spillene som kommer ut fra selskaper med base i Norge gåsimulatorer. Er det rart at svenskene gruser oss?

Norsk spill utvikling gjør det samme som norsk film gjorde i 50 år, smale "kunst" filmer som sikkert er elsket av kritikere men som vanlige folk ikke kanskje er så gira på, Er vel bare de siste 15 åra norsk film har tatt av. Nå gjør norsk spill utvikling det samme.
Er ikke at man bare må lage Hollywood kloner, men på samme måte som det er plass til både Max Manus og Søndagsengler i norsk film er det plass til smale kunst spill og større publikumsvennlige spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ærlig talt ikke Viking spill er overbrukt. Kan være enig i at de spillene som har kommet ikke er helt rendyrka viking spill, det er heller ikke Valheim, som bare er løst inspirert. I all hovedsak er det som alle andre spill i sjangeren, spis, sloss, sank og bygg. Med en vikingispirert vri. Føler ikke jeg drukner i vikingspill, så greit nok for meg.

På den annen side så drukner vi i overlevelses spill!!!

Men som det første på veldig lenge har jeg skaffet meg dette. Hvorfor? Overveldende posetivt fra brukere på steam, jeg likte grafikke  ut i fra bilder og prisen pr nå er lav.

Så hva synes jeg så langt? Første timen var kjedelig. Men de 2 neste var mer gøy. Begynte å forstå systemene, utforske verdenen og bygge en loten viking bosettning med en kamerat. Ingen kræsj eller bugs på 3 timer.

Aner fremdeles ikke om dette er gøy på lang sikt, men so far so good. Det er alt jeg kan si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...